Hem TÜRK hem MÜSLÜMAN!!!
Bir arkadaşımla mesajlaşırken bir mesajımda bana şöyle bir dönüş yaptı….
“bikaç kişi var garip şeyler savunan...demokrasiyi savunuyorm derken milleti ikiye bölen...”
Bu yazıyı yazma ihtiyacı doğdu bende…
Kişisel görüşünüzün ne olduğu önemli değil bence, benim kızdığım ve endişe ile üzüldüğüm bir şeyler var benim memleketimde… Düşünüyorumda NEDEN bu ülkede benim memleketimde birileri müslüma olmak ne demek, Türk olmak ne demek anlamıyor… Bir hadiste şöyle buyrulur “Vatanını sevmek imandadır.” Yani neden biz bu ülkenin bütünlüğünü korumak isterken Müslüman olamıyoruz yada neden Cumhuriyetçi, yada Dinci diye bölünüyoruz?
Geçenlerde başı kapalı bir bayan Atatürk hakkında söylemlerde bulunuyordu Tv’de!!!
Peki soruyorum size Müslümanlığın tartısı (EŞARP) ilemi ölçülüyor… Yani başı kapalı olmayan bayanlar dinsizmi oluyor!!! Müslümanlık temiz ahlakı, sevgiyi, iyiliği emreder. Kimseyi zorla Müslüman etmeyiniz diye bir hadiste vardır!!! Yani ibadet kul ile Allah arasındadır!!!
Peki soruyorum… M. Kemal ATATÜRK Müslüman değimliydi???
Evet değildi diyenlere cevabım şu!!!
Tüm Dünya’nın hayret ve hayranlıkla okuduğu İstiklal Marşımızı okuyun Mehmet Akifin o mükemmel dizelerini…
“Ruhumun senden, ilahi, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli,
Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.”
Sorarım size mademki Atatürk Müslüman değildi İslam düşmanıydı, NEDEN BU MARŞI ULUSAL MARŞ OLARAK KABUL ETTİ!!!
Diyorumki oda Ben müslümanım diye ortaya atlayıp Allah’ın adını kullanarak bu ülkeyi bu vatanı yiyip tüketseydi o zamanmı Müslüman olabilecekti!!! Kurtuluş savaşı için boğazındaki aşı kesip Vatan sağ olsun diye Kemal Atatürk’e güvenenler onu destekleyenlerdemi Müslüman değildi!!!
Fatır suresi 5. ayet şöyle buyurur!
“Ey insanlar, hiç şüphesiz Allah`ın va`di haktır; öyleyse dünya hayatı sizi aldatmasın ve aldatıcı(lar) da, sizi Allah ile (Allah`ın adını kullanarak) aldatmasın.”
Bu adam bunu yapmadığı içinmi Müslüman olamadı!!! Türk halkını Allah ile aldatmadığı içinmi!
Bu ülkede laikliği savunanlar, birde Müslümanlığı savunanlar var… Peki laiklik ne anlama geliyor? Kimse doğru dürüst bilmiyor ama bilmedkleri şeyi savunmaya devam ediyorlar…
Laiklik şudur: Devletin TÜM DİNLERE eşit mesafede yaklaşmasına. Din ve devlet işlerini bir birinden ayırmasına laiklik denir!!! Peki bu ne demek oluyor… Devletin hangi dine mesup olursa olsun herkezden aynı vergiyi alacağını, hangi dine inanıyorsa inansın suç işlediğinde aynı tartı ile tartılacağını. Bir müslümanın ne kadar hakkı var ise bir budistin, hristiyanında aynı ölçülerde hakkı olduğunu söylüyor laiklik!!!
Bizi şimdilerde avrupaya şikayet edenler var peki sorarım size! (Dikkat edin türban demiyorum) Eşarp takanlar neden bu ülkede rahatça gezemiyor! Daha düne kadar bu ülkede Tek bir dil vardı TÜRKÇE şimdi iki dilimiz var KÜRTÇE ve TÜRKÇE resmi dairelerde Kürtçe konuşmak serbest ama Başı kapalı bir halde resmi kurumda çalışmak yasak hatırlayın KÜRTÇE’yi bu ülkede kimler yasa ile serbestleştirdi! Neden şimdi başını kapatmak başı kapalı bir vaziyette resmi kurumlarda çalışmak sorunda Türkçe harici bir dil kulanmak serbest!!! Ayeti hatırlayın! “Aldatrıcılar sizi Allah ile aldatmasın” diyor!!!
Bunlar benim tamamen kişisel düşüncemdir, kimseye suçlama yada sataşma gibi bir niyetim yok!!!
TÜRK olmaktan onur,
MÜSLÜMAN olmaktan GURUR DUYDUĞUMUZ!
Bol yıldızlı değil,
AY YILDIZLI BAYRAK altında.
Nice kandillere.. Kandiliniz mübarek olsun…
Bu topraklar ebediyen TÜRK ve MÜSLÜMAN olarak Türkiye CUMHURİYETİ Bir bütün olarak kalacaktır!!!
