- 2588 Okunma
- 13 Yorum
- 7 Beğeni
Akılsız Deliler Ordusu Korosu
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ah kalbim kör kurşunlara gelesin dedim sessizliğin hiçlik yürüyüşünde. Ansızın beşiktaş sahilinin körfezinde duraksadım. Sağıma soluma baktım kalabalık topluluğun arasında soluğumu bağlayıp attım marmaranın en dibine. Bi kaç dakika durdum boz bulanık karanlığın derinliğine bakarak. Bi el uzanıp çekseydi bedenimi, Bekledim bekledim. Atladım karanlığın sonsuzluğuna boğulmak ümidiyle. Salaksın dedi içimdeki akılsız deliler ordusu korosu. Neden dedim bu kadar iyi yüzme bilirken nasıl olurda boğulmayı beklersin? O an kendimi boğazın en üstüne tırmanırken buldum hızlı bir düşüşle bedenimi x konuma çevirebilirdim. En yüksekte durdum baktım aşağıya herşey ne kadarda küçük görünüyordu. Küçük istanbul diye bağırdığımda vurgun yedim. Hava soluğu cigerlerime olanca gücüyle hücum ediyordu. Ahhhhh maviiiii kalbimi çaldılar dediğimde düştüm düştüm son düşüşte dalma pozisyonuna istemsiz bir refleksle girerek bedenimi sulara bıraktım. Bu sefer olacak dedim ölüyorum ölüyorum.........
Nefes tutmada üstüme yoktu su altında. Akılsız deliler ordusu korosu içimde kıkırdama düğünü yapıyordu kıkırdamayı bırakın dedim ayaz bi sessizlik oluştu. Kendimi yukarı süzülürken gördüm. Başım ağırlaşmış dibi yemekten beden ise titreme vaziyetinde. Işte geliyorum baba koynunda uyumaya dediğimi hatırlıyorum.
Bi el çekip aldı bedenimi az sonra vücut ısım normale dönünce özel bi teknenin güvertesinde olduğumu anladım. Iyi misiniz? diyen bi kaç kişi. Başımı sallayarak ölemedim yine dedim. İnsanların şaşkın bakışları keskin bi kılıç gibiydi. En yaşlıları sakın bi daha yapma dedi. Seni hastaneye götürelim boğazın tellerinden atlayıpta nasıl hayatta kaldın sorusuna kılıç vaziyetindeki gözlere cevap verdim. Üç yaşımdan beri yüzüyorum. Öğretilen yerde her türlü eğitim almıştım.
Ah baba keşke bunu bana yapmasaydın dedim. Efendim dedi yaşlı olan hiç dedim hiç. Peki seni nereye bırakalım? dedi.
___ maganda kurşunu olan en yakın kıyı şeridinde indirin___ dedim
Sessizlik bi kroner atar gibi hızlanıp 80 fit hızla düşüş yaptı.
O an kanatlarımın omuzlarımın arkasından sıyrılıp çıktığını fark ettim.
___Üzerlerinde mavi bi rüyayı katlettiniz yazıyordu.___
Tam o an kefesimden suskunluk mavi kuşları kalkış yaptılar. Her biri bi tarafa uçup maganda kurşunu aramaya çıktılar.
Ah kalbim ikiye ayrılmış bi gazete manşetinde son dakika haberi gibiydi.
Sevmeden korktuğu için intihar eden bi kızın ölüm düellosuna tanıklık etmek istiyorsanız gazetemizi okumaya devam edin.
Maganda kurşunu nerede bulabilirim ¿
Düşüncesi içimdekileri dışıma dışım’dakileri içime bürümüştü,
_____Kelepçesi yoktu aklımın._____
Çürüdüm..................
..........................................
..........................................
..........................................
YORUMLAR
Güzel ötesi bir paylaşım yine yerine yakışan ve yürekten içtiğim satırlar...
Değerli dostlara da katılıyorum: yerinde kullanılan imgeler.
Ve bildiğim değil yapmam gereken yine kalemimin sunumunda sade bir anlatım odaklı olmam gerçeği.
