- 679 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
“POZİTİF AYRIMCILIK”
Hani hiç düşünmeden kullandığımız sözler vardır ya… Bu da onlardan.,, Her şeyden önce pozitif sözcüğü gıcık. Dilimizde “olumlu, güzel, iyi, istenilen, arzı edilen…” gibi bir çok sözcük varken siz neden “pozitif” dersiniz bilemiyorum.
Diğeri de ayrımcılık, ifadesi.
Ayrımcılığın nerede olumlu olduğu görülmüştür ki? Şimdi diyeceksiniz ki önceden yapılan ayrımcılıkları ortadan kaldıran ayrımcılık olumludur. Burada size katılabilirim, ancak haksızlığı ortadan kaldıran ayrımcılık yeni bir haksızlık oluşturmazsa.
Kafanızı daha çok karıştırmadan somut örneklerle anlatayım istersiniz. Bakın bu ifade genellikle kadın hakları için kullanılıyor. Yüzyıllardır kadına bir haksızlık yapıldığı varsayımından hareketle bir iş başvurusunda kadınlara öncelik verilmesi durumunda kullanılıyor, pozitif ayrımcılık.
Bir partinin kongresi yapılıyor, seçim anı gelince bir de bakılıyor ki seçim için az sayıda kadın müracaat etmiş. Sonuçta yönetime az kadın girecek. Ne yapmalı? Hemen pozitif ayrımcılık gündeme gelir. Kimse seçmese de, o yeterli olmasa da, hatta seçilmek istemese de biz o kadını çağdaşlık adına, kadınlara önem verdiğimizi göstermek adına seçeriz.
Bir kurum, çalışanlar arasında kadın da var erkek de. Zor bir iş olduğunda kadınlar kendini çeker ve bizim “centilmen” erkeklerimize kalır iş. Neden? Pozitif ayrımcılık efendim.
Yapmayın ne olur. Ayrımcılık ayrımcılıktır. İki yanlış bir doğru etmez. Dışarıdan şık görünse de haksızlığa uğrayan kişinin yerinde olmayı düşünün. Mesela kongrede azaların oyu ile seçilmenize rağmen kadın kontenjanı sizi dışta bırakıyor. Siz yüzlerce oy alırken, kendine bile oy vermemiş bir bayan geçiyor sizin yerinize.
Hakkettiğiniz halde, siz ondan daha iyi olduğunuz halde, siz ondan bu işe daha layık olduğunuz halde sırf kadındır diye onu işe almaları…
Yapmayın ne olur. Yüzyıllardı süren haksızlıklar halkasına bir haksızlık da siz eklemeyin. Kadınlar için hakkını vermek onları daha iyi bir eğitime tabi tutmakla olmalı.
Hem, haksızlığa uğrayan ayrı, prim yapan ayrı, haksızlık yapan başka hesap sorulan başka. Allah’ınızı severseniz nereden çıkardınız canım işe aldığınız bu kadının haksızlığa uğradığını?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.