- 943 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
GÜN DOĞMAYI REDDETTİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Günün naaşından aklımda kalan kuru sıkı bir cümle yine nazarında aşkın bir kerevite çıkması beklenen…
Hidayetin kursağımda takılı kaldığı, asalet erbabı bir kimliği sonlandırmaktan mesul…
Kanayan yaralarımdan boca ettiğim hüzne delik deşik bir şemsiye ile sahip çıkıyorum. Kundaklanan rehavetime de hürmet ediyorum aklım sıra.
İki cambaz ipte yürüyüp gidiyoruz. Solumda yangınların mağduruyum, sağımda sığındığım kelamın hüznü asılı.
Kem gözlerden nem kapan yasım.
Şerrinde bile hayra yorduğum ölü yarım.
Yarınlarım iken teyakkuzda ölü imlerle sarhoş bir günceyi imzalıyoruz peşi sıra kelamın sırrına vakıf bir yatır kadar nasiplenmeyi bekleyen yalnızlığım.
Kara lanetinden uzağım nefretin. Sevgi mağduru bir ölü olma düşüncesine bile sıkı sıkı sarılıyorum. Kurduğum saatine uyanmaktansa uydurduğum bir masalda kurgulu bebek misali kahkahalarımı gizleyebilirim eğer ki yanı başımda ağlıyorsa koruyucu meleklerim.
Zamanı delebilirim amansız aslında pabuç bile bırakmam iblisin lanetine.
Dokunaklı bir şarkıdan da nemalanabilirim sonra da soluksuz kalırım aşkın hidayete ulaştırdığı o dönemeçte ölüme dünden razıyım.
İri kıyımlardan geçen düzenek.
Şerrine lanet tümceler konduruyorum yine iblisin günahlarına ortak münafık ahalisinden kaçışım.
Asaletin biri bin para/ymış… annem öğütledi yine: susmaların göbeğinde ince uçlu şiirlerimin kucağında doymaz bir sefilim aşka.
Varsa yoksa aşk/mış diyenlere inat daha çok seviyorum ve sefil varlığımla edindiğim rütbeye de toz kondurmuyorum.
Hüznüme kefilim, baylar, bayanlar.
Aşkıma sahip çıkacağım kanımı son damlasına kadar, siz yüreksiz hanımlar… demem o ki; sevmekten elbet ölünür/müş. Önce seversin sonra da bir kurşuna rağbet etmesen de kundaklanır varlığın.
Dirayetin sınandığı… vekaleten sevdalıyım nicedir.
Sevmelerden yana derdi âlemin ne de olsa kursaklarında takılı kalmış her birinin.
Şehveti öngören ya da cinsel ayrımcılık yapan beyanlarıyla canlı türünün son örneğiyiz vahşette ve katliamda.
Sevmekten öte yol var mı, diyenlere ikinci seçenek sunulur ama aşkın gözü karadır, diyenlere de duyurulur.
Kılıcımla içimi yardım bu gece. Tek leşim yine kendim. Kundaklanan da kundaklayan da benim… bir gölgemi öldüremedim ki lanet olsun.
Kurda kuşa yem olmaktansa kurda kuşa sahip çıktım çıkalı adım da çıktı. Adım çıksın canımsa çoktan çıktı.
Börtü böcek istilasında benliğim. Aşka hürmeten büyüyen içimin balonlarında infilak eden dolunay bile yıldızlardan dertli.
Ufak sevinçlerini hibe etmiş ama mutlak mutluluğun ne anlama geldiğini bilmeyen yeni yetme mutluluk benzeri seslerinde ne buluyorlarsa gülecek…
Beti benzi atan kasvetli şafak. Gün doğmayı reddetti edecek aslında ihbar etmek lazım yine de beklemekten yana seçimim.
Bir sağanak daha beklemede.
Kuluçkaya yatan kötülük erbabı kâbuslardan alacaklı tüm rüyalarım aslında her izlekte dünün yansıması sonra da yarınsızlığını sorgulayan kim ise yine çocukların ölü bedenlerine bile sahip çıkmayan münafık vecizeler…
Kaydıraklarda asılı anılar var. Annelerin kürediği yankıları var yaşanmamış çocukluğun kayıp masumiyetini dahi mimleyen…
Sus’lara gebe yine evren.
Sözüm ona yeni yıl randevusuna gecikecekmiş belli ki o daha şimdiden muzdarip.
Kanlı eski yılın mağdur perileri, yalan seyri, kaçkın geyikleri ve biz aklı evvel faniler.
Zarın hangi yüzünde yedi saklıysa yeni yıl da mutluluk getirecekmiş.
Kör cahil isyanlarım.
Kara kuru kızlar yine kocalarını fallarda arayan.
