- 758 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
AVRUPA ,DA VİNCİ V.S.
Tarihi ve olayları geniş bir açıdan bakmak gerekir.Çünkü dar açıdan baktığınızda önceki olayların nasıl geliştiğini, varacağı noktayı kestiremezsiniz.Mesela bir kişinin benim hakkımda sağlıklı bir bilgiye sahip olabilmesi için benim geçmişimi iyi bilmesi gerekir.Buna göre insanlar görünen ben ile fikir sahibi olmaya çalışırlar.Burada okumanın araştırmanın bir daha önemli olduğu ortaya çıkıyor.Tabi ki benim geçmişimi okuyun gibi bir şey söz konusu değildir.
Bu yüzdendir ki Fatih Sultan Mehmet İstanbul’ u fethetmeden önce de Bizans’ ı ve Hristiyanları iyi biliyordu, çünkü onlar hakkında araştırmalar yapıyordu.Bilgileri kulaktan dolma bilgi değildi.O padişahlığının yanı sıra ilimle meşgul olan bir ilim adamıydı. Altı dil bilen Fatih Sultan Mehmet hristiyanların inanç sistemini de en ince ayrıntılarına kadar araştırdı.Bunun sonucunda 1461 yılında papa ll.Pius’ tan birkaç damla su ile vaftiz olunarak hristiyanlık teklifi bile gelmişti.Padişahın cevabı gecikmedi tabi “sünnet olursan seni Şeyhülislam yaparım”.
Genel anlamda, karşı tarafta(Batı –Avrupa v.s.) neler oluyor, nasıl günümüze geldiler, biz nasıldık nasıl günümüze geldik, bunu iyi bilmek gerekiyor.Burada uzun uzun bunları anlatmayacağım, zaten anlatmaya kalksan sayfalar yetmez.
Mesela Hz.İsa’ nın hanımı olduğu gerçeği göz ardı edilir.Hz.İsa ilahlaştırılır.(üçlü teslis) O nun hanımı Magdelalı Meryem’ dir.Da Vinci zamanın papalığının yok etmeye çalıştığı bu gerçeği, tablolarında şifreler koyarak intikamını bu şekilde almıştır.Son akşam yemeği tablosu ve diğer resimleri papalık istemiştir Da Vinci’ den.Tabi bu tabloların gizemleri ortaya çıktıkça Katolikler buna çok bozulacaktır.Hatta ünlü yazar Dan Brown, Da Vinci’ nin şifresi isimli romanını yazacak (2003) (Dan Brown’ un bu tarz başka romanları da vardır), üstüne tuz biber ekecektir.
Bir yıl sonra karşı bir atak başlayacaktır.Bu atakdan biriside ünlü aktör Mel Gibson’ un 2004 yılında yönetmenliğini yaptığı Hz.İsa’ nın Çilesi isimli filmidir.Bu film gişe rekorları kırarken Yahudiler ABD sokaklarında protestolarını sergileyip, Mel Gibson’ a hakaretler yapmışlardır.
Batı ve Avrupa v.s. bizim dışarıdan gördüğümüz şekilde değildir aslında, içlerinde o kadar çok çatışma vardır ki, burada hepsini yazmam imkansız.Konu yine araştırmaya dayanıyor.Burada yazdığım sadece bir tanesi…Bu açıdan da bakarak, onlar hakkında kısa bir tur yapmak istedim.Herkese selam ve sevgiler.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.