- 759 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlla
İlla
“İlla”, her halde, her durumda geçerli olan anlamında düşünülebilir. Bir şey için “İlla” denildiğinde ikinci bir durum söz konusu değildir. Akla yakınlaştırmak için ada yazılı çek gibi düşünülebilir.
Evrendeki düzensizliği ifade için “Entropi” kullanılır. Bu evrenin durağan olmadığını ifade içindir. “Düzensizlik”, “Düzen” olarak tersinden de düşünülebilir. Bu dinamik durum, denge halinde olmamakla izah edilebilir. Denge oluştuğunda “Şey” durağan olacak ve aktivite varlık sadece potansiyel olarak düşünülebilecektir! Entropi devam ettiği sürece “Şey” için dengesizlik halindeki konumu açısından “Son” hep var olacaktır. Aslında 3. Boyutta görünmenin nedeni bu dengesizlik ya da düzensizliğin devamıdır. Bu devam ettiği süre içerisinde “Şey”, madde için varlıktan söz edilir. Bu varlık için “İlla” denilemez! Bu varlığın sonu için “İlla” denilir zaten.
“İlla” ile ifade edilen bir “Gerçek”, her durumda geçerli olduğu için bu gerçekliğe inanmak ya da inanmamak sonuca dair bir değişikliği sağlayamaz! Evren için mevcut durum, illa düzensizlik veya tersinden düzen devam edecek veya etmeyecek! Buna inanmanın veya inanmamanın sonucu değiştirmesi beklenmez!
İnsan bedeni için “Ölüm”, illa gelecek! Ölümü, insan bedeninin düzensizliğinin sona ermesi olarak düşünürüm; “Ruh” için “Entropi” geçerli olmaz! Yani beden ölür, ruh potansiyelde olur! Ruhun 3. Boyutta gözlenmesi için dengesiz bineklere yüklenebilmesi de düşünülebilir. Denge hali zaten 3. Boyut için tanımlı değil. Bilginin 3. Boyutta disk-bellek gibi maddi bedenlere yüklenmesi gibi. Zaten insanın biyolojik yaşamı da yazılımın maddi taşıyıcıya-bedene yüklenmesi gibi düşünülebilir. Maddi beden açısından eskime-entropi-yaşlanma illa olacak! Buna inanıp inanmamak sonucu değiştirmez! Mesela ölümü inkar etmek veya ölüm inancına dair devamlı telkinde bulunmak, ölümü “İlla” kabul etmekten insanları kurtarmaz! Ölüme inanmayanlar, “Ölümsüz” veya ölüme inananlar, “Ölümsüz” olsalar, inancın sonuca dair bir etkisi olurdu.
İnsan tercihleri açısından “İlla” nasıl işliyor?
İnsan, tüm tercihleri ve davranışlarının yansımasını-karşılığını “İlla” bulacak! Buna inansa da inanmasa da mutlaka kişi, “İlla” kendi tercihiyle olacak! Yaşadığı süre içerisinde, illa bu tercihlerini yaşayacak; dinamik nesne üzerindeki ruhu yani datası da illa tercihlerini taşıyacak!
Son tahlilde; “İlla” konusunda ayrıntıları size bırakıyorum. Pratik olarak konunun işe yaramasını esas alıyorum. Tercihlerin sonuca etkisinin bilinmesinin işe yarar olduğunu düşünüyorum. Spekülatif söylemlerin, aslında tercihleri etkilediği bu etkinin de illa yansımasının olduğunu bilmek, yolu kısaltmak için önemli. Kısa yoldan sonuca ulaşmak varken labirentte dolanmak gerekmez! İster kısa yol tercih edilsin, ister uzun yol; tercihlerin işlemesi açısından “İlla” geçerlidir. İnsan gelişimi için “Kısa yol”, elverişli görünüyor; diğer seçenekte olmak da “Tercih” meselesi; sonuçlar için de “İlla” diyorum. Herkes için tercihleri illa esastır!
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.