Bilmem anlatabildimi!!!
Saygılarımla…
YORUMLAR
Değerli dost, Atatürk müslüman değil miydi di,ye sorup, en belirgin örnek olarak da İstiklal Marşını ve Mehmet Akifi kanıt göstermişsiniz.
Çok da güzel ve net bir örnek vermişsiniz.
Ancak bende başka bir şey hatırlatacağım izninizle.
Cumhuriyet gazetesinde yazan emekli bir paşamız Doğu Silahçıoğlu sizin gibi ya da Atatürk gibi düşünmüyor demek ki.
İstiklal marşı içinde sıkça geçen Şehit, şüheda, cennet, Hakka tapmak, iman dolu göğüs vs. türü dini motiflerden rahatsızlık duyduğundan bahsediyor.Türklerin islamiyueti kılıç zoruyla kabul ettiğinden, Türklerin asıl dininin Şamanizm olduğundan falan devam ediyor. Google da Doğu Silahçıoğlu,şamanizm, mehmet akif anahtarlarını yazarak ilgili yazısını bulabilirsiniz.
Sizden ayrıldığım nokta şu.
Ülkede sistemli olarak Türk ve İslam kelimesini birbirinden ayırma gayretleri var.
Türkün üzerinden İslam gömleğini çıkarma, yerine başka şeyler koyma girişimleri var.
İslamı ve onun değerlerini karalamalar, yerine başka şeyler (Şamanizm, diğer dinler, ateizm) koyma çabaları var.
BU çabaların odağı kimler, nereler çok iyi tahlil etmemiz gerekiyor.
Batıda Türk denilince aynı anda Müslüman anlaşılıyor. Çoğu lisanda Türk zaten Müslüman demek..
İslam, Türkün en önemli değerlerindendir..
İslamı yok sayarak milli olunması mükün değildir.
Yıllardan beri oynanan ve oynatılan oyunların senaryosu aynı... sadece oyuncuları değiştiriyorlar...
ve ne yazık ki; bizler bu oyunda piyon oluyoruz !
Hatırladığım kadarı ile önce alevi sünni ayrımı yapmaya çalıştılar... tam amaca ulaşacaklarını sandıkları anda millet uyandı ve bu oyuna gelmedi...
Sonra Türk vatandaşı olan... "bununla gurur duyan" ataları da bu topraklarda yaşayan, Çanakkale ve Kurtuluş savaşlarında bu ülke için çalışmış ermeni ve rum kökenli vatandaşlarımıza karşı oyuna girdiler...
Böl ve yönet !
Bu oyuna karşın sağduyu galip gelince bundan da netice alamayınca kardeşi kardeşe böldürmeye çalıştılar ve hâlâ çalışılmakta... Türk - Kürt ayrımcılığı yapıp bu oyunu her an ısıtarak gündemde tutmaya çalışırken en büyük oyunu yazınızın içeriğindeki gibi Din üzerine kurguladılar...
En büyük oyun diyorum özellikle !
Çünkü; DİN... herkesin çok iyi bildiği bir konu değil ve bu sebeple çoğunluğumuz sadece kulaktan dolma bilgilere inanıyoruz...
Yapma yaa... sahi günah mıymış diye, her duyduğumuza araştırmadan... günah damgasını vurup kendimizi inandırıyoruz... Çünkü; halkın genelinde Allah korkusu var...
Oyun son perdeye yaklaşıyor...
Eğer sağduyulu davranmayıp, oynanan oyunu iyi analiz etmezsek aynen dediğiniz gibi büyük bir bölünmeye doğru yaklaşacağız ve BÖL VE YÖNET sistemine piyon olup yok olup gideceğiz !
Cumhuriyete ve Atatürke bağlı vatandaşlar dinsizlikle suçlanacak, dini bakımdan herşeyi bilmeden, araştırmadan günah sayanlar da bu oyuna yenik düşecek.
Çünkü; etki - tepki meselesinde olduğu gibi... Cumhuriyetçi ve Atatürkçü düşünceyi benimsediği için dinsizlikle suçlanan ama aslında dinine bağlı olan vatandaşlar da suçlamalara tepki olarak karşı tarafı şeriatçılıkla, yobazlıkla suçlayacak !
Netice : Düğmeye bile basmadan ülkeyi manüple edenlerin tuzağına düşeceğiz !
Ne mutlu Türk'üm Diyene... diyemeyenlerin gelmesi de bu manüplenin eseridir !
Ayrıca bir gerçek daha... sayfaya geldiğimde benden önce okunma sayısı 9 du !
9 kişi de ( her kim ise ) böyle hassas bir konuda dahi düşüncesini belirtmekten imtina ederse !
Bu oyunlara kurban olmamız yadırganmamalı !
Tepkisiz bir toplumuz ve sadece birbirimizi yemeyi biliyoruz !
SAYGILARLA