"Aydin Avrupa´li görünenler"
Sayın Sarkozy’e göre Türkiye Avrupalı değil Asyalı
Şimdi´de bu çıktı Sayın Silvio Berlusconi Türkiye´nin Avrupa ile yakından uzaktan ilgisi bulunmadığını savunuyor.
Eğer bir Austurya Parti Başkanı „Demokrat bir Avrupa ülkesinde“ „aydın Austurya halkından“ oy alabilmek icin futbolu Politika aracı olarak kullanma gereğini duyuyorsa
ve göründüğü gibi bayagi bir başarıya sahip olabiliyor.
O zaman ben böyle „aydin“ Avrupa´lı olacağıma „cahil“ bir Asya´lı olmayı tercih ediyorum.
Papa pius’un (1458-1464) Cahil ve medeniyet´siz Hiristiyan alemini „Avrupa kelimesinin“ çatısı altında, kendi kimliklerini sağlıya bilmek için, „barbar“ olarak gösterdiği Osmanlı devletine kilişe propagandalar dışladığı gibi, herhalde Sayın Heinz Christian Strache´de kendi „medeni“ Hiristiyanhalkı´nın kimliğini bu şekilde elde etmeye çalışıyor. Demekki aydın zanetiğimiz „Avrupa“ ülkeleri hala 16. yüzyılın politikasını uyguluyor.
O zaman ben böyle „aydin“ Avrupalı olacağıma „cahil“ bir Asyalı olmayı tercih ediyorum.
„
Avrupa“ kelimesi, anlamı Avusturya coğrafya dersinde göründügü gibi „ögretilmiyor“.
1957´de Roma Antlaşması´nda Türkiye´nin bir Avrupa ülkesi olduğu Avrupa ülkeleri tarafından net bir şekilde belirtilmiştir ve AB 237. Kuruluş maddesinde, sadece Avrupa ülkeri 1963 Ankara-Antlaşması gibi protokoller gerçekleşebiliyordu. Soguk Savaş´da, Nato’nun 500.000 Türk askeri işlerine yarıyordu .Ama artık Türkiye’ye ihtiyacları olmadığı icin ––Avrupa sınırlarını kendi kafalarınca , Bosburus’dan çekiyorlar. Yani „Lastik“ gibi sündürüyorlar. Ama Kıbrısı Avrupa Adası olarak kabul ettiklerinde (2005), bu Avrupa-Asya sınırını çok güzel bir form alıyor veya işlerini zorlaştırıyor.
„Avrupalılar“ kendi kimligini belirliyebilmek için sürekli bir grubun, devletin,Rejmin, vs. dışlaması içerisinde. Soguk savaşda „Kominizm Sistemiydi“, bu savaş bittikden sonra kendi kimliklerine bir anlam verebilmeleri için, yeni bir dışlayacı sebep gerekiyordu. Bügünde ne yazık´ki o „aydin“ Avrupa“lılar tekrar 1500 lü yılların düsüncesine, yani islam ülkerini dışlayarak kendi kimliklerini veya „avrupa sınırlarını“ belirtmek icin, bu yöntemle sağlamaya çalışıyorlar. Yani kendi kopuk milletinin kimliğini ancak sporu ve dini kullanarak sağlaya biliyorlar. Sayın Heinz Christian Strache Istanbul“u avrupa olarak görüyor, demekki Ayasofya´yı Ankara´ya taşısak, heralde ozaman orada Avrupaya kadar uzanacak.
Ozaman ben böyle „aydin“ Avrupalı olacağıma „cahil“ bir Asyalı olmayı tercih ediyorum.
Cografya sözlügünde kıta anlamına baktığımızda, Avrupa kıta olarak görünmüyor.
Eger „Avrupayı“ AB ülkeleriyle eşit anlamına getirmeye çalışıyorlarsa, o zaman Norwec, Izlanda veya Isvicre´de UEFA´da futbol oynayamaz, veya 2004 yılına kadar AB´ye üye olmayan ülkelerinde (Bulgar, Polonya…) oynama hakları yoktu.
1989 a kadar yani Soguk Savaşın sonuna kadar bir çok ülke Polonya, Cek-Slovakya Cumhuriyeti, Romanya … „Avurpa“ ülkesi olarak görünmüyordu ama artık AB’de üye, yani Avrupa ülkesi olarak görünüyor. „Nerden nereye“
Demeki „Avrupanın“ anlamını kendileride net olarak bilmiyorlar ve Avrupa-Asya sınırını nereye kadar uzandığını bilinçli bir sekilde açık bırakıyorlar.
„Avrupa“: Bir Kıtayı’mı, AByi’mi, Hiristiyan aleminimi, neyi ifade ediyor?
Sayın Heinz Christian Strache, önce Avrupa kelimesinin ne anlama geldigini veya neyi ifade ettiginin cevabını net bir sekilde verebilirse , bende Türkiye“nin bir Avrupa ülkesi olmadığını kabul ederim.
Ama ben yinede böyle „aydin“ Avrupalı olacağıma „cahil“ bir Asyalı olmayı tercih ediyorum.
Araştırmacı-yazar: Ozan Adem Gazeloglu 11.06.2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.