- 1211 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
**Kadının yaşamı ve kendisi bumu acaba?***
Geriye dönüp baktığımda, yıllar sonra nerden nereye gelmişiz diye düşündüm kadın olarak. Yaşamı böyle düşünmemiştim daha farklı olması gerektiğine inanıyorum. Bu farklılığı da ancak kadının kendisi yaratmalıdır bir başkası değil. Elbette ki sorun ortak bir sorundur fakat daha çok kadının kişisel sorunudur. Kadının yaratıcılığı kadar çözüm gücüde olabilmelidir. Maalesef ne yazık ki günümüzde halan bir çok bireysel sorunlarına bile yeterince çözüm getiremiyor. Neden, niçin kadın çok mu zayıftır, yeteneksiz midir, yaratıcı gücümü yok..... HAYIR. Kadının doğa yapısı gerçekten çok güçlü ve müthiş yetenekleri bağrında taşıyan güçlü bir yapıya sahiptir.
Her nedense göze çarpan kaçınılmaz bir çok eksikliklerinden ve zayıflıklarından kurtulmaya ciddi bir temelde yaklaşmıyor. Daha çok sorunlarını duygusal bir temelde hal etmeye çalışıyor ki buda daha çok bunalıma ve psikolojik sorunlara yol acıyor. Mantıksal olarak kendisinin de bir erkek kadar güçlü olduğunu bir çok zaman gömemezlikten geliyor. Kadın olarak gerçekten eğitimimiz mi eksik? Olanaklarımız mı yok? Ev, çocuk ve görevlerimiz dışında bizim kendimizi geliştirme, öz kişiliğimizi bulmamızdaki sorun nededir? Burada kendi sorunumuzla ciddi uğraşmamızdır. Elbet ki Toplumun etkisi az değildir bizim üstümüzden!!! Biz her şeyden önce önyargılı bir toplumuz. Hoşumuza gitmese çok kolay suçlarız, mümkünse onu çeşitli entrikalarla toplum dışı etmeye çalışırız. Bu da bir yargılamadır, anlayış düzeyimizi gösteriyor, bakış açımızın ne kadar önemli olduğunu belirtiyor. Ama biz her şeyden önce insanız, eksiklik yalnız biz kadınlardan değildir. Eksiklik Erkeklerde de görülüyor ve birbirini tamamlıyor.
Kimse kimseyi gerçekten anlamaya yakalaşmıyor, İKİ CİNS arasında korkunç bir anlaşmazlık yaşanmasına rağmen, iki taraflı sorunları geçiştiriyor. Kadın erkeğin sorunlarını basite alırken Erkekte Kadını anlamaktan çok zorlanarak sorunu hiç sorun yokmuş gibi değerlendiriyor. Yüzeyselliği bırakırda gerçek anlamda iki taraflı ortak çözümler içine girmediği orandan bur sorunlar hiç bir zaman çözüm gitmeyecektir, ayrılmalar, boşanmalar ve psikolojik sorunlar
dostca/kimene62
YORUMLAR
İfade ettiğiniz konu,çok önemli.Ailelerin sorunlarına ancak her eşlerin karşılıklı sevgi ve saygıya dayanan bir anlayış çerçevesinde çözülür.Aslında temel sorun henüz daha evlenmeden önce her iki tarafın tam anlamıyla birbirlerini tanımadan evlenmelerinden doğan sorunlar daha çok oluyor.Özellikle birleştiklerinden sonra da bazı istenmiyen sorunların meydana gelmesinin tek nedeni,özsel olarak karşılıklı olarak birbirlerinden sakladıkları bazı gizemlerde olabilir.Her iki tarafın birbirlerine değer verip,her hangi bir üstünlük düşünmeden,akıl ve mantık dahilinde oluşan problemlerin çözümü düşünmelidir.
Düşünsel olarak kimsenin kimseden üstünlük bir tarafı yoktur.Her şeyden önce,eğitim,anlayış ve sosyal yönde birbirleriyle bütünleşen kişilerin mutlulukları ebedidir.
Toplumumuzunı değişmiyen sabit işlevsel yapısını düşündüğümüzde üzgünüm toplum olarak henüz o çemberi kıramamışız.
Basit olan sorunlarına çözümü aramadan,iki tarafın arasında oluşan huzursuzlukların büyümeleri soncunda aci şeyler ortaya çıkar.Ayrılmalar,olan çocukların yaşamın dıramı,yaşamın devamında ihtiyaç duyulan tüm nesnelerin tükenmesi,ardında üzüntüler,acılar,pisikollojik bozukluklar ve bir sürü pişmanlıklar.
Karşılıklı sevgi ve saygı duvarın çok sağlam olması gerekir.Kimse kimseden kendini üstün görmemesi,ve erklik kullanmamsı gerekir.
Ele aldığın bu konu,ne yazik ki,çok ailelerde mevcuttur.Sonuçları hüsrandır.
Tebrikler
doğruluk tarafından 3/29/2009 10:37:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Kimse kimseyi gerçekten anlamaya yakalaşmıyor, İKİ CİNS arasında korkunç bir anlaşmazlık yaşanmasına rağmen, iki taraflı sorunları geçiştiriyor. Kadın erkeğin sorunlarını basite alırken Erkekte Kadını anlamaktan çok zorlanarak sorunu hiç sorun yokmuş gibi değerlendiriyor. Yüzeyselliği bırakırda gerçek anlamda iki taraflı ortak çözümler içine girmediği orandan bur sorunlar hiç bir zaman çözüm gitmeyecektir, ayrılmalar, boşanmalar ve psikolojik sorunlar "
Sevgi anahtar deriz ama saygın yoksa sevginde yoktur.
Kadın/erkek birbirini olduğu gibi, değiştirmeye çalışmadan saymalı ki sevgi oluşsun.
Neden insanlar hep başkalarını düzeltmeye çalışırlar ki oysa herkes kendini düzeltse sorun kalmayacak...
-----
Tebrik ederim ,
Önemli bir konuya değinmişsiniz.
eğitim var,akıl var,mantık var,duygu var,karar verme yeteneği,doğru düşünme kabiliyeti var...aslında herşey var.Ama bunun dışında mecburiyetler var,çaresizlik var,yaşamak için gereksinmeler var ( sevgi,inanç,ekmek,su)
.ah kadınların kendilerini bulmaları öyle kolay olsa,bir çırpıda silkelenip kendimize gelebileceğimiz bir şans olsa.Sihirli bir değnek midir beklediğimiz.
Yazdıklarınız iyi hoş güzel
ama bunlar her kadın için geçerli güzellikler değiller.