- 1627 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
TAKSİ
[ kalin ]
Babaların nasihatleri, duaları vardır. Biz bazılarını anlamasak ta onlar anlamlıdır. Mesela benim babam:
“Dallanın budaklanın evlatlarım.” Derdi.
Babamın bu sözünden bir yazımda bahsettiğim de Aynur Engindeniz kardeşim:
“Abi dallanmayı anladım da, budaklanma ne?” Diye sormuştu.
Ben de babama sormuştum aynı soruyu:
“Oğlum dallanma erkek çocuklarının çoğalmasıdır. Budaklanma ise evden ayrılan kız çocuklarının ana gövdede bıraktığı izdir.”Demişti.
Evet…Dallandık da, budaklandık da. Ama şimdi eşimle hayata başladığımız yerdeyiz. İki ikiyeyiz.
Üç kuşumuzu da yuvadan uçurduk. Ağacımızda iki budak izi, başka ağaçta budak izi bırakıp kendi bahçemize aşıladığımız bir de fidanımız oldu.
Şimdi üçü de dallandılar. Başka ağaçlardan henüz fidan aşılamasalar da zamanı gelince o da olacak. Onlarda çocuklarını evlendirecek hayırlısı ile yuvadan uçuracaklar. Bu bir döngü. Benim yaşadıklarımı onlar da yaşayacaklar.
Oğlum aradı beni:
“Babam sizleri çok özledim. Eski günleri unutamıyorum.Hele o taksi olayı hiç aklımdan çıkmıyor."
Uzun uzun anlattı. Demek ki özlem onu alıp eskilere götürmüştü.
Unutamadığı olay şuydu:
O yıllarda askeri okulda öğrenci. İzin vermişler. Bize gelecek. Annesiyle balkondayız. Gözümüz yolda. Saatler durdu sanki. Heyecanla gelmesini bekliyoruz. Bir taksi durdu. İnen oğlumuzdu. Taksi gitti. Merdivenlerden düşercesine indik. Sarıldık Oğlumuza. Kokladık. Öptük. Eve girdik. Annesi sevdiği birçok yemek yapmış.
Oğlumuz heyecanlı. Heyecanlı olduğu kadar da telaşlı. Cebinden çıkardığı bir kağıda bir şeyler yazdı.
"Unutmadan yazayım da. Valizimi indirirken bakmıştım. Plaka numarası ile taksimetrede yazan miktar."
“ Bir şey anlamadım. Hayırdır?”
“Baba cebimdeki para taksimetrede yazan miktarı vermeye yetmedi. -Bu kadar param var . Bekle babamdan alıp geleyim- dedim. Verdiğim parayı da almadı.-Helal olsun. Sen öğrencisin.- Dedi .Bastı gitti."
Yanlış anlar diye bir şey söylemedim. Annesi duramadı:
“Ama oğlum biz sana yeterli para göndermiştik!”
“Evet anne param vardı. Ama bir arkadaşımıza para gelmedi. Durumunu biliyorduk. İzine gidemeyecekti. Ben ve birkaç arkadaşım ona destek olduk. "
Bilirim yatılı öğrenciliği. Bir tek sigarayı bile paylaştığınız günler olur.
“Tamam oğlum hallederiz. “ Dedim.
Biliyordum huyunu. Hak konusunda titizdi.
Ertesi gün sorduk,soruşturduk. Taksiciyi durakta bulduk. Parasını verip teşekkür ettik. Çayını içtik. Sohbet ettik.
“Allah oğlunuzu size bağışlasın. Bu devirde böyle evlat? Niye bu kadar büyüttünüz ki? Biz nelerle karşılaşıyoruz. Ben zaten hakkımı helal etmiştim. Bana dönerek:
“Size bir şey soracağım. Madem siz de eski askersiniz, niye oğlunuzu da asker yaptınız?”
“ Benim fabrikalarım vardı.-Gel oğlum geç fabrikaların başına- dedim. Dinlemedi.- Ben baba mesleğini seçeceğim asker olacağım- dedi. "
Güldük. Şakaydı tabi…
Şimdi düşünüyorum. Maddi durumum iyi, ya da o zamanlarda da şimdi ki gibi durumlar olsaydı. Oğlumu yine de asker yapar mıydım?”
“Bilmiyorum.”
Pişman mıyım?
Kesinlikle değilim.
Ben sizlerin verdiği vergilerden aldığım maaşımla üç evladımı büyüttüm. Evlendirdim. Ev ocak sahibi yaptım.
Şimdi de O yine sizlerin verdiği vergilerden aldığı maaşıyla evini kurdu. Bir tek oğlunu okutuyor. Doğruluktan sapmadı. Hiç bir rüzgara da kapılmadı.
Sizler sağ olun.
VATAN SAĞ OLSUN…
YORUMLAR
Evlatların/evlatlarımız da sağolsun, sen de sağol sevgili Dost. Vatan da sağolsun.
Allahım helal süt emmişlerle karşılaştırsın, doğru yoldan ayırmasın hiçbirini. Allahım acılarını göstermesin.
Çifte imbikten süzülmüş bal damlası okuttun VAROL Ustam.
Selam ve saygılar bıraktım buraya..
