- 865 Okunma
- 9 Yorum
- 3 Beğeni
NE DÜŞÜNÜRSÜN, NE ÇIKAR !
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Oturduğum yere 2-3 km. Mesafede güzel bir Marina yapıldı bir süre önce. Etrafında da alış veriş yapılacak dükkanlar, mağazalar ve güzel kafeleri var. Çok iyi geldi buranın yapılması ve de evime yakın olması. Arada bir vitrinlere bakarak yürüyüş kah deniz kenarında oturup bir çay kahve keyfi ardından market alışverişimi yaparak eve dönmeyi de adet edindim.
Geçenler de yine arkadaşım Ayşe ile birlikte bu rutin ziyaretlerimizi yapmaya gittik. Tüm mağazalar, puplar ve kafeler açık alanda yer aldığı için Ayşe buraya gelmekten mutluydu. Zira o bir sigara müptelasıydı. Her 5-10 dakika bir, gel şurada bir banka oturup nefes alalım derdi. Uzun yürüyüş yapamaz çabuk yorulurdu. Ama esas isteği bu molalarda dumanını etrafa savuracağı bir sigara tellendirmekti. Hatta aman biterse diye çantasında bir yedek paketi de ille ki olurdu.
Her neyse!!! Geleyim esas anlatmak istediğim yere…
Gezmiş, dolaşmış yemiş, içmiş her türlü keyfimizi yapmış, sonra yine bu beş dakikalık molalardan birinde orta şeritteki banklardan birine oturmuş bir yandan laflıyor bir yandan gelen geçene bakınıyorduk. Bizimkisi de keyifle dudaklarının arasındaki sigarasını tüttürüyordu. Dağarcığımızda konu boldur bizim. Hiç sıkılmayız geldiğimizde bir araya. İşte yine dalmışken yine böyle koyu bir sohbete, yerlere paspas yapan bir bayan görevli takıldı gözümüze. Kendini işine kaptırmış dolanıyor ortalıkta öylesine.
Ayşe beni dürttü birden, " Billur, şu kadının hallerine bir baksana” diye. "Resmen kafayı yemiş bu!"
Hakikaten de baktım kadın bir garipti. Etrafına aldırmadan paspasını savururken bir oraya bir buraya, başı önünde söylenip duruyordu kendi kendine. Arada bir de gülüyordu garipçe.
" Kim bilir kime söyleniyor, yazık ya!” dedim. “Para kazanmak hiç de kolay değil işte! Şükür ki biz atlattık bitti o süreleri.“
Ayşe “Deli olmasın sakın bu!” dedi. “İster misin şimdi indirsin elindeki paspası kafamıza ne bakıyorsunuz diye?”
“Yahu kadını işe almışlar çalışıyor” dedim. “Kim bilir ne kadar sorgu sual ettiler onay vermeden önce, deli olsa burada çalışmasına izin verirler miydi sence?”
Artık etrafı seyri bırakmış kadını izliyoruz ilgiyle. Bir yandan da acıyoruz hallerine. Dikkatli bakışlarımız sonunda onun da dikkatini çekmiş olmalı ki, paspası bırakmadan, yerleri sile sile yanaştı yanımıza ve sessini alçaltarak;
“Yok! Dedi “deli falan değilim! Bizi izleyen kameralar var her yerde. telefonla konuşmak yasak! Alenen yapamıyoruz.”
Elini başındaki kepine götürüp kulağındaki aparatı gösterdi gizlice “Biz de böyle bulduk çareyi.” Sonra kocaman bir gülümseme hediye edip bize, uzaklaşıp gitti yerleri sile sile.
Demek ki kulağı telefonda iken bile Ayşenin dediğini duymuştu. Arkasından gül Allah, gül tutamıyoruz kendimizi, sinirlerimiz fazlasıyla gevşemişti. Belki de şu anda etraftan bakanlar esas bizi sanacaklardı deli. O derece kaptırmışız yani!
Bu akıllı temizlikçi kadın, resmen şenlendirmişti günümüzü.
* * *
YORUMLAR
Gülümsedik.
Gülümsedim.
Ne hoştu.
Sahi, her şey farklı algılanabilmekte ben yine de bir sır vereyim mi size?
Uzun yürüyüşlere çıkmayı çok severim özellikle yazmaya başladıktan sonra daha bir gözlemci oldum ve ne yazık ki; kendi kendine konuşan çok insana rast geliyorum üstelik ne cep telefonu ne de aparat ama asla şüphe duymuyorum onlardan hele ki tüm zararları kendilerine iken belki de kendilerine bile yok zararları.
