- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAPADOKYADAN İZLER
KAPADOKYADAN İZLER
Ahmet AYAZ
Gaziantep Günneş Gazetesi 15 Aralık 2017-12-14
…………………………………………………….
Ülkemizde medeniyetler merkezlerinden birisi olan Nevşehir’de idik. Bu şölende Mümün Uluc, Asuman Soydan Atasayar, Recep KocaTepe, Zübeyde Gökbulut, Könül Ordubadi - Yazar, Yıldız Toksöz, Safiye Samyeli, Deniz Garipcan, İnayet Millidere, Mehmet Nacar, Nuriz Gokmenoglu, Ahmet Ayaz, İbrahim Şaşma, Mustafa Sade, Celalettin Kurt, Süleyman Koral, Yavuz Nufel, Yaşar Taşkesen, Bünyamin Göksu, Fikret Akın, gibi isimler vardı.
Benim 3. Katılışımdı. Sayın Mümin ULUC Bey Nevşehir’de 3 etkinliği yaptı, kendisine teşekkür ediyorum, beni yine unutmamış. 08 Aralık 2017 Cuma günü sabahın erken saatlerinde “12.Uluslararası Kapadokya Şiir ve Kültür Şöleni”ni, gerçekleştirdik. 08.09.10.11. Aralık 2017 günleri Mümin ULAC Bey’in beş yıldızlı otellerde misafiri olduk. Yurt içindeki, ve yurt dışındaki sanat adamları ve şairlerden 30 kişi çağırmıştı. 4 gün boyunca bu 30 kişinin bütün masrafları merkezi Almanya’da olan, Kapadokya Kültür Derneği Başkanı Mümin Uluc Beye aitti. Bizi 08 Aralık günü Nevşehir’de “Turizm Uygulama Hotel” de topladı. Üçhisar Kalesi, Göreme Açık Hava Müzesi, Ağalar Konağı, Kırşehir Mutfağında Yemek yedik. Daha sonra Ortahisar Kalesi, Ürgüp’te Kemerhan Hotel, Ürgüpte Büyük Sinosos Konağı, Kızılırmak üzerinde Tahta Köprü, Avanos ve Avanosa bağlı Sarılar Köyünde Mümin Uluc Beyin 3 katlı evlerini gördük. Saz ve ses sanatçısı Hasan Gül’ün evinde kuru fasulye yemeği yedik. Başka yemeklerde vardı. Ama ben kuru fasulye dedimse, bağışlayın. Çünkü başka yemeklerde, tatlılarda vardı. İnanın iltifat değil söyleyeceklerim. Oradaki hanım kardeşlerimizin bizleri evin bahçesindeki karşılamalarına, evin içindeki davranışlarına baktığımda, kendimi, evimde, anamın, kız kardeşimin yanında, daha doğrusu ailemin içinde sanıyordum. Ben burada Hasan Gül ve Mümin Uluc Beye bir defa daha teşekkür ediyorum.
Kırşehirde 85 Yaşında İbrahim Özdemir için bir etkinlik yapıldı. İbrahim Özdemir, bir kültür adamı. Üç katlı evini, müze kütüphane yapmış, yazılı eserler yayımlamış. Gaziantep’te arayıp da bulamadığım sözlükleri ben İbrahim Özdemir’in kütüphanesinde gördüm. Kendisini kutluyorum, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Dahası, Kozaklıda bir kaza sonucunda, 25 yıldır evinde yatalak yaşayan Sayın Ferudun Türkmen için yine 5 yıldızlı bir otelin, çok görkemli salonunda bir etkinlik ve sazlı, sözlü bir şiir dinletisini gerçekleştirdik ama, gerçekten görmeyi, dinlemeyi değerdi. Ertesi gün Kozaklının çok değerli Belediye Başkanı Celalettin Güven Beyi ziyaret ettik. Kısa da olsa kendisi ile sohbet etme şansımız oldu. Kendisine kitap imzaladım. Ayrıca kendisi ile geçmişten ortak yönümüz bulundu.
Sevgili okurlarım, Avanosdaki peri bacalarını görmediniz ise, bir gün yolunuz düşerse görün. Peri bacaları da neymiş demeyin lütfen. Göreme’deki çanak ve çömlek sanatını tarif etmek mümkün değil. Ancak görmek gerekir. Kozaklıda 8 katlı 12 katlı binalar termal suyu ile ısınıyor. Ne kömür kokusu var, nede toz duman. Dışarıda buz ve karlar varken, içeride sıcaktan terliyorsunuz. Örnek verecek olursak, yukarıda sözünü ettiğim, yatalak kardeşimiz Ferudun Türkmen Beyin evi 8 kattadır. Sıcaktan duramıyorduk. Az kalsın unutuyordum. Ferudun Beyin oğlu İbrahim Türkmen Beye ve annesine duyarlı davranışlarından dolayı teşekkür etmeyi. Ferudun Beyin 400 sayfalık kitabını ücretsiz olarak Mümin Uluc Bey yayımlamış.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.