- 899 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İntikam...1
Nurten kurumuş boğazını ıslatmak için elini bardağına götürüp bir yudum su içti.
____E, nedir beni yemeğe davet etme sebebin.
____ İddiaya girmiştik ya rakı, balık kazanmıştın. Borcumu ödeyeyim dedim.
____Hım güzel borcuna sadıkmışsın. O zaman öde bakalım borcunu. Yalnız çok açım ve çok içerim ona göre. Çağırdığına pişman olma sonra.
____İstediğin kadar yiyebilir, istediğin kadar içebilirsin. Alt tarafı bulaşık yıkarım. Ya da bana borç verirsin. Başa gelen çekilir.____Beş kuruş çalışmaz benden. Kendine güvenmiyorsan davet etmeyecektin.
____Tabi ki güveniyorum. Şaka yaptım.
____ Sevda nasıl. O da gelecek mi?
İşte beklediği soru sonunda gelmişti. Duymamış gibi yapacaktı soruyu. Tam o sırada garson masalarına geldi.
____ Buyurun siparişlerinizi alabilirim.
____ Ben istavrit tava, kalamar, bol salata ve rakı alayım lütfen.
____ Sen bize büyük rakı, ortaya yeşil salata, güveçte karides, bana da istavrit tava getir.
Garson siparişleri alıp giderken masaya yine bir suskunluk çökmüştü. Bu suskunluğu aynı soruyu tekrarlayarak Kadir bozdu.
____Belki gelirdi ama bu aralar morali çok bozuk.
Dediği anda Kadir’in tavırlarına dikkatini verdi. Evet, farklılıkları görebiliyordu. Gerilmiş, parmakları masada ritim tutturmuştu. Ama neden morali bozuk diye sormuyordu.
____Sen şimdi bir kadehte sarhoş olursun. Kim uğraşacak seninle. Valla bırakır giderim.
____Aslında iyi fikirmiş. Sarhoş olup hesabı sana ödettiririm.
Diyerek gülüştüler.
____Aşktan bahset biraz. Nasıl gidiyor, açılabildin mi?
Ansızın gelen bu soru karşısında kontrolünü kaybediyordu neredeyse. Yanaklarının al al olduğunu hissediyordu. Birden ateş basmıştı vücudunu. Kendini toparlamaya çalıştı. Watsap ve telden konuşmuşlardı bu tür konuları fakat yüz yüze ilk defa konuşuyorlardı. Zaman kazanmak için bardağına uzandı ve bir koca yudum su daha içti.
Garson elinde yemeklerle masayı donatırken yeterince düşünmek için zaman kazanmıştı.
____ Ben niye açılayım, ondan bekliyorum. Sana söylemiştim. Açık açık söylemesem de bakış ve tavırlarımla ona olan ilgimi belli ettim diye düşünüyorum. Onunda bana karşı duyguları olduğunu hissediyorum. Çünkü ilgisiyle, görmek için bahaneler uydurarak, her fırsatta arayarak hissettiriyor. Bir erkek olarak sen ne tavsiye edersin?
____ Bence aşkın erkeği kadını olmaz. Ne hissediyorsan söyleyebilirisin. Ama sende cesaret yok. Reddedilirsin diye korkuyorsun.
____ Acaba duygularımı anlatan bir şiir yazıp mesaj olarak mı yollasam?
Bu sözler üzerine Kadir irkildi. Nurten bu durumdan inanılmaz bir haz aldı. Madem başlamıştı sonuna kadar gidecekti. Çatal ve bıçağını sakince tabağının kenarına koyarken gözlerini gözlerine dikerek sözlerine devam etti.
____ Sevdanın neden morali bozuk biliyor musun? Bana cesaretsiz diyorsun ya cesaretli biri Sevda’ya şiir yazarak aşkını ilan etmiş. Ve bu kişi sevdanın ağabey dediği kişiymiş.
Süngeri elinde sıkarken çıkan suyu izler gibiydi. Kadir’in alnındaki gözeneklerden terin fışkırdığını görebiliyordu. Dudakları mosmor olmuştu. Yumruklarını sıkmış, ellerindeki kanın çekildiği belli oluyordu.
Derin bir sessizlik çöken masayı çatal, bıçağını koyduğu yerden alırken çıkan seslerle kısa süreliğine bozmuştu.
Tabağına baktığında şaşkınlıkla baka kaldı. Balığını yemişti.
Sessizliğin hükmü sürerken garsonun tatlı alır mısınız sözü gülle gibi düştü masanın ortasına.
____Ben sıcak helva alacağım, sende yer misin Kadir?
Bu kadar acının üzerine tatlı iyi gider diye düşündü Nurten.
Hayır anlamında kafa sallayarak cevap verdi Kadir.
Daha bitmedi, en can alıcı vuruşu şimdi yiyeceksin Kadir bey diye içinden konuşurken dudakları kelimeleri adamın yüreğine bıçak gibi saplayıp duruyordu.
____Ve yüz yüze gelince de hiçbir şey olmamış gibi davranıyormuş. Yüzsüzlüğün bu kadarı.
Nurten, Kadir’in yüzünün renkten renge girmesini, belli etmeme çabasını izlerken zafer kazanmış edasıyla arkasına iyice yaslandı.
Sırtına saplanan ağrıyı dindirmek için omuzlarını oynatmaya çalışırken Nurten’i bir an önce susturmak istiyordu.
____Ağabeyde olsa sevmeye hakkı yok mu sence? Aşkın yaşı olur mu?
____Aşkın yaşı yok derler. Belki de haklısın. Ama birbirlerini sevenler için geçerli bu kural galiba. Bir taraf sevmiyorsa isterse yaşı denk olsun olmuyor işte. Kaldı ki Sevda kendinden büyük biriyle yıllardır aşk yaşıyor zaten. Oldukça da mutlu.
Gözlerinden ateş fışkırdığına yemin edebilirdi. Ve o ateşin dilini dağladığını hissetti. Üstelik kocaman bir adamın koltukta büzüşüp küçülmesine tanık olmuştu.
Fazlamı ileri gitmişti acaba. Kanın tadını hissedene kadar dudaklarını ısırdı. Elini rakı kadehine uzatıp Kadir’e karşı kaldırdı.
____Karşılıksız aşkların şerefine kadeh kaldıralım mı?
24.04.2017____Seher_Yeli
Seher Zerrin Ceviz Aktaş