- 472 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hüsamettin Tat Diyor ki;
BİR KÜLTÜR ADAMI KERİM ÖZBEKLER...
Hüsamettin TAT
Seksen beş yılından itibaren yazmaya başladığım süre zarfında gittiğim panellerde, sempozyumlarda ve çok sayıda ki şiir dinletilerinde kültürün içerisinde olan, kültüre ve yazın hayatına kendini adamış yüzlerce insanlarla karşılaştığım olmuştur. Bazılarıyla çok yerde karşılaşmalarımız olmuş, birbirimizden haberleşme numaraları ve karşılıklı kitap dergi alış verişlerimiz olduğu gibi dostluklarımız da ileri bir seviyeye götürerek, arkadaşlığımızı ve dostluğumuzu pekiştirerek ilerletmişizdir.
İşte bu dostlarımızdan bir tanesi de kendisini yazın hayatına adamış, yüzlerce dinletilere katılmış ve binlerce kişilerle internet üzerinden haberleşen ve onları her konuda bilgilendiren kültür adamı Kerim Özbekler’dir.
Kerim Özbekleri yanılmıyorsam 2003 yılında Söke Şairler ve Yazarlar Derneğinin bana verdikleri ödül töreninde tanıdım. Daha sonraları başka illere gittiğim şiir dinletilerinde, dostluğumuz, arkadaşlığımız ilerleyerek devam etti. Zaman oldu birbirimize kitap, dergi hediyeleşmelerimiz oldu, zaman oldu o kendisine münhasır üslubuyla bont çantasına doldurup getirdiği hediyeleri bizlere taktim ederek gönüllerimiz de yer aldı. Bizlerin ona hediye ettiğimiz yüzlerce kitabı da okuduktan sonra, onların değerlendirilmesini ve daha fazla okuyucu ile buluşmasını sağlama adına okullara ve kütüphanelere bağışlayarak öğrencilerin ve okuyucularında kalplerinde ve gönüllerinde taht kurmuş bir kültür adamı olarak yer aldı.
İnternet üzerinden kendine hesaplar açarak, binlerce insanın kültür adına öğrenmek istedikleri edebiyat, sanat ve diğer alanlarda ve diğer konularda onları haberdar ederek kültüre ve sanata hizmet verdi. Kültür ve sanat yazın işleriyle uğraşan insanlarında gönüllerinde yer edindi. Nazilli de mütevazı bir hayat süren Kerim Özbekler’i gelin basında çıkan özgeçmişiyle tanımaya çalışalım.
Türk Edebiyatçılar ve Kültür Adamlar Ansiklopedisinde Kerim Özbekler Gazeteci- Yazar 1 Kasım 1951 Nazilli/Aydın doğumlu Nazilli Cumhuriyet İlkokulu (1962) mezunu. Çeşitli sebeplerle ortaokul öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına başladı. İsabeyli Gençlik Spor Kulübünde Lisanslı olarak futbol oynadı (1967). Bir süre ticaretle uğraştı. 1975 yılında tek sayılık “Anadolu Basın” adlı bir dergi ve Yenipazar ilçesinde “Efe” adlı bir Gazete çıkardı. Çeşitli gazetelerin muhabirliğini yaptı. 1977-1978 yıllarında Nazilli Belediye Başkanlığı için Bağımsız Aday oldu kazanamadı. 1978’de Nazilli ilçesinde “Hizmet Gazetesini” çıkardı. 1980’de çıkarttığı üç gazeteyi de kapattı. 1991’de Aydın’dan bağımsız Milletvekili adayı olduysa da seçimi kazanamadı. Anadolu Gazeteciler Derneğinin Ege Bölgesi Başkanlığına getirildi. Nazilli Turizm Derneğinin kuruluşuna öncülük etti. Nazilli Ticaret Odası Meclis Üyeliğinde bulundu. İlkokul, Ortaokul ve Liselerde çeşitli konferanslar verdi. Aydın Yazarlar-Şairler Derneği üyesidir.
Eserleri: Şiir- Yalnızlıklar Benimdir(1974), Şairler ve Şiirler Antolojisi Nazilli Sanat Albümü Varan Bir (1976), Araştırma: Muhabirlik (1975), Muhteşem Bir Eser (1977), Aydın ve İlçeleri (1978), Aydın ve İlçeleri Turizm Rehberi (1981), Ege Bölgesi Turizm Rehberi (1981), İç Anadolu Bölgesi (1981), İzmir ve İlçeleri (1981), Ege Bölgesi (1973), Her Yönüyle Aydın ve İlçeleri (1984).
Hakkında: Turhan Bayraktar- Kerim Özbekler ve Dostluğu (Türkiye Dergisi Eylül-1986), Yılmaz Aybar- Bir Sanatçı Dostu Kerim Özbekler (Gülpınar Dergisi Mayıs-1991), Muhadden Yüksel- Şiir ve Yaşam (Nazilli Anadolu Gazetesi-29.11.2004), İsa Kayacan-Nazilli’den Kerim Özbekler (Belde Gazetesi-25.01.2005)
Kadim dostum Kerim Özbeklere yaşamında ve yazın hayatında kendisine sağlık, sıhhat ve başarı dileklerimle nice eserler çıkartması temennimle. (Horoz Gazetesi-Denizli)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.