Öğrenmek sonsuz, yazmak aşk, gözlemlemek ve feyiz almak ise kaçınılmazım bu anlamda yüreğim ısıtan kelimelere duyduğum aşk kadar da uçsuz bucaksız yaşama sevinci ve yine yazıdan yansıyan duyguların kıvılcımında bir kez daha kutluyorum efendim.
Nicelerine yine yürek yüreğe ve dostlukla...
Sevgiler, saygılar.
Believe_TülAySLAN
Sevgimle ❤
Yazı güzel öyle sıradan standart imgeler yok ve kapalı anlatımı olmasına rağmen o boğucu ve anlaşılmazlık uçurumuna düşmemiş. Eh kapalı ve kör göze çarpan ama içinide gösteren bu metin yerin haketmiş, elbette ki bu mükemmel olduğunu değil ama gün içinde var edilmiş okunabilir metinlerden biri olduğunu gösterir.
Sakıncalı Piyade tarafından 9/30/2017 1:28:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Yol uzun ve çok da çetrefilli bu anlamda deneylemek insanı mutlu kılıyor.
Yeni gün yeni yazılar ve yeni anlatım yine gözlem gücümüzün sunumunda birbirimize dokunup birbirimizden güç ve feyiz aldığımız...
Saygılarımla değerli kalem.
Believe_TülAySLAN
Kalbi sevgilerimizle gülücükler ilissin göğünüze.
Believe_TülAySLAN
Kalbi teşekkürlerimle.
Sevgi gülücük kuslarimla.
Bir gün hepimiz öleceğiz Believe
O gün güzel ölelim dudağımızda tebessüm ile.
Selamlıyorum
Believe_TülAySLAN
Hoş geldin.
Sevgimiz gülücük kuslarimizla.
Believe_TülAySLAN
Ortada anlatılacak, anlatılan diyelim konu var. Bu önemli çünkü bazı metinler de konu bile olmuyor.
Gelelim konuyu yansıtma, yazma eylemine. Göze hoş gelmesi açısından metinle uğraşırken en azından basit şekilde virgül, nokta hassasiyeti önemli amma belalım korkusuzluk konusuzlukla karışıyor bu sefer de.
Son cümledeki gibi balık sezonunda yenilenecek ağ terapisi diyorum ben buna.
İntiharı bile sanata dönüştürüyor ecnebiler. Biz sanatın kendisini sanat olmaktan çıkarıyoruz. Mesela kırmızıya boyanacak duvar var diyelim; kes bileği duvar kırmızıya boyansın. Ambulans da gelsin kurtarsın maganda jileti.
Kel adamın kelle muhabbeti yapması hoş olmaz ama kel bilir nerede haya yaptığını. Yukarıdaki metin içinde geçerli olan, daha iyi hissettirmesi adına demini alması lazım.
Ağ terapisi diyelim biz buna. Delik ağla balık tutulmuyor.
Believe_TülAySLAN
Elimde iki korku romani bide gülücük kuşlarına kalbinde tebessüm birakacak
Masalimsi bitmesi beklenen uc ayri kitabim var. Lakin bebegimden firsatim olmuyor. Önce gulucugum biraz büyüsün.
Ve sonuna kadar haklı oldugunuzuda belirtirim.
Fakat ben bu siteye ilk geldiğimde bas bas bagirdim Türkçe alt yapim yok diye. Öğrenmeye çalıştım malesef olmadı.
Kitaplarım bitince edebiyatcimiz hazir ayrica üç kitap icinde ingilizce cevirmenimizde hazir...
Yazdiklarim Türkiye ayağıyla kalmayacak insAllah.
Vakit baki olursa bunu hedefledik.
Ilk olicim okudu buraya asmadan elestirdi zira.
Düz yazi yazmak benim icin kendimi uzaya firlatmak gibi noktası virgulu unlemi vssss vssss
Bin kalben sukranlarimla elestiriye.
Göğümce saygi
Göğümce sevgi
Kalbe güzelliklerle.
Believe_TülAySLAN
Sevgimle çiçeğim lacivert sacinin kokusuna musmutlu şen cocuklar otursun.