Yalnızlaşan insanlar ve sorunlarla boğuşurken bir çıkış noktası arayan kendince.
Kutluyorum güzel yazınızı.Günü aydınlattı.
Sevgilerimle sevgili yazarım.
Billur T. Phelps
Hoşgeldin sayfama,
Gerçekten öyle, yolda araba da sanki kendi kendine konuşuyor
gibi görünüyor insanlar, hep uzaktan yapılan telefon konuşmalarından.
Sosyal medya insanları kendinle çok daha fazla baş başa bırakmaya
başladı bunda da haklısın.
Sevgiler,
Cep telefonları ilk çıktığı yıllarda sokaklarda kendi kendine konuşan insanları görünce çok şaşırırdım. Şimdi alıştık artık. ))))
Selam ve sevgiler.
Billur T. Phelps
Yani her gördüğümüz kendi kendine konuşan insanlar,
deli meli değil :)
Alıştık artık sevgili hocam.
:)
İyi günler Billur hanımefendi, memleket hallerinden özgün öyküler yaratma gücünüze hayranım.
kutlarım sade ve duru anlatım gücünüzün güzelliğini.
Öykünüz, Nesin ve Orhan Kemal öyküleri tadı bıraktı gönlümde.
Emeğe ve sanata saygımla.
Billur T. Phelps
Zaman ayırıp sayfamı ziyaretinize ve yüzümde gülümseme
bırakan güzel yorumunuza çok teşekkürler İbrahim hocam.
Saygılar,
Ben bugün düşünceler içindeyken,hikayenizi okudum... güldüren kaleminize, duygularınıza
sağlık.Efendim.
Billur T. Phelps
İşte budur.
Yazmak da bir iddiam, içimden geldiği gibi çala kalem diyeyim.
Ama okurken bir kaç kişinin bile zevk aldığını bilmek, harika
bir geri dönüşüm benim için.
Sevgiler,
yasakları delmenin pek çok yolu olmalı.. sınırları aşmanın da öyle.. sinirleri bozmanın da :)
olayın delilik kısmını geçtim,
hukukta mücbir sebep denen bir olgu vardır..pek çoğu bilmez bunu
misal;
kuduz bir köpekten kurtulmak için zaruret hali doğar,, bu durumda kişi zorunlu olarak iş yerine camı ya da kapıyı kırarak girdiğini düşünelim..hal böyle olunca suç oluşmaz.. lakin bir hırsız tarafından sömürülmeye müsait bir durumdur bu..çünkü köpekler ifade veremeyeceği için aksi ispatı zor olan bir durum
buna benzer örnekler çoğalabilir.. milletçe cin fikirliyiz çünkü
ve umarım bunu bir hırsız okumaz.. :)
Billur T. Phelps
Verdiğiniz örnek çok düşündürücü gerçekten.
Çok buluşta böyle kısıtlamalardan ve imkansızlıklardan sonra
ortaya çıkıyor mutlaka.
Kötü örnekleri kopyalamayalım aman ha!!!!
Saygılar,
temizlikci kadın bir gün mutlu etmiş sizi..dilerim ömrünüzcede YÜCE ALLAHIM güzel yüzünüze gölge düşürmesin......hep mutlu ve huzurlu olunuz...gül diyarından selamlar
Billur T. Phelps
Çok teşekkür ederi ve kocaman bir AMİN,
Sevgiler,
Doğru söylüyorsunuz. İşe alınmadan önce bayağı sorgu sual edilir; ama, bir de işe girdikten sonra delirenler var.
İşte ona kimse bir şey yapamıyor. :))
Teşekkürler!
Billur T. Phelps
Ah ah!! Kolay ne var ki şu ülke de.
Allah herkesin yardımcısı olsun. 27 senemi verdim özel sektöre
Şükür şimdi geri dönüşlerini yaşamak nasip oldu.
Sevgiler,
Billur T. Phelps
Ne güzel işte.
Bir kişiyi bile gülümsetmek, yazımın amaca ulaştığını gösterir.
Memnun oldum.
Sevgiler,
cgececi
O şaşkınlık varya zaman zaman hepimizin karşısına çıkarır hayat.
Geldi benimde aklıma bunlar hepsine kahkaha attım.
Sizin ysxılarınızı seviyorum.
Elleriniz dert görmesin..
Billur T. Phelps
Ne mutlu bana gülümseteceğim insanlar olduğunu görmek hem de yazdıklarımı okuyarak,
Daha ne olsun
:)