- 796 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
üslup vaktiydi... ardahan öyküleri... 2017-8
akşam geceye tebdil olacaktı... gebzedeyiz.
öğretmen- hanım arkadaş derneklerinin olduğu tarafı tarif etmişti.
resim öğretmeniydi... sanatla uğraşması ahir olunca... sufizme meyletmişti: ya hep ya hiç! demiş hali vardı.
resim sanatımız severler ve resim öğretmenleri... japon ressamlar ve öğretmenler kadar işin altından kalkamıyorlar.
senelerdir batı resmiyle uğraşıyoruz... sonuç: yok.
karikatürde dünyanın ilk üçündeyiz.
resim sanatında niçin küresel başarı... bırakın! bölgesel varlığımız henüz: yok.
japonlar bizim hayat hikayemizle örtüşen vaziyetteydiler.
hokusai onların dünyaca tanınmış ressamlarındandır.
dalgalar: waves... bizim çok bildiğimiz resmidir.
kompozisyonun sol üstünden aşağı dökülen dalgalar beyaz köpüklerinden sonra tedricen renklerle durulur...
bizim insanlarımız çok sevdiği kompozisyondur.
kendimizi, kollektif- bilinç altımızı hemrah kılan waves’i araştırmağı düşünmediğimi iddia etmeyeceğim.
karikatür sanatı: çok seviyoruz: aziz nesin karikatüre teveccühümüzü... her on türk gencinin onbiri karikatürist olmağa can atıyor... demişti.
resim sanatımızın temel yapı özellikleri nelerdir?
bunları tahlil etmek: üslubumuzun bilinmesini meydana getirecek midir?
eğer karikatür sanatı ulusal ortak- bilinçaltımızın uzlaştığı anlaştığı sanat oluyorsa... buradan resim sanatına yarar sağlayacak bilgiler taşıyabiliriz.
karikatür sanatına resim sanatı gözüyle değer biçersek; onun bir çizgisel üslub sanatı olduğu kabül etmek peşin yargımı olur.
bizim sanat tarz-ı algılayışımız çizgiseldir... gölgesel değil.
boya-resimde bizim eserlerimiz mutlaka beklendik sonuçlar getirmiyor...
sanatçılarımız tual resimler boyarken... hokusai ve onların diğer büyük ressamları gibi çizgisel üslupla girişselermiş ya türk resmine... belki şimdi sonuç farklı olabilirdi.
japonların estamplarıyla geleneklerine müdam oldular denebilir ki bu cümleye... bizim estamplara muadil neyimiz vardı... diye sorulsa... onu düşünmeğe davet edileceğimizi sanmak isterim.
estamp geleneği japonların yani minyatür sanatımızda ki figüratif formların tahliliyle çizgisel yapı olduğu aşikaren anlaşılacaktır.
resim sanatında tevfik olmuşlarımız iyice incelendiğinde çizgisel üslup uyguladıkları görülecektir.
cihat burak... nuri iyem... fikret otyam... bedri rahmi... devrim erbil.
boyaresmi ressamlarımız çizgisel üslupla yapmıştırlar... dahi... boyaresimle uçurum başında duruşumuz ve geriye dönüşümüz nasıl olacak; bu yolun teorik yasal düzenlemesi sanatçılarımız ve sanat fikir adamlarına kalmıştır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.