- 818 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Bakkal Hacı Ramazan
Gözleriyle beraber kalp gözüde açık mübarek bir insan Bakkal Hacı Ramazan..
Doğuda küçük bir ilçede bakkallık yaparak geçimini yapan dürüst, imanlı, alçakgönüllü mübarek bir insan,
geçmiş yıllarda bir kaç yıl avrupada çalışmış, daha öncesinde de çobanlık yapmış 45 li yaşlarda güzel bir insan Bakkal Hacı Ramazan...
Aslında normal, mütevazi yaşayan bir insan profilinde, fakat çok iyi hayırlı üç meziyetini yazmadan önce kendisiyle konuştuğumda iki önemli özelliğinden de bahsedip sonrasında üçüncü ve gıpta ile hayran kaldığım özelliğini yazmak istiyorum..
Birincisi ; Avrupa’da çalıştığını konuşmuştuk üç-dört yıl Hollanda’da bahçe işlerinde kaçak çalıştığını, çalıştığı her yerde dürüst ve gayretinden dolayı hiç boş kalmaz, diğer tanıdığı arkadaşları boş gezerken kendisini bir defa çalıştıran patronları memnun kalır her işçi lazım olduğunda Ramazan’ı arar ve Ramazan’ı çalıştırmak isterlermiş, çalışkan ve çalıştığı işinde nankörlük ve tembellik yapmadığından üç-dört yıllık Avrupa macerasında toplam 3-5 günlük boş kalmışlığı ve istirahati de yok denecek kadar azmış...
Bütün bunları anlattıktan sonra derin ve özel bir soruda sormak, merakımı gidermek, Ramazan’ı daha da yakın tanımak ve gördüğüm, tanıdığım kadarının ne kadarı doğru, dürüst ve manevi yönünü aklımca teste tutmuştum..
- Avrupa’da o kadar yıl içinde cafe, kulüp, kadın, içki gibi mekanlara gittin mi, kadın arkadaş falan edindinmi diye fütursuzca bir soru sordum..
- Bakkal Ramazan ’ Hiç asla gitmedim hayatım boyunca kötü yerlere, derneklere,örgütlere falan hiç gitmedim, işime, işimden eve bazen akşam ve yatsı namazları için gittiğim caminin çay ocağında oturur bir-iki çay içer kalkar gider ve sabahında işime giderdim..
Ramazan’nın nefis, şehvet, lüks hayat hevesi,kumar, içki, kadın gibi kötü bataklıklara tevessül etmemesi, aklından dahi geçirmiş olmaması bende hoş izlere neden olmuştu..
İkincisi ; Ramazan bakkal dükkanını çok erken açar, diyebilirim ki, ilçede ondan erken dükkanını açan yoktur, çoğu ekmek fırınından, çay ocaklarından dahi erken gelir dükkanına, sabah namazını evinde kılar üç tekerlekli motosikleti ile evinden dükkanına gelir, diğer namazlarını ise karşısındaki camii’de cemaatle kılmaya özen gösterir, çoğu yatsı namazlarını dahi camii cemaati ile kılar sonra gider evine...
Birgün camii çıkışımızdan sonra dükkanına gittim iki üç yıl öncesinde Hac’a gitmişti, Hac hatıralarını dinlemek istedim, anlattı tabii gezdiği, gördüğü yerleri heyecanla, aşkla anlatıyordu, sanki beni de o kutsal mekanların feyzine, huşusuna ortak ediyordu, öyle lezzetli anlatıyor, aynı lezzetide bana hissettiriyordu.. Sıra Ravzayı Mutahhara’ya gelmişti Peygamberimiz sAv efendimizin ismi dilinden dökülmeye başlamasıyla birlikte samimi, sevdalı hıçkıra hıçkıra ağlaması, ağlayarak anlatmaya devam etmesi, vücudunun titremesinden, yüzündeki rengin farklı bir nura dönüşmesi dikkatimden kaçmamış, Ramazan’ın hıçkırarak ağlamalarının yanında dolu ve nemli gözlere sahip olacağım anı yaşatmıştı..
Rabbim Bakkal Hacı Ramazan’dan ebedi razı olsun, onun güzel hallerinden elde edeceği şefaatten beni de nasipdar etsin diye dua ediyorum..
Bakkal Hacı Ramazan’ın hayran kaldığım,imrenerek gördüğüm ve bildiğim üçüncü hasleti nedir diye merak ediyorsunuzdur değil mi? Buyurun, dinleyiniz o zaman !
Üçüncüsü ; Bakkal Hacı Ramazan, Beritan aşiretinin yoğun olduğu kendisinin de Beritan’lı aşiretten olduğunu ve genelde Beritan’lıların hayvancılıkla uğraştıklarını,çeşitli meslek ve ticareti de yaptıklarını hatırlatayım..
Bakkal Hacı Ramazan gönüllü olarak ilçedeki bütün Beritanlıların yaşlı, çocuk, kadın, erkek kim olursa olsun, soyadları, isimleri farklı farklı olsalar da, akraba bağları olsa da, olmasa da bütün Beritanlıların ölülerinin ÜCRETSİZ, gönüllü Mezar Kazıyıcısı Bakkal Hacı Ramazan...
İlçede her yetişkin insanın telefonunda Hacı Ramazan’ın telefonu kayıtlıdır, kimin bir ölüsü olsa, Hacı Ramazan’ı arar haberdar ederler ve Hacı Ramazan’da ölen kişinin ismini+taziye yerini Camii müezzinine bildirir, Camii müezzinide salasını okuyarak halka duyurur..
Bakkal Hacı Ramazan’ın işi ve gönüllü olarak üstlendiği görevi bitti sanmayınız...
Bakın ilçedeki Beritanlıların ölüleri için yaptığı hayır ve hasena, fedakarlık, hizmet ve Allah rızasına nail olma anlayışı ve sadakatini dinleyiniz..
- Ölüm haberini aldığı kişinin mezarını kazmak için dükkanında bulundurduğu kazma, kürekleri üç tekerlekli motosikletine atar, gece- gündüz demeden, kar, yağmur, çamur, tipi, rüzgar dinlemeden, ticareti düşünmeden, soğuk-sıcak demeden, siftah yaptı-yapmadı hesabını etmeden, dükkanın önündeki sebze ve meyvaların ezilmesini,çürümesini,çalınmasını,güneşte, soğukta kalmasına aldırış etmeden doğru mezarlığa gider, ölen kişinin mezarını kazar, hazırlar ve ölünün gelmesini bekler, ölü geldikten sonra, defnedildikten sonra herkesle beraber taziye evine gider, birazda taziye evinde bulunduktan sonra dükkanına döner...
Bakkal Hacı Ramazan’ın hayatı bir sonraki, sıradaki ölüm haberi gelene kadar dükkanı, evi arasındaki yaşamı da devam eder..
Ey güzel insan Bakkal Hacı Ramazan ; ne güzelmiş seni tanımak, ne güzelmiş senden vefayı, sabrı ve Rabbi hatırlamayı hatırlamak, ne güzelmiş sendeki rıza-yı İlahi’nin inkişafına imrenmek..
Ne güzelmiş Bakkal Hacı Ramazan gibi bir güzel hoş sada olabilmek..
Dua ile..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.