- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARTIŞALIM MI?
Tartışma konusu ne zaman karşıma çıksa:”Biz tartışmayı bilmiyoruz.” diye lafa başlardım. Sanki başkaları biliyormuş gibi. Sözde bilmediğimiz tartışmanın aslı nedir ve biz tartışmadan ne umarız?
Tartışmadan umulan, sanıyorum bir fikir alışverişi. Tartışmaya başlayan insanlar tartışma bittiğinde doğruyu bulacak, diyecek ki:”Çok teşekkür ederim, ben bazı şeyleri bilmiyormuşum, sizin sayenizde öğrendim.” Peki, siz böyle bir şeye hiç şahit oldunuz mu? Ben böyle bir durumla hiç karşılaşmadım. Tartışmanın özünde bu yoktur. İnsanlar fikirleri çarpıştırmak için ortaya çıkarken bunu bir gurur meselesi yaparlar. Hele hele bir de tartışmayı izleyen birileri varsa işte o zaman iş daha da incelik kazanır.
Başlangıçta insanlar birbirlerini güzel güzel dinlemektedir. Biraz sonra üstün gelmenin vaz geçilmez cazibesi ile savunulan fikrin garip açılımları başlar. Karşı fikre saldıralar, fikir sahibine şahsi sataşmalar başlar. Sinirler gerilmeye başlamıştır. Sesler yükselir, üstün gülme adına bağırmaya, söz kesmeye başlar tartışmacı. Başta efendi görünümlü, saygılı insanların tavırları ile birlikte görünümleri de değişmiştir. Bir de altta kaldığını hissederse bakın siz olanlara. Artık tartışma bitmiş düello başlamıştır. Konudan çıkılır, şahsi yetersizlikler, kimi zaman da kirli çamaşırlar bile ortaya dökülür.
Elbette bir tarafın fikri yanlıştır. Tartışma sonunda yanlışın düzeltilmesi umulurken doğruyu savunan da yanışı savunan da bilenmiş olarak kalkar masadan. Artık fikir sahipleri daha fanatik olmuştur. Yumruklaşmaya kadar gidenlerden söz etmeyeceğim.
Fikir alış verişine bir diyeceğim yok. Peygamberimiz bir durum olduğunda sahabeleri toplar, konuyu ortaya atar, fikirlerini alır, en uygun gördüğüne kara verirmiş. Atatürk’ün de böyle durumlarda yemek verdiği ve konuyla ilgili insanları yemekte dinlediği ve kararını bu görüşler ışığında verdiği bilinir.Elbette böyle olmalı. Lider her şeyi bilen değildir. Bence lider en iyiye karar verendir, o başkasının fikri olsa da.
Bir tartışma kültürü oluşturmayalım. İnsanlar birbirlerinin fikrine saygı göstersin, birbirlerini dinlesin ve en önemlisi tartışsak bile tartıştığımız konu hakkında bilgimiz olsun. Zaten bilgiye ulaşırsak tartışma da ortadan kalkacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.