Yeni yetme kızlar hani neredeyse firar ettiklerini yedi düvele duyuran.
İsyanda bir kadın. Adın ne, diye soran bir muhabir.
Kaynakçam iç sesim madem…
Kör kurşun az sonra delip geçecek bizler de kına yakacağız.
Kına organizasyonu yapan şirketlere duyurulur.
Yıldızları kayıp otellerde verilecek partiler. Ah, biz Pişekâr kullar ki kayıplarımıza değil sahip çıkmak yeniden kaybolmak adına sıraya girmişken…
Şimdilerin suskunu, dünlerin mağduru, yarınların peşin ödenmiş yalanları…
Kuluçkada yeni yıl sözüm ona. Mutluluk ısmarlamış kayıp Noel Baba: artık yılın üç yüz altmış dört gününde nerede kundakladıysa eski yılı.
Sıfatlar araz yüklü.
İnsanlar hepten arızalı.
Ya, ben mükemmel miyim? Hâşâ, Rabbim.
Ama Asmalı Konağın son mültecisiyim ve Susam Sokağından bir zamanlar yolu geçmiş erişkin bir çocuk.
Lav ettiğim mutluluğa elveda. İyi de ne zaman sahiptim de uğurladım?
Şakıyan bülbüllere eyvallah. Ne de olsa bir gül’üm.
Aklımın rahvan kuytularında detone sesli şarkıcı kadınlar hepten infilak etti o iri bedenlerini sokmaya çalıştıkları giysilerden fırlayan uzuvlarına bakıp bakıp da iç geçiren şehvet düşkünleri.
Küskün müyüm? Asla.
Ama inanmıyorum artık yalanlara.
Kendime de inanmıyorum ne de olsa ben de çiğ süt emdim. Hem de şekersiz ne de olsa şeker yüklemesi yapılmadı anneme hepten ifrata kaçmış kaçkın fanilerden düşen payıma neyse. Sonunda kalan aklımı da esir bıraktım dünde. Bu gün ise muğlâk bir gölge tadındayım.
Göz süzen aşüfte rediflere bakıyorum da ve de cinaslı kafiyeli sevdalara.
Birbirine methiyeler düzen sevgililer sonra da aşkına rahmet okuyup aşkın da heba olmasına izin veren şehla bakışı satırlarda ben hala kazan kaldırmanın verdiği hassasiyetle bocalarken ve içim içimi yemezden önce içimi dışa çevirdiğim, dışımdan içime bomba efekti yapan ahenksiz yankıları yine dış dünyanın.
YORUMLAR
HER ZAMAN AYNI SEZGİYLE OKUYORUM YAZILARINIZI, ŞİİRLERİNİZİ. NARİN KALBİNİZİN YANSIMASIYLA YAZDIKLARINIZA SERT TABİR BİLE KULLANAMAYACAK KADAR NAİF BİR KALEM. BÖYLE YÜREKLER KORUMA ALTINA ALINMALI BUNLARI İNCİTENLERİ ZAMAN BİR GÜN CEZALANDIRACAKTIR EMİNİM. YOLUNUZ IŞIĞA, YÜREĞİNİZ HAK EDENE ÇIKSIN EFENDİM, SEVGİLER...
Gülüm Çamlısoy
Hiç sorun değil belki bu da benim eksikliğim hele ki hassasiyet insanı için için hırpalarken gelin görün ki; hayat daha bir anlama biniyor ve küçük mutluluklar büyüyor enginlere denk düşüyor.
Bu anlamda çok mutluyum zira sizlerle bir yürek birlikteliği yaşıyorum.
Benim de hatalarım var/dır olmaz mı?
Bu bağlamda törpülemeye çalışıyorum menfi yönlerimi.
Sizlerle büyüyorum sizlerle yaşlanıyorum sizlerle öğreniyorum ve keşfediyorum evrenin eremediğim köşelerini.
Duyarlı yüreğinize çok çok teşekkür ediyorum.
Var olun değerli dost.
Saygı ve selamlarımla...
:)
Mutlu kalın ve sevgi ile.
poeme_şiir
yazılarınıza da şiirlerinize de yetişemiyorum.
bu ne güzel zenginlik kıskanıyorum
Gülüm Çamlısoy
Teveccüh buyurdunuz.
Yürek dolusu teşekkürlerimle sayın hocam.
Estağfurullah hocam ama yazmak ve sizler vazgeçilmez-siniz benim için.
Ötesinde yazdıklarıma can ve ruh katan yine kıymetli varlıklarınızdır.
Saygı ve selamlarımla efendim...
Gülüm Çamlısoy
ömrün çok olsun.
selam ve dua ile.
