- 697 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Sevil Sevil Misirlioğlu, Ödülü'nü HATAY'da aldı.. / Hikmet Okuyar
Hikmet Okuyar imzalı, Şebinkarahisar, Köprübaşı, Bağlar, Şebingülü Bahçeleri merkezli; Dünya Markası,Türkiye Sevdası isimli süper kaynak muhteşem proje kapsamında; güzel sanatlar öncülüğü ile 2017, Hikmet Okuyar Şiire Üstün Hizmet Ödülü kazanan ve Ödülünü Hatay’da tesim alan; Şair, Şiir Yorumcusu, Şebingülü Dostu Sevil Mısırlıoğlu’na tebrikler, teşekkürler..Nice nice kutlu ödüller dilerken Sevil Sevil Misirlioğlu Şiirleri içinden bir örnek paylaşıyoruz :
*
SENİ YOLDA BIRAKIR / Sevil Misirlioğlu
*
Kalbi mutlu etmiyor sevgisiz gelen bahar
Sevginin olduğu bir yerde ancak umut var
Sevgiyle düşman bile olur en sadık dost yar
Sevgiden yoksun yürek, seni yolda bırakır.
*
Varlığıyla acıyı yok eden dost temaslar
Zaman aşımlarına yenilmeyen hevesler
Islansa da hiç çekip eksilmeyen kumaşlar
Sevgiden yoksun yürek, seni yolda bırakır.
*
Dövünen bir yüreğin kendine yok yararı
Eşin dostun aklına koyar toplu firarı
Düşman fırsat bilirde verir hain zararı
Sevgiden yoksun yürek, seni yolda bırakır.
*
Günahkar kötü niyet susar gelemez dile
Kuşkuyla kıvranır hep özgür gülemez bile
Tövbekarın dostudur bedel ödeten çile
Sevgiden yoksun yürek, seni yolda bırakır.
*
Sevil Misirlioğlu / HATAY
.............
Sevil Misirlioğlu’nun SANAT YAŞAMI
*
Hatay İli Merkez ilçesi Antakya doğumlu olan Sevil MISIRLIOĞLU Hatay Valiliği Hukuk İşleri Şefliğinden emekli olduktan sonra emeklilik günlerini değerlendirmek ve manevi hazlar yaşayarak boşlukta hoş bir seda bırakmak amacıyla şiirle bütünleşmiştir.
Şiirin ruhunda esen fırtınaların, kavurucu meltemlerin ahenkli bir yol bularak akışını sağlayan bir kanal olduğunu belirten şair, şiiri güzel bir dost, rahatlıkla açılabileceği bir sırdaş olarak kabullenmiştir. Serbest ve hece vezni ile yazdığı şiirlerinde aşk temasının yanında sosyal konuları da ele almış, insani tutkuların ardından bağımsızca yürümüş, yozlaştırarak kaybetmekte olduğumuz manevi değerlerin meydana getirdiği çöküntüleri yüreğinde damıttığı şekliyle içten ve şeffaf bir biçimde yansıtmaya çalışmıştır.
Deneme, öykü çalışmaları da yapan şair bu güne kadar onbir kitap yayınlamıştır. Şiirleri Dostoyevski Dil Bilim Merkezi’nce İngilizce, Almanca, Hollandaca, İspanyolca, İrlandaca, Rusça, Makedonca, Macarca dillerine, ayrıca Arapça, Farsça, Azeri ve Özbekçeye çevrilmiştir.
*
Dünya Markası, Türkiye Sevdası.. / Hikmet Okuyar imzalı süper KAYNAK, muhteşem PROJE çalışmasına, güzel sanatlar öncülüğüm karşılığında;
2017, ’’ Hikmet Okuyar Şiire Üstün Hizmet Ödülü ’’ aldım..
*
Çukurovalılar Derneği’nin yayınladığı Çukurova Lobisi Dergisi’nin yaptığı halk oylamasında “2008 yılının EN BAŞARILI ŞAİRİ” seçilmiş,
Azerbaycan’da MAHSATİ GANCAVİ adına verilen fahri DİPLOM’a, GASAT (Uluslar arası Girişimci Sanat, Edebiyat Ve Bilim Adamları Topluluğu) Kültür Sanat Edebiyat ve Başarı Ödülleri kapsamında verilen “USTA KALEM BAŞARI ÖDÜLÜ” ne layık görülmüştür.
Yurt içi ve yurt dışındaki birçok dergide eserleri yayınlanan sanatçının Dillerin Dansı adlı çeviri kitabı Aria Kunste Der Berliner Akademie Ödül Konseyi Başkanlığı tarafından Almanya ve diğer ülkeler arasındaki sanatsal, akademik ve bilimsel iş birliğinin kurulmasına ve gelişmesine katkıda bulunmak amacı ile yılda bir kişiye verilmesi öngörülen 2012 yılı " Europa Literatur GroBe Award " ( AVRUPA EDEBİYAT ÖDÜLÜ ) ve " Europa Verdients Engagemet Award " ( AVRUPA LİYAKAT NİŞANI ) na oy çokluğu ile aday gösterilmiştir.
*
Sevil Misirlioğlu’nun Yayınlanmış Kitapları:
....
Konuşan Sessizlik (1998) şiir, Hayallerimin Hıçkırığı (1999) Şiir, Yüreğimden Tutun Beni (2000) şiir, İnsanlığın Adresi Sevgi (2001) şiir, Düşlerin Köpüğü (2002) Şiir, Devin Omzundaki Cüce (2003) Şiir, Yüreklerimiz Susmasın ( 2005) Deneme/Öykü/Şiir, Güneşi Kurşunladık (2009) Şiir, Dillerin Dansı (2010) Şiir çevirileri, Sır Evinden Sarkıtlar (2011) Hikâyeler, Hatay Şehr-i Kutsalım ( 2013 ) Hatay’ın Tarih ve İnanç TurizmininTanıtımı.
.......
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.