- 544 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Tarih öğretmeninin olgunluğu.
Karşıyaka’da bir inceleme için iki arkadaş bir dershaneye gitmiştik.Sadece bir tarih öğretmeninin dersi varmış...
Gencecik bir bayan çıkageldi.Ders programını istemiştik ki,"Ben tarih öğretmeniyim,isterseniz size tarih konusunda yardımcı olurum"dedi.
Ben de,
-Şimdi yandın öğretmenim.Tarih benim ilgi alanımdadır.O zaman sana üç soru yazdıracağım,gitmeyip,dersinin bitiminde cevapları alacağım,dedim.
Kızcağız kağıt,kalemi çıkardı.İşte sorular-ahret sorusu gibi-:
1-Sokrat hakkında idam kararı veren heyette üye sayısı kaçtır?Kaçı evet,kaçı hayır demiştir?
2-Kaşrut nedir?
3-1908’deki seçimlerde Musevi bir Osmanlı tebaası bir ilin belediye başkanlığına seçilmiştir.Bu il neresidir ve başkanın adı nedir?
Dersin bitiminde yanıma geldi.
-Valla hocam,ben iyi bir tarihçiyim.Ama bu soruların cevaplarını bilmediğim gibi bir kısmını da duymadım,dedi.
-Gördün mü?Nasıl merakları varmış insanların,dedim.
Amacım kesinlikle onu sınamak değildi.Sonra birlikte cevapları paylaştık,tabi yorumlarıyla birlikte:
1-Sokrat hakkında idam kararı veren heyetteki üye sayısı 556’dır.275 ret,281 kabul oyuyla idam gerçekleşmiştir.-Birinin adını bilen var mı?-
2-Kaşrut,Tevrat’a göre,"neyin yenilip,neyin yenilemeyeceğini" düzenleyen kurallardır.
3-1908 seçimlerinde Kırklareli Belediye Başkanlığına Musevi asıllı Çelebi Efendi seçilmiştir.
Normalde öğretmenler eleştiriye açık değillerdir,hemen alınıverirler.
Ama bu öğretmen,beni üç kat aşağıya indirdi:
-Hocam,sizden üç tane bilgiyi kaptım,ben şimdi onları oya gibi işlerim,dedi ve teşekkür etti.
Genç öğretmenin olgunluğu beni etkiledi.
Belki sizleri de.
----------
Dün 5 Ekim,Dünya Öğretmenler Günü idi.Yüzden fazla ülkede kutlanan bugün dolayısıyla adını bile bilmediğim bu öğretmeni yazarak/anarak "günün önemine binaen" bu anıyı paylaşmak istedim.
YORUMLAR
Değerlendirmeyi "değerlendirmem."
Birinci kısımda alınganlığa gerek olmadığını düşünüyorum.Yazı bütün olarak okunursa,burada demek istediğim başka şeydir.
Gelelim ikinci kısma:Öğretmenliğim iyidir ve cevabını iyi bilmediğim hiçbir soruyu sormam!-Öğrenmek istediklerim hariç tabi ki.-
Bu bağlamda Sokrates'in Savunmasını değişik kaynaklardan okudum.
"Hakimler Meclisi" sayısını:
1-Sizin dediğiniz gibi 501 gösterenler var.
2-Anayasacı Sami Selçuk gibi 502 diyenler de var.(Bkz,Demokrasiye Doğru kitabı,sayfa,25)
3-Ama ben,önceden idama hayır diyenlerin,sonra görüş değiştirip,çok az oy farkıyla idamına karar verildiğine ve arada (6) oy farkı olduğuna inandığım için (556 sayısının) daha "doğru" olduğunu düşünmekteyim ve bunu kullanmaktayım.(Sokrates'in Savunması.CKK Yayınları.)
Ancak sayıların,tarihin çok "netameli" konuları olduğunu da unutmam.
Yeni eğitim sistemi öğrenci merkezli bir sisteme doğru yol alırken,hatta gelmişken inceleme için dershaneye giden bir görevlinin bu türden asla kimsenin yada büyük çoğunluğun aklına gelmeyecek türden bir soruyu öğretmene sormasına alındım kendimce.Sorunun cevabıda yanlış aslında Sokratı ölüme mahkum eden meclis 500 ler meclisi olup 220 ye karşı 281 oyla sokrat ölüme mahkum edildi.