ATATÜRK
10 KASIM’I Oscar Wilde’ın sözüyle karşıladığımız ve ana sayfada ATATÜRK’e dair tek bir iz göremediğimiz için çok üzgünüm. Site yönetimine kırgınlığımı ve küskünlüğümü tüm üyeler ile paylaşıyorum.
Aşağıdaki sözler gibi onlarcası varken .....!!!
ATATÜRK SÖZLERİ
Akıl ve mantığın halledemeyeceği mesele yoktur.
Amerika, Avrupa ve bütün uygarlık dünyası bilmelidir ki Türkiye halkı her uygar ve kabiliyetli millet gibi kayıtsız şartsız hür ve müstakil yaşamaya kesin karar vermiştir. Bu haklı kararı bozmaya yönelik her kuvvet, Türkiye’nin ebedi düşmanı kalır.
Anadolu, en büyük hazinedir.Artık Türkiye, din ve şeriat oyunlarına sahne olmaktan çok yüksektir. Bu gibi oyuncular varsa, kendilerine başka taraflarda sahne arasınlar.
Asla şüphem yoktur ki, Türklüğün unutulmuş medeni vasfı ve büyük medeni kabiliyeti, bundan sonraki inkişafı ile âtinin yüksek medeniyet ufkunda yeni bir güneş gibi doğacaktır. Bu söylediklerim hakikat olduğu gün, senden ve bütün medeni beşeriyetten dileğim şudur: Beni hatırlayınız.Az zamanda çok ve büyük işler yaptık. Bu işlerin en büyüğü, temeli, Türk kahramanlığı ve yüksek Türk kültürü olan Türkiye Cumhuriyeti’dir.
Ben, 1919 yılı mayısı içinde Samsun’a çıktığım gün elimde maddi hiçbir kuvvet yoktu. Yalnız büyük Türk milletinin soyluluğundan doğan ve benim vicdanımı dolduran yüksek ve manevi bir kuvvet vardı. İşte ben bu ulusal kuvvete, bu Türk milletine güvenerek işe başladım.
Ben manevî miras olarak hiçbir nas-ı katı, hiçbir dogma, hiçbir donmuş, kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevî mirasım ilim ve akıldır. Benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel mihver üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse manevî mirasçılarım olurlar.
Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.
Benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır fakat Türkiye Cumhuriyeti sonsuza dek yaşayacaktır. Ve Türk milleti güven ve mutluluğun kefili olan ilkelerle, uygarlık yolunda, tereddütsüz yürümeye devam edecektir.
Benim Türk milletine, Türk cemiyetine, Türklüğün istikbaline ait ödevlerim bitmemiştir, siz onları tamamlayacaksınız. Siz de sizden sonrakilere benim sözümü tekrar ediniz.
Bir hükûmet iyi midir, fena mıdır? Hangi hükümetin iyi veya fena olduğunu anlamak için, "Hükümetten gaye nedir?" bunu düşünmek lazımdır. Hükûmetin iki hedefi vardır. Biri milletin korunması, ikincisi milletin refahını temin etmek. Bu iki şeyi temin eden hükûmet iyi, edemeyen fenadır.Bir kelime ile ifade etmek gerekirse, diyebiliriz ki yeni Türkiye Devleti bir halk devletidir; halkın devletidir. Mazi kurumları ise bir şahıs devleti idi, şahıslar devleti idi.
Bir toplumun eksikliği ne olabilir? Ulusu ulus yapan, ilerleten ve geliştiren güçler vardır: Düşünce güçleri, sosyal güçler. Düşünceler, anlamsız, yararsız, akla sığmaz saçmalarla dolu olursa o düşünceler hastalıklıdır. Bir de toplumsal yaşayış, akıldan mantıktan uzak, yararsız, zararlı birtakım görenek ve geleneklerle dopdolu olursa yaşama sayılamaz. İlerleyemez, gelişemez, inmeliler gibi olduğu yerde bocalar kalır.
Birbirimize daima gerçeği söyleyeceğiz. Felaket ve saadet getirsin, iyi ve fena olsun, daima gerçekten ayrılmayacağız.
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir.
Biz, her vasıtadan yalnız ve ancak bir tek temel görüşe dayanarak yararlanırız. O görüş şudur: Türk milletini medenî dünyada lâyık olduğu mevkie yükseltmek, Türkiye Cumhuriyeti’ni sarsılmaz temelleri üzerinde her gün daha çok güçlendirmek ve bunun için de istibdat fikrini öldürmek...
Bizce, Türkiye Cumhuriyeti anlamınca kadın, bütün Türk tarihinde olduğu gibi bugün de en saygın düzeyde, her şeyin üstünde yüksek ve şerefli bir varlıktır.
