- 787 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜK KAHRAMAN
BÜYÜK KAHRAMAN
Yumurta Kafalılar Ülkesinin saldırılarını bir nebze olsun durdurmak için Kocagöbekliler Ülkesinin etrafını surlarla çevirdiler. Surlardaki son kalenin yapımı için iki yüz otur dört bin beş yüz yetmiş altı tane tuğla gerekiyor. Bu sayının yazılışını ve basamak değerlerini doğru olarak belirtirsen senin de bir katkın olur. Şimdi de surların altındaki deliklerin kapatılması gerekiyor. Taşları yuvarlayarak düşmanların geçebilecekleri delikleri kapat. Hangi taşın hangi deliği kapatması gerektiğine karar ver. Taşlardaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarla. (6350)- (526)-(1283)-(8111)-(2512)-(2846)-(4329)-(5275) Bak sana bir ip ucu vereceğim. Sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlamak için onlar basamağına bak. Onlar basamağındaki rakam; 5,6,7,8,9 ise yüzler basamağındaki rakamı bir artır, onlar ve birler basamağına sıfır yaz. Onlar basamağındaki rakam 1,2,3,4 ise yüzler basamağını değiştirmeden onlar ve birler basamağına sıfır yaz.
Yumurta Kafalılar Ülkesinin kralı Kral Yumurtakafa surları görünce gözlerine inanamadı. Ülkenin tüm mühendislerini topladı ve acil bir toplantı yaptı. İlk toplantıda Surlardan yüksek bir kule yapma kararı çıktı ve bunu derhal hayata geçirdiler. Surlardan yüksek bir yere büyükçe bir kule yaptılar. O kuleden Kocagöbekliler Ülkesine bombalar yağdıracaklar. Aşağıdaki üç soruyu cevaplarsan kulenin altındaki bombalar patlayacak; kule yıkılacak ve aynı yere bir daha kule yapılamayacak. Haydi küçük bilgin kolay gelsin. 3-9-27-81-243-……… örüntüsünde noktalı yere hangi sayı gelmelidir? Çok başarılısın helal olsun sana. Şimdi de 38+……..=73 eşitliğinde noktalarla belirtilen yere hangi sayı yazılmalıdır? Bu doğru aferin. 21276 küçüktür…….. eşitsizliğinde uğur böceğinin yerine yazılabilecek en küçük doğal sayının birler bölüğünün sayı değeri toplamı kaçtır? Harikasın harika.
Gösterdiğin büyük başarı sayesinde Kocagöbekliler Ülkesi derin bir nefes aldı, rahata kavuştu. Saldırıları durdurdun, surların altındaki delikleri kapattın, güvenliğini sağladın. Kral Yumurtakafa’nın yaptırdığı büyük kuleyi yerle bir ettin. Bu başarından ve desteğinden dolayı Karal Kocagöbek seni “Büyük Kahraman” ünvanıyla ödüllendiriyor. Ben de seni tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.