- 398 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Marifetin 40 Kuralı(1. ve 2. kural)
"1.kural: Yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. Şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla. Yok, eğer, tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut demektir."
Yaratılanlar YARATAN’IN aynadaki yansımalarından küçük parçalardır.
Aynaya bakıp Rabbimizin bir yansımasını görürüz, aslında gördüğümüz BÜTÜNÜN BİR PARÇASI OLAN VARLIĞIMIZDIR.
Şiddet, öfke, kin görüyorsak aynada Rabbimizin KAHHAR VE CELÂL esmaları bizim varlığımızla aynaya yansımıştır. Sevgi, aşk, hoşgörü, merhamet görüyorsak aynada Rabbimizin RAHMAN, RAHÎM, VEDUD esmaları bizim varlığımızla aynaya yansımıştır.
Aynaya baktığımızda ilim öğreniyorsak ÂLİM, AZİM esmaları; bolluk, bereket ve çokluk görüyorsak REZZAK, VAHHAB esmaları; darlık, noksanlık görüyorsak KABID, DÂRR esmaları varlığımızla aynaya yansımıştır.
Aynada hiçbir şey görmüyorsak, gözlerimiz ve aklımız nefsimiz ile şeytanın oyunlarıyla körleşmiştir.
Aynaya yansıyan kesrete(çokluk) bakıp VAHDETİ(BİRLİK) görüyorsak GÖNÜL GÖZÜMÜZ(RUHUMUZ) açık demektir. Aynaya Gönül gözümüzle, marifet bakışıyla bakıyoruz demektir.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
"2. kural: Hak yolunda ilerlemek yürek işidir, akıl işi değil. Kılavuzun daima yüreğin olsun, omzun üstündeki kafan değil. Nefsini bilenlerden ol silenlerden değil!"
Hak yolunda yani marifet yolunda akılla mesafe alınmaz. Çünkü akıl ve idrak sınırlıdır, sınırsız bir varlık olan ALLAH, sınırlı bir akılla idrak edilemez. İdrak Allah’ın lutfettiği ilimle genişler ancak yine de sınırlıdır. Akıl şaşar kalır, idrak edemez bu yolda yaşanacakları.
Oysa RUHUMUZ, ALLAH’IN bir parçasıdır, yani sınırsız ve sonsuzdur. Allah’ı ancak O’NUN gibi sonsuz bir varlıkla kavrayabiliriz. Bu nedenle Allah’ı bilmek isteyen Ruhuyla ilerlemeli marifet yolunda.
Ruhumuza danışarak, gönlümüzün sesini dinleyerek, başkalarının da gönül seslerini duyarak mutmain bir şekilde ilerleriz ancak marifet yolunda.
Aklımızı ve nefsimizi şeytanın emirlerine değil de ruhumuzun emirlerine amade yaparsak Rabbimiz ruhumuza ilimle donatır. Biz bu ilimle nefsimizle savaşmayı öğreniriz, bu ilimle nefsimizi mutmain ederiz.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Enaniyetten merhameti sonsuz Rabbime sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.