- 756 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kanser serdal şahiner [paylaşım 3]
insanın bu dünyada var olması için enazından bildigimiz halde var olması için bir beden lazım insan bedeninin özüde hücredir .işte hücrenin kontrol dışı çogalması ve çevre dokuları organları istila etmesi onların çalışmasını engellemesi kanserin oloşmasıdır.kanserler bulundukları organlara göre degerlendirilirler .bununla beraber tipleride çok önemlidir .bazı kanserler çok hızlı ve kontrol edilemez vaziyette yayıldıklarından bunlara kötü huylu veya halk deyimiyle dişisi diye tabir edilir.
en riskli kanserler .....
beyin kanserleri, pankreas kanseri,akciger kanserleri ,habis melenomlar düşünüle bilir. tedavi daha fazla olanlar şansı olan kanserler meme lenfoma hockin sayıla bilir.
tüm kanserlerde genel olgu .NE KADAR ERKEN O KADAR BAŞARILI .
günümüzde kanser tedavisi üç ana gurupta veya bunların oluşmasından karma gerçekleştirilebilir.
bunlar ,
cerrahi....
ışın ........
kemoterapi [sistemli ilaç tedavisi......
tüm kanserlerde yüksek başarı erken evrede tesbit edilmesine baglı olmakla birlikte ,günümüzde her evre kanser tedavi edilmeye çalışılmakla birlikte
evre üç sonu ve evre dört kanserlerde risk çok yüksek olmaktadır.....
kanserde dikat edilmesi gereken bir olguda ekip çalışmasının önemli oldugu ve standart tedavi yanında hastaya özel tedavileride gündeme almak geregidir.doktorların bilgi ve becerisinin yanı dsıra klinigin imkanları göz ardı edilmemelidir.özellikle destek tedavisi gereken evre üç ve evre dört kanserlerde yataklı servislerin ve uzman egitimli saglık personelinin önemi büyüktür. onkoloji zor bir bırançtır .özellikle doktorlarının fedakar pozotif bir ruha sahip olması zorunlu bir gerekliliktir.umulurki önümüzdeki yaşam dilimlerinde bu hastalık kronik hastalıklar sınıfına girmiş olur. [bunda kök hücre çalışmalarınında çok büyük etkisi olacaktır.kök hücreler uygun şartlar saglandıgında istenilen hücre tipine dönüşebilen farklılaşmamış hücrelerdir]. risk ortadan kalkmazsada azalır...şunuda unutmayalımki ölüm farklı bir olaydır hastalık farklı bir olay.
[email protected].
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.