- 1336 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
✓ YAŞAMAK NEFES ALMAKSA EĞER, HI HI YAŞIYORUZ ✓
✓ YAŞAMAK NEFES ALMAKSA EĞER; HI HI YAŞIYORUZ ✓
Merdiven altından geçmenin ugursuzluğa, makas şaklatmanın kavgaya, basit bir bıçağı elden uzatmanın accayiip şeylere vesile olacağı gibi ilginçliklere inanan insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
İp atlayıp seksek oynayacak yaşta kız çocuklarının saç tokasını haysiyetsizce sökerek, eşek kadar bir adamın koluna eş diye takan ve buna utanmadan sıkılmadan fetva veren haysiyetsiz nefeslerin içinde yaşıyoruz biz dostum..
İki yumurta kırmaktan aciz ve eğer kadın olmasa kendi bokunda boğulacak olduğu hâlde,insan gibi yaşaması için yüreğimle yanındayım diyen o kadınların; sille tokat dövüldüğü, gün yüzü görmemiş küfürlerle sövülerek hor görüldüğü ve bütün bunlara çıt sesini çıkarmayan insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Fakire makarna ve kömür vererek iyilik maskesi takıp, sen fakirsin ulaaaan diyerek böbürlenenlerin; bıkmadan incittiği ve gerçekte incinmesi gerekirken pamuk ipliği gibi bu garip makyajlı eylem karşısında acz içinde inceldikçe incelen korkak insanların içinde yaşıyoruz biz dostum...
Öğretmenin kredi batağında çırpındığı, polisin ve askerin canına kıydığı, hırsızın ve namussuzun madalya plaket ile payelendiği ve dahası, doğru söyleyenin kolundan tutulup hapishanelere tıkıldığı hazin gerçekler karşısında lâl olan insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Her duyduğu sözü manyak gibi alkışlayan, götü sıkışınca salya sümük zırlayan, normal doğumla değil anasından resmen fırlayan garip bir ruh halinde, nefes aldığını zanneden insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Köşe yazanın köşeye sıkıştırıldığı, köşeyi dönen yavşaklara pamuktan döşekler serildiği, hayvandan aşağı şerefsizlerin gerim gerim gerildiği ve haklı iken aman şimdi biri birşey der diyerek korkakça gerçekleri gizleyen insanların içinde yaşıyoruz biz dostum...
Başına kuş sıçınca gökyüzüne gülümseyerek bakan ama ağzına sıçana edecek tek bir kelime bulamayan ve dahası resmen acıkırım endişesi ile bizzat sıçmayıp kıvrım kıvrım kıvranan insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Mültecilerin, babasının tarlası gibi sokaklarda cirit attığı ve kendi memleketinde, kendi evinde, kendini kendine yabancı hisseden; neden sustuğunu bilmeden sus pus köşe bucak pinekleyen, ilginç insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Kedinin, köpeğin ve her türlü canlının ırzına geçen ve dahası, resmen su damacanasından cansız mankene kadar herşeye tecavüz eden kanı bozuk piçlerin insan diye nefes aldığını gördüğü halde ağlanacak haline götüyle gülen insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Ve en hazini; bir ay maaşını eksik alacak olsa götümüze pamuk tıkamayacak olan din görevlilerinin; her söylediğine vaaaay beeee diyerek kendini inanılmaz derecede inanan zanneden insanların içinde yaşıyoruz biz dostum..
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)