- 1359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitimci Yazar Nurgül Yakın ile...
“Ergenekon’un Çocukları”, “Bir 28 Şubat Romanı” “Ayana” gibi özel dönemlerin romanlarını yazan Eğitimci Nurgül Yakın:
“Yazmak isteyen herkes bol bol kitap okumalı. Yerinde ve doğru analizler yapmalı. Ön yargılı olmamalı. Yazdığı her yazının bir amacı olmalı. Ayrıca yazmak insan ruhunu dinlendiren bir aktivitedir. Bol bol farklı türlerde yazma çalışmaları yapmalıdır ve sürekliliği olmalıdır.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız bugüne kadar?
NURGÜL YAKIN- Malatya doğumluyum. Eli ve üç çocuk annesiyim. İlkokulu Akçadağ ilçesinin Bahri Köyü’nde, ortaokul ve liseyi Malatya Kubilay Lisesinde okudum. Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesinde 1990 yılında mezun oldum ve aynı yıl Diyarbakır’da öğretmen olarak göreve başladım.2003 yılında İlköğretim matematik öğretmenliğini bitirdim. Kişisel gelişim , beden dili ,yazı ve imza karakter analizleri üzerine eğitimler aldım. Etik eğitimi, değerler eğitimi, iletişim konularında eğitimler veriyorum.
SORU-Yazma hikayenizi anlatır mısınız? Yazmaya ne zaman başladınız?
NURGÜL YAKIN-2 .Sınıfta okuyordum. Öğretmenimiz bana okunacak kitap bulma konusunda sıkıntı yaşayınca, hikaye yazmamı istedi. İlk hikayemi O zaman yazdım.(Bu Ev Kimin?) Utangaç bir çocuk olduğum için öğretmenimin zorlamasıyla arkadaşlarıma okudum. Öğretmenim arkasına yaslandı, bir süre düşündükten sonra ’’kızım sen hep yaz’’, dedi. O günden sonra sevinçlerimi ,üzüntülerimi, öfkemi hatta rüyalarımı bile yazmaya başladım.
SORU-Maşallah erken yaşta ve güzel bir başlangıç olmuş. Kitap yayınlamayı ne zaman düşündünüz?
NURGÜL YAKIN- Yıllarca ön yargılardan çekindiğim için kitap yayınlamayı düşünmedim. Büyük kızıma ’’kitaplarımı ben öldükten sonra yayınlatın’’ diye de vasiyette bulundum.2016 yılında ağır bir ameliyat geçirip 6 ay yatağa mahkum yaşayınca ;fikirlerim değişti ve yayınlamaya karar verdim. İlk kitabım Ergenekon’un Çocukları (Bir 28 Şubat Romanı )yayınlandı. Kitabımın elime geçtiği gün yeniden doğduğumu ve bundan sonra farklı bir hayata merhaba dediğimi hissettim. Yedi yaşından beri yazıp umutsuzca kıyıda köşede sakladığım kitaplarım artık gün yüzüne çıkacaktı. Bu tarif edilemez bir mutluluktu.
SORU-“Bir Müsibet bin nasihattan hayırlıdır” söz burada bir kere daha gerçek olmuş. Maşallah okuyucu kazanmış. İlk kitabınızda neyi anlatmıştınız? İlgi nasıl oldu?
NURGÜL YAKIN- Ülkemizde dönem dönem yaşanan ötekileştirmelere dikkat çekmek.28 Şubat sürecinde yaşanmış gerçek bir yaşam hikayesini kaleme aldım. Roman türünde yazdığım bu kitap birlik beraberlik ve kardeşlik romanıdır.
SORU-Bu kitabı kimler okumalı sizce ?
NURGÜL YAKIN-Bu kitabı her genç okumalı. Çünkü bu coğrafyada birbirimizi sevmekten başka alternatifimiz yoktur. Bu kitap kardeşlik romanıdır. Okuyuculardan kitapla ilgili çok güzel dönütler aldık.
Soru- Yazarken hangi kaynaklardan besleniyorsunuz?
NURGÜL YAKIN- Yazmak iyi gözlem yapmayı ve analiz yapmayı gerektirir. İnsanları sevmek, empati kurmak, hoşgörülü olmak, yol göstermek, rehberlik etmek ve insanlar hakkında doğru analizler yapmak yöneticiyi geliştirir. Hayata bakış acısını değiştirir. Vizyon sahibi bir yönetici olmasını sağlar. Vizyon sahibi olmayan insanların yönetici olması da doğru değildir zaten.
SORU-Siz okumaya ne zaman başladınız?
NURGÜL YAKIN- Okumayı beş yaşında öğrendim. Haftada en az üç kitap okuyorum. Hemen hemen her türden kitaplar okudum. Şimdilerde ise tarihi romanlar ve kitapları yoğunlukla okuyorum. Konu belirleyip konuya uygun kitaplar bulup okumayı seviyorum.
Soru-Öğrencilerinize okumak konusunda neler yaptınız?
NURGÜL YAKIN-Öğrencilerime kitap okuma ve yazma konusunda rol model olmaya çalıştım. Çoğunlukla da başarılı oldum.
SORU-Kitap çıkarmak isteyenlere neler önereceksiniz?
NURGÜL YAKIN- Kitap çıkarmış olmak için kitap çıkarılmamalı. Çıkarılan her kitabın yaşadığımız topluma ve insanlığa aktaracağı değerleri olmalı.2.Kitabım’’ Ayana’’ milli manevi değerlerimizi çocuklara aktaracak inşallah. İlk kitabım ’’Ergenekon’un Çocukları” kitabı da öteki olmadan ve ötekileştirmeden yaşanabileceğini yeni nesillere aktaracak.
SORU-Sırada hangi çalışmalarınız var?
NURGÜL YAKIN- 10 kitabım daha var yayınlanmayan. Üzerlerinde çalıştıktan sonra her yıl bir kitap çıkararak yoluma devam edeceğim Allah nasip ederse.
Yazmak isteyen herkes bol bol kitap okumalı. Yerinde ve doğru analizler yapmalı. Ön yargılı olmamalı. Yazdığı her yazının bir amacı olmalı. Ayrıca yazmak insan ruhunu dinlendiren bir aktivitedir. Bol bol farklı türlerde yazma çalışmaları yapmalıdır ve sürekliliği olmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.