- 1418 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kore Gâzisi, Kürtağa Aydın
İnsanların bâzıları, şehir hayâtı içinde derin iz bırakır...
Değer denilen ve millete, karşılık beklemeden faydalı olmak ne güzel.
30 Dakika önce telefonla aldığım acı haberden beri fotoğraf arşivimde
hızla araştırma yapıyorum...
Ortahisar Muhtarı, Kürtağa Aydın(1930), bugün ikindi vaktinde Trabzon’daki bir *hastahanede fâni ömrünü tamamladığını(M.Y.) haber aldım.
Kore Gâziliği konusunda dinlediklerimden şu anda aklıma gelen birşey yok ancak,
Trabzon Vâlisi makam şoförlüğünün kendinde derin izler bıraktığını;
3 Dönem yaptıktan sonra "Bu kadar yeter, Kadir’im; iyileşeyim, bir daha aday olmam" dediği yıllar bundan belki 7-8 sene öncesi idi... belki de daha da...
Kore Gâzisi Muhtar, Kürtağa Aydın, öyle sıradan bir muhtarlık yapmadı; evinin malsahibi olmadığı mahallesinde...
Trabzon’un çok meşhur Ortahisar ve Yukarıhisar Surlarını, mahallesi alanı içine giren bütün duvarlarını yeniden ördürdü ve sağlamlaştırdı.
Bir emniyet vakası için gösterdiği olağanüstü gayreti ile başarısını, İl Emniyet Müdürü plaket ve teşekkür belgesi ile onurlandırdı.
Gelelim, beni ençok etkileyen ve Trabzon Belediyesine eşi görülmemiş şekilde atağa kaldıran Trabzon’da hayrına çeşme kampanyasına...
Özetle... Trabzon Çeşmeleri, İçilir suları, kuyu ve sarnıçları adlı ilk eserimde lâyık olduğu sayfamda ebediyyen yaşayacaktır.
Konunun çeşme kısmı, çok uzun olduğu için yazıma burada geçici nokta bırakıyorum.
İnsanın hası, dili ile eli ile bıraktığı eseri ile anılması ne hoş...
Mânevî Dünyâna hoş Geldin; Kürtağa Aydın.
Adının gelişi: Çok sevdiği bir arkadaşının adı olduğunu ve oğluna, bu adı taktığını söylermiş babası.
Türk Milletini, etini kılçığından sıyırarak ayrıştırmaya gayret edenlerin kulağına cıvalı küpe olsun!.
Hüznümle...
kadiryeter Kadir Yeter. 16.10.2017 Pazartesi,
saat:23.06’da anlık yazılmış ve yayınlanmıştır.
TRABZON.
*: Yomra, Kaşüstü Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi.