- 2188 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KALBİ BİR ÖZÜR BEYANNAMESİ...
Bilerek veya bilmeyerek, haklı ya da haksız olarak, farkında olarak belki de hiç fark etmeden kırdığım bütün kalplerin sahibinden en samimi hissiyatımla özür diliyorum ve kalplerin gerçek sahibi yüce Rabbimden de bu sebeple mağfiret diliyorum...
...Ne çok kıymet verdik şu fani dünyaya ne basit sebeplerle viran eyledik Allah’ın evi nice kalpleri...
Gönül Çalab’ın (Rabbin) tahtı
Çalab gönüle baktı
Kim gönül yıktı ise
İki cihan bedbahttı..diyen Yunus Emre başka bir şiirinde de ’Bir kalp kırdın ise..bu kıldığın namaz değil".. der... Ben gibi yer yer egosuna takılıp kalan birinin, hal diliyle belki özür dilemesi kolaydır; ama dil ile bunu ifade edebilmesi bir hayli zordur..hele hele haklı olduğu bir mevzuda özür dileyip gönül almaya çalışması -hatalının hatasını anlamasına mani olacağından ve belki de bunu marifet zannedeceğinden- neredeyse imkansızdır...
Bugünlerde-uzun zamandır demek daha doğru- hassas olan kalbimin ziyadesiyle yıpranması, kırılması bana kırılan bütün kalpleri hatırlattı ve ben başta da ifade ettiğim gibi ne sebeple olursa olsun belki de onlarca kalbin incinmesine sebep oldum..oysa birini incitmekten ne kadar da korkarım..kırdığımı fark ettiğimde de çok üzülürüm..bazen içimin dışımla bir olmasından bazen biraz sivri dilli olmamdan bazen aniden parlamamdan bazen de haksızlığa karşı sessiz kalamadığım için sabırsızlıktan ve bazen de esprilerimin ya zamansızlığından ya da yanlış kişiye serdedilmesinden kaynaklı olarak kalp kırdığım olmuştur.Sesim ulaşır ya da ulaşmaz, ben ne sebeple olursa olsun şu üç günlük dünyada kalbini kırdığım herkesten en kalbi hislerimle özür diliyorum..42 yıllık hayatımın yekünü günahlarla dolu bir de kırdığım gönüllerin yükü omuzlarımda..ben nasıl bir kırgınlığımı kalbimden atmakta zorlanıyorsam benim sebep olduğum kırgınlıkların vebalini nasıl taşıyacağım...
Ebedi alem için yaratıldık, bu dünya öte alemin yanında hiç mesabesinde... Hesap vereceğiz her amelimizden. Bir ağaç altı molası kadar kısa bir hayata ne çok yıkımlar bırakıyoruz.. bir varmış bir yokmuş, misali olan bu hayata ne çok bağlanıyor ve giderken ardımızda ne çok enkazlar biriktiriyoruz...
Düşünmeden yalanlar söylüyoruz, maazallah belki iftiraya düşüyoruz. Binlerce kul hakkına giriyoruz.,basit dünyevi menfeatlerimiz için belki de ahiretimizi heder ediyoruz..Hayatımız hep yanılgılarla eyvahlarla geçiyor..geriye dönüp baktığımızda telafisiz yıkımların mümessili olduğumuzu görüyoruz...
Efendimiz (sav)"Seven sevdiğine sevdiğini söylesin" diyor ya...ben de o kutlu sözden mülhem olarak diyorum ki, herkes bilerek veya bilmeyerek incittigi herkesten özür dilemelidir... Çünkü kimsenin yaptığı yanına kar kalmayacak. Efendimiz bir başka hadisinde , ’ İncittiğiniz insanın ve kırdığınız gönlün bedduasından korkun!’ diye buyurmuyor mu... Hesapların şaşmadığı, kimsenin yalana sığınıp kimseyi aldatamayacağı bir mizan var, orada kimse mağdur olmayacak, herkes hakettiğini eksiksiz alacak..Çünkü o gün her şeyi bilen Rabbimizin huzurunda olacağız..bütün amellerimiz noksansız önümüze dökülecek...İmam Cafer-i Sadık ne güzel ifade etmiş" Kork o mahkemeden ki Hakimin kendisi şahittir" diyerek...Acaba diyorum hakiki bir imana ve ahiret inancına sahip olsaydık haksızlıktan, zerre kul hakkına girmekten tir tir titremez miydik? Biz müslümanlar bir imtihan için gönderildiğimiz bu dünyayı ebedi kalacak gibi ne çok sahiplendik ne çok hırslandık ne çok gönülleri yıktık, Allah’ın ne çok evini tarumar ettik... "Eyvah aldandık, şu fani dünyayı baki zannettik..." .. Aldandık ki ne aldandık... önce insanlığımızdan uzaklaştık sonra müslüman kardesligimizden..ve hep incittik hep incindik...Alvarlı M.Lütfi Hz.leri altın sözleriyle gönül ehlinin incinmemesi gerektiğini söylese de kırıldık işte... Çünkü gönül ehli, vicdan ehli değil menfeat ehli oluvermiştik... ne diyordu o mübarek :
Aşık der, inci tenden
İncinme incitenden
Kemalde noksan imiş
İncinen incitenden...
(nerdeee bizde bu incelik...)
...İncinmek de incitmek de istemiyorum... Hassaten incitmekten haklı bile olsam Rabbime sığınıyorum...Rabbim ebedi alemi düşünen ve öyle amel eden basiretli bir kalp nasip eylesin hepimize...Üzdüğüm ve incittiğim herkesten kalben özür diliyorum.. Kalplerin gerçek sahibi yüce Rabbimden af ve mağfiret diliyorum...
...
...
......( İki yıl sonra aynı hissiyatla...) M.E.D... 6 Mart 2016.....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.