- 1284 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLHANE PARKI HAKKINDA KISA BİR BİLGİ
GÜLHANE PARKINDA BİR GÜN
Yol arkadaşımla kısa bir yol hikâyesi.
03.09.2017/ Pazar
GÜLHANE PARKI HAKKINDA KISA BİR BİLGİ
Gülhane Parkı Nerede, Gülhane Parkı’na Nasıl Gidilir, Gülhane Parkı’na Ümraniye’den Nasıl Gidilir, Gülhane Parkı’nın Tarihi, İstanbul Gülhane Parkı Hakkında Bilgi, Gülhane Parkı İstanbul’un Neresinde?, Gülhane Parkı’na Anadolu Yakası’ndan Nasıl Gidilir?, Gülhane Parkına Pendik’ten Nasıl Gidilir,
Gülhane Parkı’nın Son hali, Gülhane Parkı’nın Tarihi Hakkında Bilgi…
Gülhane parkı – Fatih Gülhane parkı İstanbul ilinin Fatih ilçesinde bulunan bir tarihi bölgedir. Gülhane parkı tarihi ve resimleri hakkında bilgileri bu makalede bula bilirsiniz. Gülhane parkı İstanbul’un fatih ilçesinde bulunan en eski tarihi yapıtlarından biridir. Geçmiş yıllarda Gülhane parkı hayvanat bahçesi olarak kullanıyordu son yıllarda hayvanat bahçesi Gülhane parkından kaldırılıp doğal bir park haline getirildi.
Gülhane parkı – Fatih
Gülhane parkı İstanbul ilinin Fatih ilçesinde bulunan bir tarihi bölgedir. Gülhane parkı tarihi ve resimleri hakkında bilgileri bu makalede bula bilirsiniz.
Gülhane parkı İstanbul’un fatih ilçesinde bulunan en eski tarihi yapıtlarından biridir. Geçmiş yıllarda Gülhane parkı hayvanat bahçesi olarak kullanıyordu son yıllarda hayvanat bahçesi Gülhane parkından kaldırılıp doğal bir park haline getirildi, eşsiz benzersiz bir güzellikte olan Gülhane parkı tarihi bilgilerini değerli okurlarımız için araştırdık.
Gülhane parkı Osmanlı zamanlarında Topkapı sarayının bir bahçesi olarak kullanılıyordu, Osmanlı zamanlarında Gülhane Hatt-ı Hümayunu adıyla anılıyordu parkın adı bunun sebebi ise Türk tarihinde demokratikleşmenin ilk adımı Tanzimat Fermanı, 3 Kasım 1839′da Abdülmecit döneminde Hariciye Nazırı Mustafa Reşit Paşa tarafından Gülhane Parkı’nda okunmuştur ve bu nedenle Gülhane Hatt-ı Hümayunu da denir. İstanbul’un en gözde parklarından biridir Gülhane son yıllarda çok sayıda değişime uğradığı için belediye tarafından restore edildi artık eski günlerini aratmayacak şekilde güzellikler bulunuyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.