Sevgimle hepppo
❤
tam ortasındaydı, çemberin tam ortasında. nefes almak çok zordu; ha boğuldu boğulacak gibiydi. beyin duvarlarında yankılanan gaipten sesler onu kendilerine çağırıyorlar, çemberin hemen dışında beliren karanlık boşluğa çekiyorlardı. bir an etrafına bakındı. yüksekçe binanın zirvesindeydi. saçlarını nereyse yerinden sökecek sert rüzgara rağmen eğildi ve boşluğa baktı; kilometrelerce aşağıda bir anda beliren insan selini izledi. iç içe geçmiş bir sürü; karınca sürüsü. çember daralıyordu o daralıyordu. nefesini tuttu, gözlerini kapadı ve kendini boşluğa bıraktı. düşüyordu; kapkara duvarlara çarpa çarpa ilerlerken düşüşü iliklerine kadar hissediyordu. her gözlerini açışında eller görüyordu; kendisine uzanan eller ve gülümseyen yüzler, o elini uzattığında geri çekilen. daralan çember, karanlık boşluk ve tükenen umutlar. bir kez daha gözlerini aşağı çevirdi, karınca sürüsü başlarını yukarı kaldırmış onu izliyordu. gözlerini kapadı ve fısıldadı; "bitti." az sonra çarpmasıyla çıkan o ses boşluğun sonuna geldiğini bildiriyordu. gözlerini açtı; suyun derinliğine doğru ilerliyordu. bu bir okyonus olmalıydı. neyse ki nefesini tutmada ustaydı. dört yandan ona yaklaşanları gördü. sipsivri dişler, pençeler. her saldırı kalbinden bir parçayı alıp götürüyordu. tuzlu su kan gölüne dönmüştü. bir süre kaçtı. yorgun düştü. nefesini tutacak gücü kalmamıştı. köşeye sıkıştı. vahşiler ona geliyorlardı. bir kez daha gözlerini kapadı ve fısıldadı; "bitti." o anda onu saran kolları hissetti, onu hızla su üstüne çıkaran. gözlerini açtığında gülümseyen o gözleri gördü. tamamen dostça. ve anladı ki ne kadar vahşi olursa olsun çemberin tam ortasındayken bile mutlu olmak mümkün.
olricx tarafından 9/29/2017 4:33:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
-Tesbih-
yazıyı ta başından okuduğumda sarıp sarmalayan
sanki kendimden bir şey..
öyle hissettirdi.
mavinin sağ kalması güzel.
saygılar şairine ve yorum yapanlara.
Believe_TülAySLAN
Ahhh olicimmm ahhhhhh
Gupguzel canim arkadasimmmmmm
😔❤
Sevgili Believe;
Ruh halini az önce öğrenince yazını daha iyi anlayabiliyorum. İçinden çıkamıyoruz bazen girdabın. Bize sunulan acı en sevdiğimizin yüreğinden süzülünce tarifsiz boğuluyoruz. Maviyi yırtıp atıyorlar düşlerimizden, kör bir kurşun kadar ağır oluyor acıtanlar.
Ahh Believe sevmekten korkuyoruz ama neden ? En çok kaybından duyduğumuz endişe hiç başlamasam dediğimiz sancı kaybedince çekilecek olandan daha hafif gibi geliyor.
Manşet manşet bağırıyor iç sesimiz ama en fazla gömülüyor gökyüzünün derin sularına. Bir Deniz kaybı yaşadım yıllar önce... Tadilatı yıllar alıyor biliyorsun. İşte elimde kalan günün sonunda erkin kara deliklerinden sağ çıkmış gibi görünen virane mavilikler...
Sevgilerimle....
-Tesbih-
artık kaybedecek şansımız mı kaldı
maviye sarılma vakti hüküm sürerken.
hep gülme temennimle.
sevgiyle
Den(iz)
Temennin temennimdir.
Sevgilerimle...
Günaydın. Sevmeden korktuğu için intihar eden, edemeyen kız. İste burada baslayacak hayat. Anlam yukledigin herseyin anlamsiz oldugunu anladiginda kendi ruhuna yolculuk baslar...Sevmekten sevilmekten korkariz. Ama zorunluklar bittiginde, beklentilerden kurtulduğunda, sevgiyi özgürce yasar insan. O olmasa bile sevgiyi özgürce yasar, cevrene tasirsin sevgiyi ve Sen sevgi olursun kocaman. Ve Tanrı olursun. Sevgi ve saygilarimla