- 614 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOCA GÖBEKLİLER ÜLKESİ
KOCA GÖBEKLİLER ÜLKESİ
Bir vardı, bir yoktu. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, cinler cirit oynarken eski hamam içinde; bir Kaf Dağı vardı. Kaf Dağı’nın arkasında mutlu insanlar yaşardı. O mutlu insanlar; yalancılık, kötülük, tembellik nedir bilmezlerdi.
Merak ettiniz değil mi bu güzel ülkenin neresi olduğunu? Koca Göbekliler Ülkesi. Neden mi ülkeye bu isim konmuş? Onu da hemen söyleyeyim, herkesin koca koca göbeği varmış da ondan. En büyük göbek ise Kral Kocagöbek’e aitti.
Kaf Dağı’nın kuzeyinde ise Yumurta Kafalılar ülkesi vardı. Herkesin yumurta kafalı olduğu bu ülkenin kralı da Kral Yumurtakafa idi. Bu yumurta kafalı kral ise yalancının tekiydi. Halkı da kendisi gibi yalancıydı ve işleri güçleri kötülük yapmaktı. Ayrıca çok tembeldi bu yumurta kafalılar. Koca Göbekliler Ülkesi’nin mutlu halkını sürekli kıskanırlardı. Sık sık saldırılarda bulunurlar, onlara zarar üstüne zarar verirlerdi. Bazen bu baskınlarda koca göbeklilerden esirler alır, ülkelerine götürülerdi. Bu suçsuz, günahsız esirleri yıllarca zindanlarda yatırılardı. Onları aç ve susuz bırakırlardı. Koca göbekliler nasıl yaşarlar aç, susuz?
Bu duruma üzüldün değil mi küçük kitap kurdu? Evet evet, sana diyorum; şu an bu masalı okuyan çocuk. Üzüldün ama değil mi? Ben de çok üzülüyorum ama elimden bir şey gelmiyor. Sen bir şeyler yapabilirsin. Nasıl mı? Koca Göbekliler ülkesini, Yumurta Kafalılar ülkesinin bu anlamsız saldırılarından koruyarak. Tabi tabi, sen bunu yapabilirsin. Koca Göbekliler ülkesinin halkını memnun eder yardımların.
Yumurta Kafalılar ülkesinin kralı askerlerini büyük bir saldırıya hazırladı. Koca Göbekliler ülkesinden onlarca- yüzlerce esir getirip zindanlarda çürütmeyi planladı. Haftalarca süren hazırlıklar sona erdi. Bir ilkbahar sabahı, güneşle uyanıp, saldırı emrini verdi. Arkasında askerleriyle dayandılar Koca Göbekliler ülkesinin kapısına. Yumurta kafalı askerleri birer, ikişer, üçer ve dörder ritmik sayarsan ordu dağılacak ve saldırı püskürtülmüş olacak. Haydi güçlü çocuk saymaya başla, bozguna uğrat şunları.
Tebrikler cesur çocuk, bu ritmik saymaları yaptın ve yumurta kafalı askerler saldıramadan dağıldı. Koca Göbekliler ülkesine giremediler. Sana çok şey borçlular. Demek ki sen bu işi başarabiliyormuşsun. İlk zaferini kazandın.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.