- 423 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kim alınacak bundan sonra ?
Ergenekon da epey yol kat etti savcılarımız. 9. dalga derken daha ileriye gidileceği mesajını verdi son operasyonlar. Zaten kendi cürümünü bilen Tuncay ÖZKAN en sonunda muradına erdi ve göz altına alındı. Bir vatansever edası içinde tutuklanan generalleri savunmuş, göz altına almaları en ağır dille eleştirmişti son anına kadar. Bize göre daha çok şok isimler çıkacak işin içinden.
Bu işin içinden çıkacağı biraz malum olan , ama beklendiğini düşündüğümüz bazı isimleri de biz yazalım. İster komplo deyin, ister dikkate alın.
Öncelikle Emin ÇÖLAŞAN a dikkat ediniz.Aşırı radikal bir biçimde Ergenekon operasyonlarını eleştiriyor , hatta saldırgan bir üslup kullanıyor yazılarında. Ve yakın çevresine ’Beni de göz altına alacaklar, bunlar laikliği kuşatmaya çalışıyorlar’ diyormuş. Aslında o da cürümünü biliyor ve sorgulanma sırasının geleceğini bildiği için önümüzdeki günlerde başına gelecekler için alt yapı hazırlıyor. O gün gelince de ; ’ Bakın ben demiştim, iktidarı eleştirdim bu hale geldim ’ diyecek. Kendince kamuoyu oluşturup iktidara yüklenecek bir şekilde. SÖZCÜ gazetesini okuyanlar dediklerime hak vereceklerdir.
Uğur DÜNDAR. Şu aralar chp ve akp li vekillerin düellosunda gördüğümüz tarafsız gazeteci ! Uğur DÜNDAR da çok belirgin bir biçimde Ergenekoncu kesiliyor. Sunduğu haber programında çok belirgin bir şekilde ergenekon avukatlığı yapıyor ve chp nin hamiliğine oynuyor. Zaten FIRAT ve KESKİNKILIÇ tartışmaya çıkmadan evvel FIRAT ın Uğur DÜNDAR a dikkat etmesi konusunda uyarıldığını biliyoruz. Tarafsızlığından kuşku duyulan Uğur bey aslında programı güzel sundu ama önümüzdeki günlerde onu da göz altında görebiliriz.
İleriki günlerde gerek ‘12 eylül 1980’ için ve gerekse Ergenekon la ilgili olarak Kenan EVREN de göz altına alınabilir. Hatta darbe suçundan tutuklanabilir belki de. Ergenekon için olmasa bile en azından darbe için yargılanmalıdır.
28 şubat ın en ünlü isimlerinden Çevik BİR bu günlerde yeniden gündeme gelebilir. Malum adı Sisi olan yarı erkek yarı kadın menejer göz altına alınınca 28 şubatla ilgili olarak, ister istemez umutlandık Çevik Bir de göz altına alınabilir diye. O dönemde dönen tezgahları, Ali KALKKANCI ları , Müslüm GÜNDÜZ leri tertipleyenlerden bağımsız değildi Çevik Paşa. Bakalım ne zaman hesap verecek?
Deniz BAYKAL. Bu çok iddialı gelebilir sizlere ama bence o da ilişkili çıkabilir Ergenekon la. Atatürk çü bir parti liderinin Ergenekon operasyonlarına karşı çıkması ve hukuka saygısızlık etmesi manidardır. Hele bu kişi avukat biri olan Deniz BAYKAL ise daha manidardır. İktidara karşı muhalefeti belki etki anlamında takdire şayandır, ama ortaya çözüm yerine sürekli çözümsüzlük sunması ve Ergenekon da anlamsız alınganlık sergilemesi bizi şüphelendiren unsurlardan denebilir.