Merhabalar, efendim.
Günü ve ömrümü aydınlık kılan sizlerin varlığıdır. Öncelikle çok kıymetli Seçki Kuruluna ve değerli kalem dostlarıma en içten teşekkür ve şükranlarımı sunarım.
Her yazımı/şiirimi yazarken, kursağımda kalan o kadar çok cümle/dize var ki bir sonrakini biçimlendiren...
Yazmak çok çok ciddi bir edim aslında öncesinde okumakla iştigal edildiğim uzun yıllar sonrasında gördüm ki; okumak adına da seçici olmalıymış insan bu anlamda kısıtlı zaman dilimlerinde seçici olmaya çalışıyorum okurken. Çok uzun bir zaman dilimine yaymasam da düşünmek vazgeçilmezim bu anlamda düşüncelerimi hizaya sokuyorum yazarken.
İnsan denilen varlık çok girift. Bilinmezin ta kendisi. Bu yüzden her birimiz birbirimize çok şey katıyoruz...
Bir cümle bir düşünceyi tetikliyor; bir duygu benliği parselliyor ve ansızın bir coşkuya kapılıyor insan...
Aşk...her anlamda.
Aşkın kıvamı çok çok yoğun bu anlamda yaşama sevincime eşlik eden bu muazzam duygudur yine yazmaktan geçerken yolum.
Sizlere çok şey borçluyum üstelik her anlamda ve ben bunu direkt cümlelerle asla izah edemem bu yüzden sonu gelmez duygularımdır hakim olan ve hayata duyduğum inanç ve sevgidir yine sizlerden bana yansıyan...
İYİ Kİ VARSINIZ.
Yeniden teşekkür ediyorum tüm yüreğimle.
Tek doğru şık var/mış ömür denen hengamede: İNANÇ VE SEVGİNİN İŞ BİRLİĞİ...
Yeniden görüşmek adına...
Edebiyatın nabzını tutuyoruz madem o zaman güzeli ve iyiyi de ihmal etmeden yaşamak ve yazamak boynumuzun borcu.
En içten sevgimle, sonsuz saygı ve selamlarımla...
ARANIZDA OLDUĞUM İÇİN ÇOK MUTLUYUM VE ŞÜKÜR DOLU.
Bazen ben de mi bir tuhaflık var diye düşünüyorum, sonra insanlık tarihi boyunca edebiyatta yer edinmiş isimlerin yazdıklarını tekrar tekrar okuyorum ve ilginçtir ANLAYABİLİYORUM. Her insan farklı bir şey anlayabiliyor ama ' bir şey ' anlıyor. Yazarın düşünce dünyasının çok zengin olduğu kesin ama bunu yazıya imge olmayan, benzetme olmayan yan yana gelmiş iki üç kelime ile karışık bir anlatım sunmak okuyucuya haksızlık. Yazar tercihi desek bile bu tarzın seçici kurul tarafından sürekli 'iyi' görülmesi edebiyata haksızlık. Gülüm Hanım ın iyi niyetinden, yazısal zenginliğinden şüphem olmasa da bu tarz halka hitap etmiyor ve bir okuyucu olarak da yazı kısmına bakmayı artık reddediyorum. Okuyucuya saygı lazım çünkü..
Gülüm Çamlısoy
Vakit sınırlı; kaynaklar ise sonsuz ve önem arz eden çok okumak değil kıt zamanı nitelikli okumalarla değerli kılmak.
En acımasız eleştirmen yine iç sesimin yolculuğunda kendime yönelttiğim ve elbette sizlerin bana sundukları bir sonraki yazımı şimdiden şekillendiriyor.
Yazmak benim için bir heves ya da hobi değil zira çok ciddiye alıyorum yazma eylemini hele ki söz konusu edebiyata ve okuyucuya duyduğum saygının boyutsuzluğunda kaybolmaksa.
Çok değerli Seçki Kuruluna müteşekkirim zira bizlere doğruyu ve güzeli gösteren varlıklarıdır her okuduğum seçkiyi doya doya sindirirken ve bunu özellikle vurguluyorum zira seçkide kim ise yer alan beni ve bizleri ilgilendiren değil mi edebiyata olan sevdamızda iyi ve doğru seçeneği işaretlemek?
Her yazı kendi içinde bir bütün ve her yazıdan tek bir kelime/cümleden bile nasipleniyorsam bu benim için bir kazanımdır efendim-ben, derken genel anlamdaki okuyucu ve yazar profilini vurgulamak istedim.
Teşekkür ediyorum sayın nıgarr: biliniz ki; getirdiğiniz yorum inanılmaz faydalı oldu ve bir sonraki yazımı şekillendirirken kullanacağım kıstaslardan biri olacak yine öngörüleriniz.
