- 479 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BEN MİLLİYETÇİ MİYİM?
“Milliyetçilik” sözcüğünden bile rahatsız olanlar var, biliyorum. Ancak benim sözü siyasi anlamda milliyetçilik değil. Hani, Atatürk’ün ilkelerinden biri olanı. Basit tanımıyla: milletini sevmek ve ona gelebilecek tehlikeler karşısında gövdeni siper etmek…
Kavramdan rahatsız olanlardan çok, kendini milliyetçi kabul edenler vardır kanaatindeyim. Böyle olmasına rağmen içi boşaltılan bir slogan milliyetçiliğinin öne çıkmasına da şahit oluyorum.
Her şeyden önce milleti tehdit eden şeylerin neler olduğunu bilmek zorundadır milliyetçi. Tespit bizi tedbire yöneltecek, karşımızdaki tehdidin büyüklüğü ve donanımı tedbirin de kapsamlı olmasını sağlayacaktır. Bir başka ifade ile bir milliyetçe aynı zamanda çalışkan da olacak. Öyle çalışacak ki, tehdidi, ortaya çıkmadan bilecek ve onu yok edecek. Yani karşı hareket olmayacak. Kendisi başlı başına hareketin ta kendisi olacak. Harekete geçmek için beklemek, birilerinin hareketine karşı hareketlenmek çoğu zaman geç kalmak demektir.
Uyanık bir milliyetçi için tehdidin büyüğü, küçüğü de olmamalıdır. Bugünün küçük tehdidinin yarın büyük bir bela olarak karşımıza çıkmayacağını kim garanti edebilir?
Milletimi zor duruma düşüren her şey benim düşmanımdır, demesi gerekir milliyetçi bir insanın. Eğitimde, ekonomide, bilimde, sanatta, sporda… en üstünü hedeflemek de gerekir. Mesela, ekonomisi iyi olmayan bir Türkiye’nin milletini yüceltemeyeceği, bağımlı olacağı bilinen bir durum olduğuna göre güçlü bir ekonomi de hedef olması gerekmez mi?.
Daha somut olarak anlatmak gerekirse mesela, yabancı sigara içerek milliyetçi olunmaz..
Milliyetçilikte önder olmuş bir şahsiyetin bir gün arabasının benzini biter. Benzinliğe çok az bir yol vardır. Şoför bidonu alıp yola çıkacakken fark ederler ki yakın benzinlik yabancı sermayedir. Uzun süre beklemek, üşümek pahasına Türk sermayeli istasyona kadar gidilir ve benzin oradan alınır.
Giydiğim elbiseden, yaktığım benzine kadar, girdiğim pastaneden, yediğim çikolataya kadar Türk malı, Türk ismi olmaması, fazladan yakılan lamba, yere atılan ekmek, dinlenen yabancı müzik, atalarıma atılan bir söz, Türklüğüme yan bakış, bölücülerin meydan okumaları beni rahatsız etmiyorsa.... uykularımı kaçırmıyorsa…
Söyleyin ben milliyetçi miyim?
YORUMLAR
Biz milletçe öyle bir hale geldikki, Türk'üm demeye ar eden milyonlarca Türk var günümüzde.
Makalede sorunun cevabi milliyetçi degilsinize tekabül ederken, bu konuyu bu sekilde ele almaniz dahi, sizin kisi olarak ne kadar bilinçli bir Türk Milliyetçisi oldugunuzu gösterir.
Bize de size tesekkür etmek düser, saygilarimla...
Merhaba saygıdeğer kalem dost, güzel bir yazı ve güzel bir konuya parmak basmışsınız.
Lakin konuya biraz daha girseydiniz, örneğin Atatürk'ten, çağdaş uygarlık düzeyinden de dem vursaydınız özgün yazınız daha bir açıklayıcı olurdu dersem beni hoş görürsünüz umarım.
Emeğe ve sanata saygımla.