- 943 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PLAKET=ONURLUK
Hizmete yıllarını devirmiş çalışanlara, kuruluş armalı plaket verilir, altına da en üst makamdaki yöneticinin adı soyadı yazılır. Bir maliyeti vardır. İsraftır. Anlamı bence yoktur.
Adı plakettir ya da Onurluktur.
Bunun verilmesine ki anlamı ve samimiyeti anlamış değilim. Birde astların bu törene katılımı dikta edilir, mecbur tutulur, gelmeyenden hesap sorulur.
Uydur yalanı yırt... Ahlaki midir?
Bu plaketi, hizmeti kaliteli yapmayan, yan gelip yatan, arsız da edepsiz de alır. Onur bunun neresindedir.
Bir motivasyon, çalışma barışına katkı, iş kalitesini artırıcı ve emek karşılığı değildir.
Yöneticinin, çalışkan, dürüst hizmet veren çalışanı tespit edebilme derdi yoksa zorla ayağa çağrılarak, anlamsız plaket törenleri ile doğru hedef vurulmaz.
Yönetici, astlarına hiç değilse atadıklarına güvenmeli öneri ve isteklerine değer vermelidir. Kamu da kamunun hakkını korumak için yönetici olunur. Bunda titiz gösteren yönetici sevilmeyebilir. Zor meslektir, ateşten gömlektir.
Üst yönetici astlarına destek vermek sorunlara imkânlar ölçüsünde çare bulmak zorundadır.
Makamın gücü ile zorlamak kolaydır. Zorlama ile oluşan her şey yapmacıktır, ruhsuzdur.
Hizmetin karşılığı olan maaşın; helal ve bereketli olması buna bağlıdır.
Yöneticinin, çalışkan, dürüst hizmet veren çalışanı tespit edebilme derdi yoksa, zorla ayağa çağrılarak anlamsız plaket törenleri ile doğru hedef vurulmaz.
İpleri elinde oyuncak gibi zamanı geldiğinde istediği yöne çekmemelidir. Birey hakkına saygısız isen plaket çözüm değildir.
Ne işe kalite gelir, nede çalışma huzuruna katkı sağlanır.
Plaket öncesi ne yayılmış adil ve insani tutumlar sergilemeyi becerebilen bir yönetimin, davete katılıma zorlamaya ihtiyacı olacağını sanmıyorum.
İnsanın kişiliğine, emeğine hatta yaşına saygı duyarak, astlarının gönüllerine giremeyen yöneticiye zorla itaatin vicdanı olmaz.
Kamuda makam değiştiren ve gidenler için kamu bütçesinden "Veda Yemekleri" vardır.
Arkasından def çalanlar, o yemekte baş masaya oturur tıkanırlar....
Kamu parası ile ağalık, en büyük israf ve haram değil midir?
Acayip bir dünya bu, hem de yalan… Hep ateşe çekiyor insanı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.