Her anlamda saygı vazgeçilmezi insanoğlunun bu anlamda saygılarımla efendim.
Gülüm Çamlısoy
Varlığınızla şeref verdiniz efendim.
Çok çok teşekkür ediyorum katkılarınıza.
En iyi dileklerimle.
Saygılar, selamlar değerli dost.
Gününüz ve ömrünüz aydınlık geçsin.
Sözcük zenginliği, tamlamalar, beyinde yarattığı fırtınalar, dip dalgaları ve tüm bunların, insanın duygularını titreten zenginliğine diyecek bir şey yok. Sanırım bu yüzden de kurulu etkiledi. Bence sağlıklı bir seçim, bunun için kurulu tebrik ederim. Neden kurulu? Çünkü bence bir yazar zaten iyi yazmaya çalışmak zorundadır.
Fakat ben cümlede yüklem kullanımına küsmenize neden olan o meşum hadiseyi de bir gün kaleminizden okumayı gerçekten çok isterim.
Saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Ne de olsa; herkesin tarzı kendine göre doğru zaten bu zenginlik değil mi; bizleri bir arada tutan ve edebiyat aşkımızı perçinleyen?
Teşekkür ederim efendim.
Okumak her anlamda çok şey katıyor insana ve o beyin fırtınası aslında önem arz eden; içimizdeki saklı ben'i biz başlığı altında yazılarda birbirimize sunmak yoksa kendimizi mi bulmakta bu kadar zorlanıyoruz da bu çabamızı daha etkin kılmak adına yazıyoruz?
Edebiyat, aşkın ta kendisi ve yazarak insan sevgimin katlandığı bir o kadar içimin radarının algısının arttığı hele ki inanç yok mu?
İnanç en büyük kazanım çok da göreceli ama deneme-yanılma yöntemiyle bulduğum gerçekleri ve içimdeki aşkı hiç bir şeye değişmem.
Aşkla yaşadığım kadar aşkla yazdığım bu anlamda sizlerin varlığı sayesinde kendimi derinlemesine sorguladığım...
Teşekkür ederim katkınıza.
Saygılarımla.
chaotica
Yorumlarınızda esirgemediğiniz yüklemin yazılarınızda olmaması, tarzınızı nasıl zenginleştirir bilemem ama anlaşılmaz kıldığı muhakkak. Aslında anlaşılması ne sizin ne de benim umurumda. Bu bağlamda "O zaman ne konuşuyorsun chao?" diyebilirsiniz. Konuşuyorum çünkü ben yazdığınız o müthiş cümlenin bir yere bağlanmasını, kafamın içinde uçuşan o sözcüklerin, sayfanızı kapadığımda yerine oturmasını istiyorum. Yanlış anlamayasınız, aslında tarzınızın hayranı değilim fakat bunca eleştirmeme rağmen, yüklemi kullandığı halde o kadar kötü yazan arkadaş var ki, siz onların içinde değil yüklem, harf kullanmasanız da ışıldarsınız. Bu yüzden de dikkate alıyor, okuyor ve kendimi tutamadığım noktada eleştirimi esirgemiyorum. Bunun için de eğer kırıyorsam, affınıza sığınırım.
Saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Bilakis önemlisiniz benim için ve her biriniz için de aynı savı vurguluyorum.
Ben buranın bir okul olduğu bilincine sığınıp ve öğrenci kimliğime de üstümden çıkarmadan yaşayıp yazıyorum.
Sizlerden çok çok şey öğrendim hatta dibe vurduğumda sizlerdiniz beni yüzeye çıkaran.
Asla ve asla haklarınızı ödeyemem. Sizlere olan saygım ve sevgimde inanılmaz samimiyim.
Asla bir iddiam yok hele ki söz konusu öğrenmek ise.
Bildiğim hep savunduğum üzere; hiç bir şey bilmediğim...
Birbirimize sesiz, ışığız aslında bizler yazarak hayatı güncelliyoruz ve sorguluyoruz da.
İyiyi bulmak, güzeli sevmek, inancı pekiştirmek ve en önemlisi; iyi niyetimizi kaybetmeden yaşamak ve sevgimizi dillendirmek aslında kendimizi tanımak ve yine kendimizi sorgulamak bu anlamda teşekkürlerimi sunuyorum yeniden ve yeniden...
Güzel günlere ve yeni yazılara gebeyiz çünkü sevdiğimiz kadar da yaşatıyoruz içimizdeki çocuğu ve hayallerimizi.
Hayallerimi ve yaşama sevincimi saklı tutan yine sizlerden bana yansıyan sayesindedir elbette yüce Rabbimin izniyle.
Daimi saygılarımla...