Bizi yanlış yola sevk eden kötü yaradılışlılar, çok kere din perdesine bürünmüşler, saf ve temiz halkımızı hep din kuralları sözleriyle aldatagelmişlerdir. Tarihimizi okuyunuz, dinleyiniz... Görürsünüz ki milleti mahveden, esir eden, harap eden fenalıklar hep din örtüsü altındaki küfür ve kötülükten gelmiştir.
Bizim barış ülküsüne ne kadar bağlı olduğumuzu, bu ülkünün güvenlik altına alınmasındaki dileğimizin ne kadar esaslı bulunduğunu izaha lüzum görmüyorum.
Bizim milletimiz esasen demokrattır. Kültürünün, geleneklerinin en derin maziye ait evreleri bunu doğrular.
Sevgilerimle
YORUMLAR
Cehalet Atatürk'ten hem çok korkuyor hem de nefret ediyor.
Bu yüzden aydınlanmaya eklenen her çaba takdire değerdir.
Türk tarihi bir bütündür.
Türk milleti tarih içinde büyük devlet adamı asker sanatçı lider bilim adamı yetiştirmeyi başarmıştır.
Mustafa Kemal adı son yüzyılımızın en aydınlık yıldızıdır sadece bizim değil bölgemizin ve insanlığın değeridir.
İNSAN OLAN ONA SAYGI DUYAR...
Atatürk de bizler gibi bir ölümlü dünyalı. Elbette onun da hataları, kusurları başkalarının sevmediği alışkanlıkları olmuş olabilir. Kimse dört dörtlük değildir. Ama kimse kimseyi durup dururken sevmez. Onu ölümsüz kılan, ülkesi için yaptıkları, söyledikleri, kişiliği, dik duruşudur.
Örneğin bir kadın olarak kendi adıma söylüyorum kadınlar okuyabiliyor kariyer sahibi, ilim kadını, bilim kadını olabiliyorsa, her meclise rahatlıkla girip çıkabiliyorsa kurduğu bu Cumhuriyet sayesindedir. Minnetimiz de asla bitmez, bitemez.
Yazın da çok güzeldi Deniz'cim. Kalemine sağlık.
Büyük önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ' ü ve O' nun bıraktığı emaneti özüyle kavramış yürekli Türk Genci' mize, sevgili Den(iz)imize samimi sevgi, saygı ve teşekkürlerimle...
Sizler var oldukça eğilmeyecek başlar yere, yok olmayacak Cumhuriyet kazanımları ve bu mukaddes vatanın her bir parçası...
İyi ki varsınız ve hep var olun güzel insanlarım...
RefikaDoğan tarafından 11/10/2017 2:09:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
HERKES BİR GÜN MECBURİYETTEN DE OLSA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'E SARILACAKTIR.FİLİZ ŞAHİN
BÜYÜK ATATÜRK'Ü ARAMIZDAN AYRILIŞININ 79. YILINDA SAYGI, ÖZLEM VE MİNNETLE ANARKEN, ONUN VE SİLAH ARKADAŞLARININ VE TÜM ŞEHİTLERİMİZİN RUHLARI ŞÂD MEKANLARI CENNET OLSUN İNŞALLAH.
NE MUTLU BİZLERE Kİ ZORUNLULUKTAN DEĞİL, ATASININ KİM OLDUĞUNU BİLEN VE ONU ANLADIĞI İÇİN ATASINA SARILAN TÜRK GENÇLERİYİZ.
RefikaDoğan
“Zafer, zafer benimdir diyebilenindir. Başarı ise başaracağım diye başlayarak sonunda başardım diyenindir.”
"Cumhuriyet; fikren, ilmen, bedenen güçlü ve yüksek karakterli muhafızlar ister."
Gazi Mareşal Mustafa Kemal ATATÜRK'ü saygı, şükran, rahmet ve minnetle yad ederken; kıymetli anımsatmalarınız dolayısıyla siz değerli hanımefendiyi içten kutluyorum
Saygı ve selamlarımla...
Site bizim Deniz'cim kimseden bir şey beklemememiz gerektiğini de Atatürk'ten öğrenmedik mi biz?
Her sözü her davranışıyla farkını ortaya koyan, bütün dünyanın hatta düşmanlarının bile zekasına ve yeteneğine hayran olduğu tek lider, Mustafa Kemal Atatürk.
Niyazi Ahmet Banoğlu anlatıyor:
Bir Amerikalı kadın gazeteci, Atatürk'e:
''İşlerinizde nasıl başarılı oluyorsunuz ? '' diye sormuş ve şu cevabı almıştı:
''Ben bir işte nasıl başarılı olacağımı düşünmem. O işe neler engel olur, diye düşünürüm. Engelleri kaldırdım mı, iş zaten kendi kendine yürür.''
Den(iz)
Sevgilerimle...