- 1050 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Hasan Akpınar ile...
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Hasan Akpınar: “İyi bir sosyal hizmet uzmanı profesyonel disiplinle çalışmakla birlikte görüşme yaptığı kişilerle empati kurarak problemi kendi problemi gibi özümseyerek çalışmalıdır.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Hasan Kardeş? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
HASAN AKPINAR- Merhaba, ben Hasan Akpınar 1995 yılında Tokat merkezde ailemin ikinci çocuğu olarak dünyaya geldim. İlk ve ortaöğretimi 26 Haziran İlköğretim okulunda ve lise öğrenimimi Plevne Lisesi’nde gördüm. 2014 yılında da Cumhuriyet Üniversitesi sosyal hizmet bölümünü kazanarak lisans eğitimime başladım ve halen de devam etmekteyim.
SORU- Neden Sosyal Hizmet Bölümü? Neden Sivas ? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
HASAN AKPINAR- Açıkçası sosyal hizmet bölümüne ve Sivas’a tercih listemde olduğu için ve yerleştirme sonucum böyle olduğu için geldim, Bölüm ve meslek hakkında buraya gelene kadar pek bilgi sahibi değildim. Burayı kazanıp geldikten sonra aslında ne kadar iyi, kutsal bir meslek seçtiğimi gördüm kendime .Çünkü işimiz insanlar, onların sorunları ve onlara çözümler bulmak. Öyle düşünüyorum ki dezavantajlı konumda olan insanlar için çalışmaktan daha önemli bir iş yoktur ve bu da bana mesleğimin ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Şuan ne kadar iyi bir seçim yapmış olduğumun görüyorum.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıldır?
HASAN AKPINAR- Annem ev hanımı babam ise 2005 yılında Türk Telekom’dan işçi olarak emekli oldu. Şu an bir işle uğraşmayıp emekliliğin tadını çıkarmakta. Benden dört yaş büyük bir ağabeyim var kendisi lise mezunu olup devlet su işlerinde şoförlük yapmaktadır. Ailem hem eğitimimde hem de sosyal faaliyetlerimde kendimi geliştirmem konusunda daima en büyük destekçim oldu, bende onları gururlandırmak adına elimden geldiğince güzel işler yapmaya çalıştım ve başarılı da olduğuma inanıyorum.
SORU- Sizce sosyal hizmet uzmanı kimdir? İyi bir sosyal hizmet uzmanı nasıl olmalıdır?
HASAN AKPINAR- Sosyal hizmet uzmanı mesleğin adından anlaşılacağı gibi halkla toplumla iç içe olmak onların sorunlarını düşünmek,sorunlarına çözüm üretmek üzerine kurulmuştur. İyi bir sosyal hizmet uzmanı profesyonel disiplinle çalışmakla birlikte görüşme yaptığı kişilerle empati kurarak problemi kendi problemi gibi özümseyerek çalışmalıdır.
SORU- Sosyal Hizmet Kulübünde Başkanlık ve Başkan yardımcılığı görevlerinde bulundunuz. Bu size ne kattı? İş hayatınızda bunun ne faydasını göreceksiniz?
HASAN AKPINAR- Evet Cumhuriyet Üniversitesi sosyal hizmet kulübünde başkan yardımcılığı ve geçtiğimiz sene başkanlık yaptım. Bu görevler de bulunduğum süre zarfında sosyal ilişkilerde kendimi geliştirdiğimi ve iletişim kurma hususunda ileri taşıdığını düşünüyorum. Ayrıca sosyal olarak değil gelecekte mesleğimi yapma konusunda da artıları oldu. Resmi kurumlarla gerçekleştirmiş olduğumuz etkinliklerde kurumların işleyişini, çalışma prensiplerini de gördüm ve bu sayede ileride işimi yaparken daha bilinçli hareket edeceğim.
SORU- Sosyal Hizmet Uzmanlığı okuyan gençlerin genel sorunları ve çözüm yolları nelerdir?
HASAN AKPINAR- Sosyal hizmet bölümü okuyan her öğrencide geleceğe yönelik kaygılar var, işsiz kalma korkusu var ve bu hususta devletimizden sosyal hizmet bölümüne yeni iş sahaları açması ve mevcut alanlara sosyal hizmet bölümünden atamalar yapması çözüm olabilir.
SORU- Siz çok girişken olmanıza rağmen , çok çekingen sosyal hizmet uzmanlığı okuyan gençlerde var. Bu tutum onlara ilerde hayatlarında ne zorluklar getirir?
HASAN AKPINAR- Evet bölümümüzde çekingen olan birçok arkadaşımız var ve bu onlar için dezavantaj oluşturuyor düşüncesindeyim çünkü işimiz insanlarla ve onlarla iletişim kurma üzerine eğer bu mesleği yapacaksak daha aktif olmamız gerekiyor.
SORU- İşsizlik kaygısı yaşıyor musunuz ?
HASAN AKPINAR- İşsizlik yok iş beğenmeme var düşüncesine katılmakla birlikte üniversite mezunlarını bu genelleme dışında tutarsak evet işsizlik var çünkü her insan okuduğu, bildiği ve istediği meslekte çalışmayı arzu eder. Ben de aynı düşüncedeyim dört yıl eğitimini aldığım sosyal hizmet bölümünde çalışmak istiyorum ancak ne yazık ki işe yerleşme konusunda kaygı duyuyorum her geçen gün düşen sosyal hizmet memuru alımları bu kaygının sebebi.
SORU- Üniversite öğrencilerinin genel sorunları neler ve çözüm yolları sizce nedir?
HASAN AKPINAR- Üniversitelere en büyük önerim sosyal alanda sosyal hizmeti desteklemeleri çünkü bu bölüm öğrencileri ne kadar sosyal olurlarsa ne kadar aktif olurlarsa bu o bölümü okuyan ve gelecekte bu mesleği yapacak kişiye katkı sağlayacaktır.
SORU- Özelde Sivas’ta Sosyal Hizmet okumak isteyenlere ve genelde Sosyal Hizmet Uzmanlığı okumak isteyenlere neler önereceksiniz?
HASAN AKPINAR- Sivas’ta okuma düşüncesinde olanlara tavsiyem sosyal aktivite yapılamayacağı yönünde korku yaşamasınlar. Çünkü insanın olduğu her yerde sosyallik vardır ve bu kişiyle bağlantılıdır. Bölümü okumak isteyenlere tavsiyem mental anlamda yorucu bir iş yapacağız şayet bunu kaldırabileceklerini düşünüyorlarsa ve insanlara faydalı olmak istiyorlarsa bu bölümü okusunlar.
Çok güzel bir söyleşi oldu Hasan Kardeşim, iyi bir sosyal hizmet uzmanı olmanız dileğiyle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.