- 960 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
UNUTMAYALIM YÜCE ALLAHIN BİR LUTFU OLAN SU BİR HAYATTIR
Yüce Allah (Her şeyi sudan meydana getirdik,buyurur.Enbiya.30 Ayet.)
Mülk suresi 30.Ayette ise ( sevgili Habibim,Deki,yer altı ve yer üstü sularınız büsbütün kesilmiş olsa,artık Allah dan başka size kim su getirebilir.)buyrulur.
Vakia suresinde,( söyleyin içtiğiniz suyu buluttan indirenler sizlermisiniz, yoksa biz mi indiriyoruz).Vakia suresi.Ayet.69 )buyrulur.
Her şeyde olduğu gibi,Suyun da Yüce Allahın biz kullarına bir lutfu bir ihsanı olduğunu asla unutmayalım.Su okadar önemli ki,Hz Adem Babamız topraktan yaratıldı Ama sulu balçıkdan var edildiği Ayeti kerimede bildirir. Ve Yüce Allah tarafından bir mucize olarak çölün ortasında insanlığa ibret için zemzem suyunun ihsan edildiği haber verilir.
Başka bir Hadisi şerif de iki cihan güneşi şu Hakikatları Dile getirmişdir ( İslamiyeti bir Nur suyu da bir temizleyici olarak yaratan Allah Hamd olsun.)buyurarak...
Hazreti İbrahim Aleyhisselam,azgın kafir,çok zalim Nemrut tarafında Ateşe Atıldığında ( Ey Ateş İbrahime karşı yakıcı olma,soğuk serin ve selamet ol dedik. Enbiya 69.sulu ol onu yakma,) manasına,atıldığı Ateşin etrafının güllük gülistanlık ve sulu olduğu bildirilir. suyun ne kadar önemli olduğunu,Alak suresindeki Ayeti kerimeden de anlıyoruz.Rabbimiz,Alak suresi,1.ve 2. Ayetlerde,( Yaradan Rabbinin adıyla oku.O,insanı bir damla aşılanmış sulu yumurtadan yarattı.) buyrulur.
Su ile ilgili Sevgili Peygamberimiz de,Ümmetim ile Kevser ırmağı etrafında buluşacağım.ve orada Altın kaselerle ümmetime su ikram edeceğim.Yalnız Gençken ibadete bağlı kimseler gelince,Altın kaseleri bırakacağım ve onları kendi avuçlarım ile sulayacağım,Gençken ibadet edenleri sularken araya altın kaseleri koymak istemiyorum manasına müjdelemektedir...
Ve yine Allahımız,Hadid suresi 20.Ayeti kerimesinde su ile ilgili Dikkatimizi Ahiretimizi kazanmamız gerektiğine çekiyor şöyle ki,Bilin ki,Dünya hayatı bir oyun bir eğlence,bir süs,aranızda bir övünme ve daha çok mal ve evlat sahibi olmaktan ibarettir.Tıpkı bir YAĞMUR gibidir ki,bitirdiği ziraatçilerin hoşuna gider. sonra kurur da sen onu sapsarı olduğunu görürsün.sonrada çer çöp olur.Ahiret de ise çetin bir azap vardır.Yine orada Allahın mağfireti ve Rızası vardır.Dünya Hayatı aldatıcı bir geçimlik den başka bir şey değildir.buyrulur.Burada,yaratılış hikmetinin Allaha kulluk olduğu,Allaha isyanın sonucunda ise çetin bir azap olduğu bildirilir...
Mevlananın Dünya ile ilgili uyarısı da çok ibretlikdir.O büyük Veli (Dünya Hayatı çocukların aralarında kurmuş olduğu tatlı oyunlarına benzer.Çocuklar tatlı tatlı oyunlarını oynarlar ve oyunun hiç bitmesini istemezler.yalnız bir de bakarlar ki,artık karanlık kavuşmak üzeredir ve herkes oyunu bozar ve bütün çocuklar evlerinin yolunu tutar,diyerek çok güzel bir uyarı yapar.
Fransız deniz bilimcisi 1991yılın da ölen Kaptan kostu nun müslüman olmasına Cebeli Tarık boğazındaki tatlı su, tuzlu su ,Okyanus suyu ile Akdeniz suyunun karışmaması,farklı olduğu bu durumun Kuran Ayeti kerimeleriyle sabit olduğu söylenir.İki denizin karışmamasına Hayret eden kostuya yanındaki araştırmacı müslüman ilim Adamı bu durum Kuran da Rahman suresi 19.20.yetlerde geçiyor diyor ve Ayeti kerimeyi okuyor,( Rabbin iki denizi birbirine kavuşmak üzere salı vermişdir.Aralarına engel vardır,birbirine geçip karışmazlar.) bu ayetleri dinleyen Kostu bu kuran insan kelamı olamaz,Allah kelamıdır der ve müslüman olur.Şu bir gerçek Fransa da ve Avrupa da Gizli müslümanlar çoktur.Çok kimseler Kostu nun isteğiyle müslüman olduğunu söylerken,bazı kimseler da Gizli müslümanlar dan birisi olduğunu söylerler...
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.09.05.2018.ANKARA
YORUMLAR
Yine dolu dolu bir yazıydı hocam...İnsanların faydalanacağı güzel bilgiler vardı yine her zamanki gibi.
Allah razı olsun sizden, var olun . Takipteyim hocam kıymetli yazılarınızı mümkün olduğunca.
Selamlar ve saygılarımla
Dua ile
ABDULKERİM KAYA
Ömrünüz çok olsun, su gibi aziz olun.
Sizi okumak hep bir farkındalık kazandırıyor.
Yüreğinize sağlık üstadım.
Selam ve dua ile değerli hocam.
ABDULKERİM KAYA
Gülüm Çamlısoy
Asıl benim sizlerden yansıyan güzellik ve bilgi ile mutlu olan ve yine paylaşmanın verdiği huzur ile şükrettiğim her an.
Allah razı olsun değerli hocam.
İyi ki varsınız.