- 919 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
SAİD-İ NUR VE TALEBELERİ
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Yüksek Lisans yapıyordum. Yanımdan hiç ayırmadığım yüksek lisans not defterimi İlahiyat Fakültesi mescidinde unuttum. Defterimi aramaya başladım. Not defterimi mescitte bırakmış olduğum yerde buldum. Deftere ismini yazmayan bir öğrenci şunları yazmıştı:
SAİD-İ NUR VE TALEBELERİ
“Her biri bir dünya olan Said-i Nur ve Talebeleri, dava adamı olarak gayeleri yıllarını Kur’an’iyeye hizmet ederek geçirmek ve Âlem-i İslâm’ın imanını kurtarmaktı. Bu dava uğruna hapislere atıldılar, işkencelere maruz kaldılar ve sürgünlere gönderildiler. Bütün bu yapılanların hepsi bu davayı bitirmek içindi. Ancak onlardaki bu iman kuvveti ve dava aşkı yapılan her şeyi onların lehine çevirmiş ve davalarını tüm dünyaya duyurmuştur. Said-i Nur ve Talebeleri, Nefs-i Emmaresini yenmeyi hedef alan, davası yüce olan büyük adamlardı...”
12.03.2012
Sivas
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
Hocam cidden merak ettiğim için soruyorum, ne gibi katkıları olmuş dine?
Saygılarımla.
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
Filiz Şahin ;
en kötü müslüman en iyi kafirden yinede iyidir..
İslam müslümanlara emanettir.
Aynur Engindeniz
Taha Yasin Gülbeyaz
Filiz Şahin.
Düşmanın güzelliği düşmanlığını ayan beyan ortaya koymasındadır,bakın bakalım dünyada islam'a ve müslümanlara bakış açısı nedir ve ne diye bakıyorlar müslümanlara? islamofobi nedir mesela ve neden yükseliyor ?
çok fazla örneğe gerek yok
Müslüman kime denir?
Elinden dilinden emin olunan kişiye Müslüman denir, peki bakın bakalım öylemi?
Müslüman tarikattan bahsedemez desem hiddetlenir misiniz bana
katılır mısınız, katılıyorsanız bu yazıyı reddetmeniz gerekirdi ve
bana bu soruyu sormanız bile abesle iştigaldir.
ALLAH'IN DİNİ TAMDIR , HİÇ KİMSE HİÇ BİR ŞEY EKLEYEMEZ, ÇIKARAMAZ
sağlıkla kalın
Taha Yasin Gülbeyaz
Ferasetim ve basiretim onların oyunlarına, kışkırtmalarına, kaos üreticiliklerine alet olmaya müsade etmez..
sizde islamifobi dedikleri düşmanlıklara, yanlış yönlendirmelere, yanlış düşüncelere kanmayınız, zaten kandığınız ortaya çıkıyor ki islamın ve müslümanın güzelliklerini bir kenara koymuş, karşıt kişilerin kirliliğini müslümanlara mal etme, yapıştırma avareliğine düşmüşsünüz..
kendinizi boş yere savunmaya çalışmayın İslam müslümanlarındır, müslümanlarda islamdır.. ne demek, hangi cüretle 'Allah islamı müslümanlardan korusun' diyebiliyorsunuz.? siz müslüman değilmisiniz? (zaten şüpheye düştüm bile)..İslam dinine mensup herkes müslümandır, İslam dinide müslümanlara emanettir, dinin korunmaya ihtiyacıda yoktur...dinin sahibi Allah'dır...
Filiz Şahin.
vallahi benim sözüm değil kendisini sevmesem de arada bir beğendiğim lafları çıkar
"islamı yobazlardan koruyun, aksi takdirde dünyayı islamdan koruyun mevlana celaleddin rumi"
taha yasin benim naçizane size tavsiyem;
adının anlamını öğren ve adının anlamı karşısında haya et.
Allah seni affetsin.
Taha Yasin Gülbeyaz
adınız müslüman olsada müslümanca değilsiniz ve müslümanlıklada yoğrulmamışsınız...kirlilikleriniz sizide taşmış,
baksana,
Mevlanaya hadsizlik edip hem sevmiyorum diyorsunuz, hemde mevlananın sözünü kendinize göre uyarlayıp ahkam kesmeye koyuluyorsunuz..bunların tümünü yapmak terbiyesizlik değilde nedir?
boş boş laf-ı güzaf yapıyorsunuz..Yetişkin bir insan elbette adının anlamını bilir, terbiyesinide takınır..
Evet teşekkür ederim..isteyinizi Rabbim inşaallah geri çevirmez ve beni affeder inşaallah...
Filiz Şahin.
Aynur Engindeniz
Ben başka bir dini savunmuyorum. Ne demek istediğim gayet ortada. Mizana gittiğimiz vakit şu konuşma da gelecek önümüze. Ben sizin de niyetinizin temiz olduğuna inanıyorum fakat asla düşüncenize katılmıyorum..Kimse kafir olduğu için incitilemez. (Eğer savaşta değilse) Hesap sorucu Allahtır. En doğrusunu Allah bilir.
Saygılar.
Aynur Engindeniz
Ve lütfen tartışmayı şahsi kimliklerimize indirgemeden yol alalım yahut susalım. Her şey tartışılabilir. Doğrunun tartışmadan çekincesi olmamalıdır.
Filiz Hanıma Müslüman değilsin demeye getiriyorsunuz ki inançlı birine kafir demek en büyük günahlardandır bilirsiniz.
Filiz Şahin.
1. Siz o cümleden ne anladınuz da köpürdünüz
2. Kuran-ı Kerimi Türkçe olarak okudunuz mu mevlana doğru adamdır demedim mevlana yı sevmem dedim ama bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterir.
sorularımı lütfen yanıtlayın sonra kafir miyim değil miyime bakarız!
Taha Yasin Gülbeyaz
mevlana doğru adamdır demedim mevlana yı sevmem dedim ama bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterir.
Mevlana doğru adamdır demeseniz dahi o kendini dünyaya ispatlamış..
sevmiyorum dediğiniz Mevlananın sözünü üstelikde yanlış ve çarpıtarak vermeniz komik.. hem mevlanadan medet umuyorsunuz hemde medet umduğunuz insanı sevmiyorum diyorsunuz..
sağol sağol cevapda vermeyin cevapda yazmayacağım..burada noktalansın..
ben zaten hata ettim siz gibi bulanık kafaya cevap yazdım.. özür dilerim diyeyim ve cevabınızı beklemiyorum..
Filiz Şahin.
Ama ben,
imanımı sorgulayıp yargılama hadsizliğini gösterdiğiniz için
size
hakkımı helal etmiyorum
hakkımı helal etmiyorum
hakkımı helal etmiyorum.
tartışmak başkadır sövmek başka
fikri savunmak başkadır kişiyi yargılamak başka
edep başka bir şeydir edepsizlik başka
ben size putpetest deme hakkına sahip değilim lakin siz benim imanımı sorgulayıp yargılayacak hatta beni kafir diye niteleyecek kadar cesursunuz ya, hadi şimdi gidin SAİD-İ KÜRDİNiz sizin için helallik alsın bakalım alabiliyorsa.
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
Allah yardım etsin yolunu şaşırana. Allah, İslamı Müslümanlardan korusun.
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
haklı ve isbetli bir notu anılarınızdan bize aktarmanız güzeldi..
çok teşekkürediyorum..
dua ile..
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...