- 1651 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Çamalan Şehitliği
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
.
İşim gereği son bir yıldır Adana ve çevresindeyim. Hep otobandan gidip geliyordum, bir de otoban olmayan normal Adana yolundan gideyim dedim. Tavsiye ederim özellikle Pozantı’dan sonrasını bir kez gidin. Doğal güzellikler harika..
Tekir’i aştıktan sonra Karboğazı, Gülek sonra Çamalan’a varıyorsunuz. Tarsus’a yaklaşık 30-40 km. Çamalan’dan aşağı sarkınca solda “Çamalan Şehitliği” yazısını gördüm. Zaten inin cinin top oynadığı normal Adana yolundan sola döndüm. Girişte bulunan büyük bir Mehmetçik heykelinin yanına arabayı park edip şehitliğe girdim.
Şehitlikte mezarlar adalar şeklinde düzenlenmiş. Her adada 10 mezar var. Yatan şehidin ismi yazıyor.
Şehitliğin Kitabesinde şunlar yazıyor:
Birinci Dünya Savaşı’nda Adana ve İçel bölgesini işgal eden İngilizler ve Fransızlar Anadolu’ya geçmek için 3000 kişilik bir kuvvetle bu bölgeye saldırdılar. Çoğunluğu Ermeni milislerden oluşan düşman kuvvetleri Pozantı, Gülekboğazı ve çevresinde sivil halktan yüzlerce kişiyi öldürdüler.
Burada Üsteğmen Hikmet Bey komutasındaki Türk taburu ve Kasım Hoca komutasındaki mücahitler Üstün düşman kuvvetlerine karşı verdikleri savaşlarda düşmanı tamamen yok etmiş ve bu bölge kurtarılmıştır. Artakalan düşmanlar kaçarken Karboğazı Mevkii’nde Fransız General Mesnil ile beraber 44 kişilik Fransız Birliği Türk milisleri tarafından esir alınmıştır.
Fransız General ve emrindeki askerlerin Türk milisleri tarafından esir alınması o zamanın Avrupa’sında büyük yankılar uyandırmıştır.
Bu savaşlarda şehit olan Üsteğmen Hikmet Bey, Kasım Hoca ve 200 Mehmetçik ve mücahit bu şehitliğe gömülmüştür.
Aziz vatanımızın uğrunda canlarını veren ve bizlere kutsal vatan topraklarını bırakan yüce kahramanları minnetle anıyoruz.
Ruhları şad olsun…
***
Anadolu’nun her yanından gelerek şehit olmuş, Torosların bağrında yatan buradaki ve her taraftaki tüm şehitlerimizin ruhları için Fatiha okudum.
Tüm şehitlerimizin mekanı cennet olsun. Allah onlardan razı olsun..
Suat Zobu
NOT: Tüm şehit mezarlarını tek tek görüntüledim. Buraya fazla resim alamadığım için bana ait bir BLOG olan şu linkten şehitlerimizin isim ve memleketlerine bakabilirsiniz.
suatzobu.blogspot.com.tr/2017/09/kendi-cektigim-resimler-5-camalan.html
****
YAZIMI GÜNÜN SEÇKİSİNE ALAN DEĞERLİ SEÇKİ KURULUNA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM.
BU JESTİ TÜM ŞEHİTLERİMİZE YAPILMIŞ BİR JEST OLARAK KABUL EDİYORUM..
TEŞEKKÜRLER..
****
.
YORUMLAR
''Bastığın yerleri «toprak! » diyerek geçme, tanı! '' diyen vatan şairimizin tavsiyesine uymuşsunuz, ne güzel. Bu cennet vatanın her karışında şehitlerimizin kanı ve hatırası var. Allah hepsinden razı olsun, dua ve şükranlarımızı ulaştırsın her birine.
Selamlar, saygılar...