- 646 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNİ , HADDİNİ BİLMEK BİLGELİK' TİR ...
Merhabalar... Şiirlerin değerlendirilmesine yönelik bir forum konusundaki yazılmış yazılardan, yazarlarını değil, yazılan yazıları örneklemek amacıyla aynen yazıma aldım, hemen aşağıda veriyorum...Örneklemek amacı ile elbette...
ÖRNEK 1-
Sevgili kardeşim
O kadar önemli konuya parmak basmışsınız ki,
Sizi kutlamak yetmez ayakta alkışlarım.
çünkü konu sadece şiir değil
Kültürümüz şiir adı altında o kadar yozlaştırılıyor ki
Kimsede kalkıp bir diğerinin şiirine
( kardeşim senin bu yazdığın şiirden başka her şeye benziyor diyemiyor.)
Ben şahsen artık sitelere Şiir çöplüğü gözüyle bakıyorum.
bir çok sitede edidörler var fakat.
editör bile kendi beğendiği şiir tarzını günün şiiri seçebiliyor.
Bu esnada, tabiiki bu koskoca şiir çöplüğünde araki rast gelebilirsen
Güzel bir şiir okuma fırsatı bulabilirsin.
Ben daha fazla konuyu deşip, fazla bilmiş durumuna düşmek istemediğimden
Sadece bir dörtlükle yazına katılmak,bu duygu ve düşüncenden ötürü seni bir kez daha kutlar, sevgi ve saygılarımı sunarım..
Acemidir çoban bilmiyor yolu
Kurt kaptı koyunu, Kuzu kalmadı.
Yetmiş milyon olmuş yurdumda şair
Şiirinde tadı tuzu kalmadı...
ÖRNEK 2-
bu kadar şair eflasyonunun olduğu bir ülkede susmak en iyisi fakat kalemime sözüm geçmiyor.
saygılar sunarım.
Saygılar... saygılarrrr... Saygı bu mudur sizce? Kendini bilmek bu mudur?? 70 milyon şair olmuş, şiir çöplüğü vs vs... Bilge insan, kendini bilen insan’dır... Burnu havalarda değil, alçak gönüllü’dür... İnsanımız şiiri seviyor ise, şiir yazıyor ise, eksikleri, kusurlarıyla da olsa, bu çok olumlu bir gelişme değil midir?? Toplumcu anlayış, insanların çogunluğunun şiir ile ilgilenmesini, şiir yazmasını yazdığı şiirleri toplum ile paylaşmasını bu köşelerde aşağılayarak eleştirmek, yayınlanan binlerce şiiri "çöp", yayınlandığı siteleri "şiir çöplüğü " olarak nitelemek midir?? Toplumumuzun içinde yaşarken, toplumun etkinliklerini, çabalarını böylesine aşağılayan kendini bilmezlikte yazıları, anlayışları şiddetle kınıyorum...
Önce her insan kendini bilmeli’ dir...Bu tür yazıları yazan kişilerin şairlik ve şiirsellik açısından "kendini beğenmişliklerinin" dışında, kale alınacak kişiler de olmadıkları, zaten kendini bilmez biçimde yazdıklarından yeterince anlaşılıyor...
Bilge insan, kendini bilen, haddini bilen insan’dır...Bilge düşünceyle ilgisi olmayan insan cahil insan’dır... Kendilerini şair, yazdıklarını şiir olarak niteleyerek ; buna karşın binlerce insanımızı şairlikle, yazdıklarını da şiir ile ilgisi olmayan (hatta şiir çöplüğü benzetmesiyle, değersiz gören) şiir çöplüğü benzetmeleri yapabilen "sözde" insan, "sözde" şair leri , halkımız geçmişte de bu gün de görmektedir.Seçkinci anlayış... Dışlayıcı anlayış ... Halkı dışlayarak nereye varabildiniz bu güne kadar?? Halk ile bütünleşebildiniz mi ?? Sorun bir kendi kendinize...
İnsanlarımızı, inadına iyisi veya kötüsüyle, çok çok daha fazla şiirler yazmaya, şiirler okumaya, şiirlere yazılara, edebiyat ürünlerinin her türüne yorumlarını da eklemeye davet ediyorum...
Her şey ap açık ortada evet... Ortalık yerde, insanların insani, demokratik, en basit haklarını,duygu ve düşüncellerini yazmak ve toplum kesimleri ile paylaşmak gibi bir hakkı’nı bile içine sindirememiş insanlar var ve sanırım bu insanlar prim yapmaktalar.Peki 1 gün içerisinde 300-400 şiirin eklenerek paylaşımlara sunulabildiği bu denli güzel bir sanat ve şiir sitesinde yayınlanan bunca şiirleri yazan insanları ve şiirleri aşağılayan, yayınlanan şiirleri "şiir çöplüğü" benzetmesi ile açıkça kendince yargılayan bu insanlara ne demeli sizce?? Ben söyleyeceğim sözü söyledim sanırım...Sessiz kalmayı tercih edenler çok olacaktır.
İnsanlarımızın genel sessizliği, genel suskunluğu, tepkisizliği , toplumumuzun iyi bilinen, çok anlaşılır bir gerçeğidir...Ama o insanların sessiz ve tepkisiz kalışlarını fırsat sayıp o insanların genelini böylesine horlayan bana göre çok değersiz yazıları yazan kişiler de, ortalık yerdedirler... Terbiye ve ahlak kurallarından habersiz biçimde hem de...
Kendini bilen insanlara, sevgi ve saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.