- 836 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İki Vakit Namaz Farzdır
Günümüzde sanılanın aksine 5 vakit değil 2 vakit namaz Kur’an’da bizlere farz kılınmıştır. Bunlar sabah ve akşam namazlarıdır. Kur’an’da namaz "salat" kavramıyla geçmektedir. " Sabah namazı " ismi Nur süresi 58. Ayetinde geçmektedir. " Fecir" gecenin karanlığında Güneş’in ilk ışıklarının çıkışını ifade etmektedir. Bu süreç Güneş’in doğuşuna kadar devam etmektedir . Adından varlığı belli olan sabah namazının Hud süresi 114. Ayetinde vaktide tam belli olmaktadır. Zira ayette şöyle geçmektedir: " Gündüzün iki tarafında , gecenin yakınlarında namaz kıl. Güzellikler çirkinlikleri giderir. ( Hud süresi 114. Ayet) " Nehar" " gündüz" " leyl" " gece" anlamına gelmektedir. " Tarafeyinnehari" tabiri gündüzün iki tarafını ifade etmektedir. Gündüzün başlangıcını Güneş’in doğuşu , günün bitişini Güneş’in batışı olarak ele alacak olursak günün iki tarafında sabah ve akşam namazları vardır. Bu zamanların tam anlaşılması için " zülefen minnelleyl" tabiri ile bu vakitlerin , aynı zamanda gecenin gündüze yakın zamanları olduğu vurgulanmaktadır.
Yani sabah namazı , ismi ile Nur süresi 58. Ayetinde geçmektedir. Bu isim aynı zamanda "salatul Fecir" adından da belli olduğu gibi günün ilk ışıklarıyla başlamakta ve günün başlangıcı Güneş’in doğuşuyla bitmektedir.
Akşam yani İşa namazının ismide Nur süresi 58. Ayetinde geçmekte sözlükten " işa" sözcüğünün anlamına bakanlar , Güneş’in batışından havanın kararmasına kadar olan vakte, yani Türkçe’deki tabiriyle " akşam" denilen vakte " işa" denildiğini görürler. Bu tabir Yusuf süresi 16. Ve Naziat süresinin 46. Ayetinde de geçmekte ancak diğer iki ayetteki aynı kelimeyi " akşam " diye çeviren bazı cevirmenlerin , bu kelimeyi Türkçe bir kelime olan " yatsı namazı " diye çevirmeleri mezhep izahlarının etkisinde kalmalarından kaynaklanmaktadır. Fakat " yatmak" kökeninden gelmekte olan yatsı kelimesinden maksat " işa namazının" yatmadan önce kılınan farz namaz olması ise bu doğrudur. Ayette buna işarette var. Ayetin aslıysa şöyledir : "Ey iman edenler ! Yönetiminiz altındakilerle , ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler . Fecir ( sabah) namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkardığınızda , işa ( akşam) namazından sonra çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar. (Nur süresi 58. Ayet) Ayrıca yine bunu destekleyen diğer bir ayet İsra süresi 78. Ayettir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.