Şapkasıyla meşhur Süleyman DEMİREL önümüzdeki günlerde ön plana çıkabilir. 28 Şubat için günah dökebilir. Darbeleri kötüleyebilir. Ama göz altına alınabilir. Tutuklanması mümkün görünmüyor ama bir göz altı olacaktır muhtemelen. Bu memlekete DEMİREL gibi bir çakılı çivi daha gelmemiş ve onun kadar bu ülkeyi geriye götüren olmamıştır. İslamköy lü DEMİREL çok şeyler bilmektedir ve bildiklerini anlatırsa bildiğimizi sandığımız yakın tarihimizin bilmediklerimiz meselelerle dolu olduğunu anlar , ve şaşırırız. Allah şaşırtmasın. : )
Ülke Ergenekon operasyonlarıyla ilginç bir yerlere doğru gidiyor. Önümüzdeki günlerde eğer savcı Zekeriya Öz ün başına bir iş gelmez ise , ve Şemdinli savcısı Ferhat SARIKAYA gibi alaşağı edilmezse çok şeylere gebe önümüzdeki günler. Daha çok taşlar yerinden oynayacak bayramdan sonra. Bakalım hangi siyasetçiler ve hangi bürokratlar rahatsız olacak daha ? Daha ne isimler duyacağız ?
YORUMLAR
ERgenekonda düğüm noktası Danıştay saldırısı ve savcının katli aslında.
Mahkeme başlamadan önce Ergenekon savcısının elinde ne kozlar var kimse kestiremediğinden,Danıştay saldırısı ergenekon çetesinin en yumuşak karnı.
Bilindiği gibi Danıştay saldırısı davası sürecinde, çok açık delillere rağmen ergenekon ile bağlantıyı kuramamıştı davaya bakan mahkeme.
Sadece "türban yasağına kızan bir meczup" davası gibi karara bağlanıp dava bitirildikten sonra, mahkeme yargıcı da emekliye ayrılmıştı hatırlarsanız.
Saldırı esnasında zanlının aracından çıkan kuvayı milliye derneği kartları, saldırı öncesindeki zanlının telefon dialogları, ilişkide bulunduğu kişilerin tamamına yakınının sonraları ergenekon çetesi davasından tutuklanmaları hep gözardı edildi.
Adeta savcı katleden yapının ergenekon bağlantısı örtüldü görmezden gelindi sanki.
Şimdi yargıtay, bir sanık avukatının itirazı üzerinde dosyayı yeniden inceliyor, ergenekon dosyasını isteyip, danıştay saldırısı ile bağlantısı var mı yok mu karara varacak.
Şayet bağlantı var kararı çıkarsa, taşlar yerinden oynayacak artık ülkede.
Ergenekon çeteleşmesinin devletin en önemli karar organlarına sızdığı, gerek etkili kararlarda, gerekse bazı kararları etkilemek anlamında faaliyetleri olduğu iddianameden anlaşılıyor zaten.
Savcı Zekeriya Öz ün danıştay saldırıs ile ilgili bütün delilleri iddianameye koyduğunu sanmıyorum. Bazıları mahkeme sürecinde ortaya çıkacaktır.İddianamenin kalbi sayılabilecek bu hadise netleşirse, yani bu çeteleşmenin ülkenin yargıcını katlettirdiği ve akabinde kaos planladığı kesinlik kazanırsa, kimlerin yerlerinden olacağını, kimlerin
canını yanacağını kestirmek zor değil. Şehitlerimizin mezarlarından ayaklanıp kimlerin üstlerine yürüyeceğini kestirmek de zor değil.!!
Ergenokon terör örgütü davası sürecinde kimlerin daha gözaltına alınabileceği hususunda yorum yapmak istemem.Ancak ülkemizin son 30 yılını bilen, yaşayan, hatırlayan çok kimse gibi benim de tahminlerim var elbette.
İddianamede bahsi geçen provakasyonlarda kimin hizmeti var, kim bizzat planlamış, kim medyasında amaç doğrultusunda provakasyonu manşetlerine çekmiş, kimler haber programları, gizli kamera kayıtlı şovlarıyla kamuoyunu etkilemeye çalışmış, hangi cinayeti kim ne için işlemiş, kimlerle birlikte planlamış, kim bu yapılanmalara bilerek ya da bilmeyerek destek vermiş, hatta kim bu çetecileri "vatansever, Atatürkçü temiz çocuklar" diye gözlerden uzak tutmaya çalışmış, aklı ve zaman süzgeci olan herkesin fikri vardır elbette.
Ülkem için hayırlısı olur inşallah dava süreci.
erolbasci tarafından 10/6/2008 2:38:43 PM zamanında düzenlenmiştir.