- 570 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PİZZACI ÇARPIKBACAK
PİZZACI ÇARPIKBACAK
Kocagöbekli Barış Elçisi Şişko Dagi ülkesine dönmek üzere yola çıktı. Uzun süre yürüdü, uzaklarda bir kasaba gördü. Bu kasabanın Çarpık Bacaklılar Kasabası olduğunu tabelayı görünce öğrendi. Çok sevindi. Önce kasabaya girip girmemekte tereddüt yaşadı. Koca göbeğini iki eliyle yokladı: “Karnım da bayağı acıktı. Bu koca göbek neyle doyar? En iyisi gireyim de aç karnımı doyurayım.” dedi. Dikkatli gözlerle çevreyi süzerek kasabaya girdi. Bir kovboy gibi yavaş adımlarla ilerlemeye başladı. Bir pizzacının önüne gelince durdu. Dükkanın önünde çarpık bacaklı bir kadın vardı. Şişko Dagi’yi görünce hemen içeri buyur etti: “Buyurun hoş geldiniz, şöyle oturun lütfen.”
Şişko Dagi: “Göbeğime dikkatli dikkatli baktığını gördüm. Aklından bu göbek neyle doyar diye geçirmiştirsin. Evet çok acıktım. Pizza yemek istiyorum.”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Tabi efendim. Tam yerine geldiniz. Sizi hemen doyuralım. Pizzamız var tabi.”
Barış Elçisi Şişko Dagi gösterilen masaya oturdu ve koca göbeğini masaya dayadı, iyice yaslandı. Aç bir kurt gibi beklemeye başladı. Pizzacı Bayan Çarpıkbacak biraz sonra sipariş almaya geldi. Siparişi duyduğunda kulaklarına inanamadı. Öğrenince sen de çok şaşıracaksın.
Bir bütün pizza; 8’ bölünmüş 6 parçası alınmış pizza; 4 parçaya bölünmüş 3 parçası alınmış pizza; 5 parçaya bölünmüş 2 parçası alınmış pizza. Bu arada payı paydasından küçük olan kesirlere basit kesir dendiğini de hatırlatayım sana akıllı çocuk.
Bu pizzalar geldi ve afiyetle yedi. Doydu mu peki? Hayır. O koca göbek öyle kolay doyar mı?
Tekrar sipariş verdi: 5 parçaya bölünmüş 5 parçası alınmış; 5 parçaya bölünmüş 2 parçası alınmış sipariş verdi. Payı paydasından büyük ya da payı paydasına eşit olan kesirlere bileşik kesir denir. Bunu sen bilirsin ama ben yine de hatırlatayım dedim. Bir ya da birkaç bütün ve bütünün eş parçalarından bir ya da birkaçının birlikte alınmasıyla meydana gelen kesirlere tam sayılı kesir dendiğini de bildiğinden eminim. Örneğin;1 tam 3’te 1 kesri tam sayılı kesirdir.
Şişko Dagi pizzaları yedikten sonra garsona ne derse beğenirsin? “Aslında daha fazla pizza yerdim de son bir haftadır diyetteyim.” Gülsek mi, ağlasak mı bilmiyorum. Sence?
İSMAİL MALATYA