- 1377 Okunma
- 13 Yorum
- 4 Beğeni
ŞİİR YAZIYORUM DİYENLERE ‘’ GICIK OLUYORUM ‘’
Boş zamanında ne yapıyorsun sorusuna verilen cevapta ’’ - ŞİİR YAZIYORUM ’’ diyenlere gıcık oluyorum..
Arkadaşınla buluşmaya çay içmeye mi gidiyorsun ?
Komşuya dedikodu yapmaya mı geçiyorsun ?
Kahvehanede mi oturuyorsun diyeceğim orada bile boş oturulmuyor; ya tavla, ya okey ya kağıt oyunları oynuyorsun.
Kitap, boş zamanlarda okunur ama kitapta okumuyorsun ki bir türlü bunu anlamadım. Galiba hiç anlamayacağım
Ne ‘’ boş zamanlarda ‘’ ne de ‘’ boş kafayla ‘’ şiir yazılmaz..!
Önce ‘’ ilham ‘’ gelmeli.
Duygular yoğunlaşmış,
Yalnızlıkla,
Ayrılıkla,
Acılarla yoğrulmuş,
Dertlerle yorulmuş, kafan sarhoş, bir milyon ‘’ bir hoş ‘’ olmalı
Sevmelisin hem sevilmelisin
Mutluluk,
‘’ Aşk sarhoşluğunda ‘’ yazdırırlarda yazarsın...
Yaşananları,
Yaşamın içinden yaşananları,
Kaleminden damla damla kelam dökülen satırları,
An be an yaşadıkların nasıl ‘’ boş ‘’ bir an’ında yazabilirsin ki..ey ŞAİR.!
YORUMLAR
Merhabalar.
Size yürekten katılıyorum. Şiir yazmayı: Boş vakitlerde ve el boşluğunda hiç yoktan alelade bir uğraşı alanı gibi gösterilen şiir sanatını küçümseyen bu ifade tarzını da kınıyorum. Tabi onlar kendilerince haklılardır. Çünkü, gerçekten şiir sanatıyla uzaktan ve yakından alakası olmayan karaladıkları kelime ve satırları şiir sanıyorlar.
Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.
"Boş zamanında ne yapıyorsun sorusuna verilen cevapta ’’ - ŞİİR YAZIYORUM ’’ diyenlere gıcık oluyorum.."
(hah en esahlı düzenlemem. enter tuşuna basmakmış. şiir gibi yorum oldu vallahi)
boş zamanlarımda kitap okuyorum, film izliyorum vb. duydum da, bu cevabı ilk defa duydum.
cidden yalancılık oyununda (yalan söyleyeceğim diye oyunculuk kelimesini yazmayı unuttuğum için yazıyı altta belirtilen tarihte yeniden düzenledim. burun kısıyor kapı arasına bazen) bu noktaya kadar ilerledik mi
(aman efendim, ikinci düzenlemem.)
üçlersem şiir çıkar bu yorumdan?
beşledik sanırım. aforizmayı geçtik ayete ramak kaldı.
fermantasyonman tarafından 2/13/2018 2:40:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/13/2018 2:43:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/13/2018 2:45:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/13/2018 2:48:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/13/2018 12:56:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
geceye dönmeli bütün bir şehir
boş vakitte şiir yazılmaz şair
bir hüzne yazarsın ve aşka dair
boş vakitte şiir yazılmaz şair
bir tütün sararsın aslında zehir
boş vakitte şiir yazılmaz şair
ne yazsan acıtır ne yazsan kahır
boş vakitte şiir yazılmaz şair
desek yazıya 11 li hece ile bu boş vaktimizde:)ironik olur bence ya da antitez olur bu teze:)
hani fena da olmadı şiir bence
selamlar :)
Hocam benim de tarihte çok gıcık olduğum şiir yazmış insanlar var.Örnek mi; Adolf Hitler..
Altı adet şiir yazmış bu katil.İnsan kanı dökerken üstelik.Üstelik hiç de boş kalmamış.Duygu deseniz var bu adamda.En azından kendi ideolojisinin duygularını taşımış.
Rakı masasında zil zurna sarhoş iken şiir yazan insanlar tanıdım ben.Yani kahve köşesinde oyundan kalkmayan insanlar da gördüm şiir yazan.Önemli olan edilen kelamlardaki samimiyet.Duyguyu veriyorsa nerede nasıl yazdığının önemi var mı Hocam.
Gıcık olunacak en son insanlardır boşken şiir yazan insanlar.Sait Faik sadece balık avında şiir yazarmış.Şimdi ben Vegan olsam,hayvanları avladığı için Sait Faik şiirlerine ve ona gıcık mı olacağım.
Bu benim görüşümdür.Eleştiri olarak sakın almayın.
Ve sağlıcakla kalıp,Varolun hep.