- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
notlarım... charles baudelaire ard. öyk. 2017-7
apaçık yüreğim... diye çevirmiş sait maden...
iş bankası yayınlarından çıkmış... 2015 yılında...
charles baudelaire fransız şair biliriz... bildiğim şiiri yoktur... elem çiçekleri şiir kitabı; dergilerde okurdum.
elem çiçekleri mi diye çevrilseymiş kitap... kötülük çiçekleri mi... türkiyenin şiir muhiti münakaşa ederlerdi.
Baudelaire klasikler arasında yayınlandığına göre değerlidir.
kitap günce notlarından oluşuyor.
basitce fikirleri not almış yazar... sade yolla: kayıt etmiş.
" fırtınanın elektiriğin ve yıldırımın yol açtığı ruhi ve bedensel zevkler yıllar öncesinin karanlık anılarının alarm zilleri..."
yazarın değerini sıfat yazarak belirtmeyeceğim.
her gün bir yazarın gözüyle dünyaya kapı açmak.
andre gide’in tohum ölmezse kitabını okudum:
" her şey zevkini çıkarmasını bilenlerindir..." diyordu; onun içinde sıfat sarfetmeyeceğim.
" bütün zevklerimiz erdem ve evrensel sevgi fikri içermedikçe vicdan azabı ve işkence olacaktır..."
bu fikri ötekiler gibi güncesine kaydetmiş... yazar.
aforizma diyerek vasfedebilir... miyiz? bilemeyeceğim.
jean jacques rousseau’yu adlayacağını " itiraflar"ını onun kendi eseri "apaçık günceler" ile geçeceğini annesine hitaben yazmış...
ilgiyi neden hak ediyor?
yukarıda "fırtına" diye başlayan... notu... yazarın zaman ve mekan akışkanlığını... değinmesi...zaman- mekan pasaj teorisinden erken bilmiştir.
büyük yazarların eserinde mutlaka zamana dair görüş ve ya teori görürüz.
" kimsenin hassasiyetini küçümsemeyin. insanın hassaslığı onun dehasıdır."
yüz elli sayfalık bir eser...
kitapta bir sayfaya bazen bir cümle yazmış charles baudelaire.
şekilsiz şeyde bir hava vardır... bu yüzden şekilsizlik özgünlüktür, temeldir.
hassaslıkta deha mevcuttur... onu zayıflığa yormamalıyız.
basit bir eser yaratmak: deha budur işte.
değeri olana madalya verilmemeli... değerlenmesi için olmayana düşünülebilir.
amacı olmayan hiçbir şey yoktur.
boş inançlar tüm gerçeklerin sarnıcıdır.
namuslu kimseler belli bir seviyede korkak olurlar.
gerçek zevk sahibi tek başına eğlenir.
çalışkanlar muammadan hoşlanır.
zengin olmak ve çalışmağı sevmek...
en önemli şey: insan kendisi için büyük insan olmayı ve ermişliği arzulamasıdır.
kitap ismen türkçede ... kalbimin ifşaatleri... olmalıydı en azından.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.