- 484 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Mızrak çuvala sığmaz
Mızrak çuvala sığmaz
Bir kaç yıl önce bir İlçe’de banka memuru ile sohbet ederken; köylünün muhtar ve imam da dahil düşük faizli kredi almak için çiftçi yazıldığını ve de üst katta aldığı krediyi alt katta mevduat faizine yatırıp aradaki farkı haksız kazanç olarak değerlendirdiğini öğrendim...
Aynı insanların bir muhtarlığa bağlı köylerine ikinci hatta üçüncü din adamı istemek için yoğun gayret gösterip cami yaptırması da bana ilginç gelmişti.Anca on hanesi faal bulunan yerlere bile cami yaptırıp kadrolu görevli talepleri onlara o kadar masum geliyor du ki, toplumun refahı için harcanması gereken vergilerin din adamlarına maaş olarak dağıtılması belki de ibadet olarak görülüyordu!
Ahlaksızlığı din ile örtmek mümkün olur mu diye düşündüm.
Yaklaşık olarak 1000 kişiye bir maaşlı din görevlisinin düştüğü ikinci bir toplum Dünya’da var mı acep? Bilmiyorum.
Mesela Doktor bin kişiye bir adet düşüyor mu?
Bebek ölümlerinin arttığı şu günlerde gündeme geldi; yeni doğan uzmanı yok denecek kadar az!
Ya bizim toplum çok dindar ya da çok zengin!
Dindar olsa neden ahlaken görünmüyor?
Zengin olsa yardım dağıtımlarında izdihamdan ezilenler her gün ekranlarda...
Bu işte bir gariplik yok mu?
Toplumun din adamı tutkusu dindarlığından mı yoksa hırsından mı?
Ben akıl erdiremedim.
Ya siz?
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Size tamamen katılıyorum...
Karşıt görüşlü olduğum halde, cemaatler içinde çeşitli nedenlerle çok bulundum. Halkın farkında olamadığı o kadar çok şey var ki...
Bugün; Fox Tv'nin Hüseyin Üzmez tarikatında çektiği görüntüleri izledim. Gerçek yüzlerini bir defa daha sergilediler. 'Şiirime yapılan Yoruma Yanıtımdır' başlıklı yazımı okumanızı öneririm.
Kutluyorum duyarlılığınızı.
Her cemaatin bir holdingi var.
Her cemaatin bir bankası var.
Her cemaatin bir gazetesi var.
Her cemaatin bir tv kanalı var.
Her cemaatin bir okulu var
Her cemaatin bir öğrenci yurdu var
Cemaatlerin maşallah yoku yok.
Hala dinlerini yaşıyamıyorlarmış mış mışta mış mış.
Bu kadar yüzsüzlüğede pes yani.
"Cemaatlerin devlet imkanları için güç oluşturması doğal hakları ama.." erolbasci
Erol bey zaten sorunun kaynağı bu. Devlet imkanlarının bazı çevrelerden kurtarılması.
Bu doğal hakları derseniz gelinen nokta doğru olur ki Gelinen nokta cemaatlerin kendi çevreleri için istisna peşinde olma hali...
Erol bey Teşekkür ederim. Sorunu tespit etmişsiniz.
"Çözüm;
Cami yaptırmaya, görevlisine maaş vermeye devlet karışmamalı.
Cemaatler organize olmalı."
Fakat geri kalmış toplumlarda cemaatler de çığırından çıkıveriyor ve Devlet imkanlarının Cemaatlerin menfaatlerine doğru çekilmesi kaçınılmaz oluyor.
"TSK,Mehmetçik VAkfı bile yapılan bağışın yüzde 5'ini vergiden düşerken ;Deniz Feneri'ne bağış yap yüzde yüz düş!Kim bu kanunu çıkarttı?AKŞAM YAZDI 7.09 "
Nedir bu Cami yaptırma hastalığı ?
Namaz ibadetinin bina şartı yoktur ve 3 kişi bir araya geldiğinde cemaat olur namazını her yerde kılar.
Peki sabah namazlarında 2 sıra bile dolduramayan camilerimizin yakınlarına 2. hatta 3. camiyi yaptırma gayreti neyi gösterir.
İşte bu cavep Almanya dan geldi.
Deniz feneri hırsızlıkları.
Bağış toplamak için en iyi bahane cami yaptırma safsatasıdır.
Bazı ahmaklar camiye giden kum kireç tuğla ile cennet satın aldıklarını zannederler.
Yan komuşusu aç uyuyamazken horul horul uyuyan ahmakların bir gösteriş ibadetidir bu bağışlar, etrafına caka satar.
Veya bu faaliyetler kisvesinde partiye oy kazandırmak, yolunacak kazlar oluşturmakta ayrı bir görevdir bu yobazlarda.
ABD nin ve İsrail in YEŞİL KUŞAK projesinin bir sonucu olan bu yobaz sınıfı maalesef siyonizme ne büyük bir hizmette bulunduklarını her halde ölünce anlayacaklar.Malum o tarafta yobazlık mesleği yok her şey açık ve net