- 810 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Trabzon Şairler Derneği(ŞAD)
Dilerim, Trabzon Şairler Derneği’ni kurarım... kurarız. 7 yıldan beri gayretindeyim. Eli öpülecek insanları biraraya getirmek çok zor.
Trabzon- Trabzon olalı, Trabzon Şairler Derneği kurulamadı. Cıhan Pâdişâhı, Kânûnî Sultan Süleyman, Trabzon`un ve dünyânın en ünlü şairidir. Muhibbî mahlâsı ile yazdığı ve Trabzon`da iki baskısı yapılan 2 ciltlik şiir kitabı var.
Trabzon`da kurulu ve çokgüzel çalışmalar yapmış, içinde şairleri de barındıran dernek var. Ancak, son yıllarda yönetimin kendini yenilemekte pasif davranması sonucu, Şairler Derneği kurulmasını zarûret hâline getirmiştir. Bu gerçek, aynı derneğin içinde oldukları halde, merkezi Trabzon dışında bir ilde olan ancak, adında şair kelimesi bulunmayan bir derneğin Trabzon Şubesi’ni kurarak, ihtiyâcın giderilmesi düşünülmüşse de Trabzon Şairler Derneği düşüncesinin yerini dolduramadığı geçen zaman içindeki etkinliklerinden anlaşılmıştır.
Büyük Atatürk’ün ilhâmını aldığı şairler, henüz hak ettikleri derneğine kavuşamaması; oda- oda yapılan sohbetleri artırmış ancak, yayıktaki sütün yağ zerreleri birleşememiştir!.
Şairler birlik olup ortak bir şiir kitabı çıkaramamış, tek kitabın mâliyetine katlananlar ise eserini yayınlamakta zorluk çekmiş ve ülke geneline sesini iletemedi.
Şairler Derneği adı altında, başkanlık yapabilecek olgunluktaki şairlerin bu görevi benimsememesi; işin, en ciddî yanıdır. Liderlik vasfı olmayanların önderliğinde kurulacak derneğin ise peşinden kimsenin gitmeyeceği; âşikârdır. İnternet Siteleri’ne üye, sayılamayacak kadar fazla Trabzonlu şair var. Bu ayrılıklar bütünü ve Gönül Dostu insanların bir araya getirilmesi, Trabzon’un olduğu kadar Türkiye Cumhûriyeti’nin de geleceği için önemlidir. Çoğu yerde denir ya; “Biz, Türkiye’nin Çimentosuyuz” diye… Traslı mı?!. Portlant mı?!.
Şairleri, amacına uygun yerde ve zamanda toplamanın; Millî Birlik ve Bütünlük adına çok gerekli görüyorum… Bu görevi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon Belediyesi, Trabzon Vâliliği önayak olup yerine getirmelidir. İster salon vererek, ister bütünlüğü sağlamak için önder olmak… Jandarma’nın görevi gibi polisin görevi gibi, sulh zamânında insanların millî düşüncelerini pekiştirecek birliklerin kurulmasında Devlet kurumları uyanık ve sürekli hareket hâlinde; tâkip ederek gelişmekte olan gençliğin, yönünü görmesi bakımından, Barış zamânında sığınak yaparak para harcamak gibi önemsiyorum. Bütün teşkilâtların birer damar olduğunu ve Devletin bu damarlardan beslenen vücûd olduğunu hatırlatır, Saygılarımı sunarım.
Kadir Yeter. TRABZON.
Trabzon, Türksesi Gazetesi`nin 12.11.2006 Pazar gün ve 11342. sayısının 7. sayfasında yayınlanmıştır.
Güncelleme: (TRABZON ŞAİRLER DERNEĞİ(ŞAD), KURULUŞ TÂRİHİ: 13.12.2007)
.................................................
Kadir Yeter. 17.3.2013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com’da yayın târihi: 09.10.2017 Pazartesi, saat:10.22’de.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=168318
YORUMLAR
Hangi il de olursa olsun şairleri yazarları bir araya toplamak gerçekten güzel. O şehrin sosyal hayatına da olumlu katkıları olur böyle oluşumların derneklerin. Kutlarım Abicim...
kadiryeter
Başıma sıkıntı aldım... benim başarabileceğim iş değil; kaldı üstümüzde.
Meyvesini kimse göremeyince, atmak için eline taş almıyor.
İyi ki; Fatih Sultan Mehmed ben değildim!.
Muhibbî'nin durumu da bana benziyor!.
Müzeyi gezen- gören sanır ki; Kânûnî, bir tek savaş işi ile uğraşmış...
Ahmet Zeytinci'yi gel, kullandığı keskin deri bıçakları ile 500 sene sonra tanıt!.
kadiryeter 2017