Bedri Tokul
Sevilmek duyguların en güzeli...
Bu günlerde bir sağlık sorunumla uğraşdığımdan deftere giremiyorum.
Bu arada sizin ve sizin gibi sevdiklerimin yazıları yayınlandıysa okuyamadım. Yorumlayamadım. Hepinizden özür diliyorum. Yazıma yaptığınız yorum bana moral verdi. İnşallah başarılı bir ameliyattan sonra
Allah nasip ederse o sorunumu da bir yazıyla anlatır evimiz Edebiyat Defterine dönerim.
Selam ve Saygıyla öptüm dost gözlerinden...
Suat Zobu
Allah evlatlarınızı sizlere bağışlasın. Beni elli iki sene öncesine götürdün, öğrencilik yıllarında çektiğimiz sıkıntılar geldi aklıma. Sen yazarsın da güzel olmaz mı? kutluyorum, her zaman en güzelini yapmak amacındır biliyorum. Yazmaya devam, esenlikler diliyorum.
Bedri Tokul
Evet...
O yıllarda yoksulluk vardı.Ama insanlık boldu.
Sağ ol. Var ol.
Hasretle öperim gözlerinden...
Devrem, şeref ve gururla anı görevi yaptık, zamanı geldiğinde de emekli olduk. hiç geriye bakıp pişmanlık duymadım. Duyması gerekenlerle de samimiyetim olmadı. Allah tüm asker ve ailelerine sabır ve metanetversin gelecek günlerimiz aydınlık olsun çok güzel yazın için kutluyorum seni hepinize selam ve sevgilerimle devamı gelsin diyorum.
Bedri Tokul
Bizler ne güzel insanlarız.
Ne güzel kardeşleriz.
Hele senin o yanık yüreğin...
Fedakarlığın, özverin...
Seni seviyorum Fetim. Hem de çok seviyorum.
O taksici gibi paraya tapmayanlar ve sizin gibi borcuna sadık olup, kul hakkı yemekten imtina edenler ayakta tutuyor insanlığı Bedri Ağabey.
Dallanıp, budaklanmak konusuna gelince; Allah rahmet eylesin çok sevdiğim bir komşu teyzemiz vardı o da annemle beni ne zaman sokakta yan yana görse, anneme dönerek; kızınla komşu, oğlunla ordu ol derler sen şanslısın kızınla yakın oturuyorsun, derdi derin bir iç çekerek. Çünkü onun üç kızının üçü de yurt dışında yaşıyordu.
Ne mutlu size, anne baba olarak üzerinize düşen vazifeyi eksiksiz yerine getirmişsiniz ve karşılığında mükafatını almışsınız. Evlatlarınızla, torunlarınızla birlikte sağlıklı huzurlu uzun bir ömür diliyorum size.
Saygılar, selamlar.
Bedri Tokul
Bir konuşma eski anıları canlandırıyor, iyi kötü bir şeyler yazmaya
çalışıyoruz işte...
Teşekkürler, selamlar şiirler Sultanına.
adam para almadan gitmiş ya
vay bee dedim..
hala insan kalmış; varsın geride kalanlar her türlü puştluğu becersin..
para yollamışsınız ya; üniversite son sınıfa geçtim.. bitirme tezimi bile 2 yıl önce vermiştim.. herkes gitti.. bir tıplılar var hastane dönemindekiler. bir de ben.. 3 gün sonra Eczacı Aysel Ablanın beyine gittim.. hiç düşünmeden para verdi. Allah rahmet eylesin.. kazada babamın en samimi almanyalı arkadaşına rastladım.. borç alıp postaladım şükür.
aylar sonra babamın köye gelen mektubunda bu borç nedeni ile babam veryansın ediyordu.. hala üniversiteyi devlet okutuyor (hatta harçlık da veriyordu hatta maaş) sanarak geldi geçti ilişkimiz .. edebiyat anlayışım güzeli yazmayı emrediyor da.. anılarınızı mutluluklarla süslemeniz ne güzel..
teşekkür ederim..
yazmadan silemiyorsunuz.
eyvallah güzel Delikanlı!.
Bedri Tokul
Ben sizin neyinizi çok seviyorum biliyor musunuz?
Bir desdansı şiirlernizi, bir de dobralığınızı,mertliğinizi, lafınızı esirgemeyişinizi...
Teeşekkürler gardaş.
İbrahim Çelikli.
buna sevilmek de vefa da dahil..
samimiyet muhabbet ciddiyet de
Allaha emanet olasınız..
sevinçler getirsin her kapınızı çalan..
Nefes bile almadan bir solukta okuduğum oldukca akıcı ve oldukca etkileyici güzel bir öyküydü..Kaleminize yüreğinize sağlık değerli Üstadım..Canı gönülden kutluyor,selam ve saygılarımı iletiyorum..
Bedri Tokul
Sağ olasınız.
Selam da, saygı da kat kat benden size...
Asker adını duyunca önceden gurur duyuyordum şimdi üzülüyorum. Rabbim hepsine güç kuvvet versin belalardan uzak tutsun. Sizin evladınıza da bütün evlatlara da. Saygılar ağabeyim.
Bedri Tokul
Can Hemşehrim. Koca yürek bacım...