TEBESSÜM EDEREK UYUMAK
Hemen hemen her gece uyumadan önce, yapmaktan olabildiğince huzur bulduğum şeylerden biri; gönül şehrimdeki sarayları dolaşmak ve o sarayların sultanlarına selam ve iyi dileklerde bulunmak.
Gönül şehrimin sınırlarını bilmiyorum. Zira geçmiş ve gelecek caddeleri her şeye rağmen hala işlek. Geçmiş caddesi deyince, dünyaya geldiğim günle sınırlı olmayan, Adem’e, evrenin yaratılışına ve hatta yaratılış öncesine uzanan bir cadde. Gelecek caddesi de hakeza ölümüme, mahşere ve ahiret hayatında şahit olunabileceklere kadar uzanan bir cadde.
Her ne kadar gönül şehrime bir ebat, bir boyut kazandıramamış olsam da bunlar zihnimi fazla meşgul etmiyor. Asıl meşguliyetim, bana daha çok huzur veren kısımlar olan; ışığı yanan, kapısı ve pencereleri açık, çeşit çeşit ıtır yayan saraylar ve sahipleri sultanlar. Onları saraylarında yüzlerinde tebessüm, en güzel kıyafetleriyle dolaşırken görüyorum.
Bulunduğum andan başlayarak, gün içinde karşılaştığım dostlar ve sevdiklerimi saraylarında rahat bir şekilde dinlenirken;
Aylardır ya da yıllardır görüşemediğim dostları, kardeşleri balkona çıkmış bana el sallarken;
Annem ve babamı, kapı eşiğinde durup; “seni bekliyoruz, hadi gel” dercesine kucaklarını açmış sevdalı bakışlarla bakarken görüyorum.
Gönül şehrimde gezerken dinlenmek istiyorum. Sarayları önünde kamelyaları, kamelyaları etrafında rengarenk çiçeklerle donanmış kamelya ağaçları da olan sultanların yaşadıkları sarayların önünden geçip gidemiyorum. Kamelyaya davet ediliyorum. Aşka, sevdaya dair birkaç veciz söz, bir şiir, yüreğin derinliklerinden gelen içten sevgi sözleriyle bir müddet oturuyoruz sultan ile. Ayrılmak zor olsa da kalkıyor ve gezmeye devam ediyorum.
Sonra bahçeli sarayların olduğu yere geliyorum. Saraylar biraz uzak kalıyor caddeye. Çünkü önlerinde sağ ve sollarında devasa bahçeleri var. Bu sarayların sultanları ise henüz yüzlerini dünya gözüyle görmediğim sevdiklerim. Onları; işini severek yapan insanın aldığı hazlar içinde bir şeylerle meşgul olurken görüyorum. Selam veriyorum. Onları çok sevdiğimi bağırarak söylüyorum. Sağlık ve mutluluklar diliyorum.
Gönül şehrimin saraylarında ikamet eden sultanlar için rabbimden: “iyilik ve güzellikler” isterken uyuyakalmak, bir başka duygu. Tebessüm ederek uyumak çok güzel.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.