- 549 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL'DAN YALOVA'YA BİR YOL HİKAYESİ-2
İSTANBUL’DAN YALOVA’YA BİR YOL HİKAYESİ-2
YALOVA KÂĞIT MÜZESİ
24.08. 2017 / 16/ 40
Perşembe
İlk işimiz arkadaşımın evinin iki sokak ötesinde olan Yalova kâğıt Müzesini gezmek oldu. Çok ilginç bir müzeydi. İmkânı olan herkesin bir kere de olsa ziyaret etmesi gereken bir yer. Bu müze hakkında geniş bilgiyi de aşağıdaki satırlarda okuyacaksınız.
İbrahim Müteferrika Kâğıt Müzesi:
Osmanlı İmparatorluğu’nun resmi belgelerle varlığı kanıtlanabilen ilk Kâğıthane’si İlimiz Yalova’ya bağlı Elmalık Köyü’nde kurulmuştur. İlk Matbaacımız olan İbrahim Müteferrika tarafından çalıştırılmış olan bu Kâğıthane o dönem tamamen ithal bir ürün olan kâğıdın yerli üretimini gerçekleştirmiş olması bakımından önemlidir.
Medeniyet Elçisi olarak adlandırılan kâğıdın binlerce yıllık tarihini Kâğıthane-i Yalakabad adına gözler önüne seren Yalova Belediyesi İbrahim Müteferrika Kâğıt Müzesi, ülkemizin de ilk kâğıt müzesi olması açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.
Bu müzede Kâğıdın Tarihi, Üretimi, Korunması, Kâğıt Sanatları, Türkler ve Kâğıt, Kağıt Sanayii, Kitabın ve Kütüphaneciliğin Tarihi gibi konularda oluşturulan bilgi panolarının yanı sıra oluşturulan üretim atölyesinde ziyaretçiler kendi kağıdını üretebilecekler.
El yapımı doğal kâğıt ile yepyeni bir ürün sunan Kâğıt Müzesi dünya Kağıt Müzeleri yetkililerince de desteklenmektedir. Yüzlerce bilim insanı tarafından gönüllü danışmanlık yapılan müze, Kâğıtçılık Tarihi konusunda bir ihtisas merkezi olma yolunda çalışmalar yürütmekte olup, oldukça zengin bir belge kütüphanesine sahiptir.
Bundan evvelki Karadeniz turumda Trabzon’u çok sevmiştim sevmesine ama sevmediğim tek yanı, sahil diye bir şey yoktu. Kayalık ve aşırı betonlaşma. Yalova’nın sahili ise halk Plajı çok güzel ve halkın hizmetinde. Adım başı gazino diyemeyeceğim daha çok çay bahçeleri bulunmakta. Sahilde gün batımını seyretmek başlı başına seyretmek zevkli bir olay.
Sahilde bulunun emekliler lokaline uğrayıp biraz nefeslendik. Bu arada arkadaşımın arkadaşları ile tanışma fırsatı buldum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.