- 1413 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kısa aralıklı tekrarlar öğrenmeyi pekiştirirler !
(Bugün 21 Eylül Dünya Barış Günü.Geçmiş zamanda kalan iki yazımı bir araya getirip,kısa aralıklı bir tekrar yapmak istedim.Dilerim sıkıcı olmaz ve de okura haksızlık!)
1-Barış çanı 21 Eylülde çalıyor artık !
1939 yılının 1 Eylülü...
Hitler’in orduları Polonya’ya girip,işgale başlıyor!
Aradan geçen zamanda Hitler 2.Dünya Savaşını kaybediyor.
Almanya darmadağınık!
Galipler çok muktedirler o zamanda.Özellikle de Stalin.
İşte 1 Eylülü Dünya Barış Günü olarak teklif eden ve uygulatan Stalin’dir.Hele hele yapılan /yaptırdığı bazı katliamları örtmek için (Katyn gibi...)barış gibi sihirli bir kelimeye sığınmak çok cazip olsa gerektir.
Sonra "Varşova Paktı" diye anılan "sosyalist sistem" 1991 ve devamı yıllarda çöktü.1 Eylülü pek hatırlayan da kalmadı tabi blok dağılınca.
Bu arada BM,ta 1981 yılında "Dünya Barış Günü" olarak eylülün 3.haftasını seçmişti,2001 yılında da bunu 21 Eylül olarak belirlemişti.
O günden sonra barış çanı 21 Eylülde çalmakta dünyada.
Ülkemize ise bu "değişimin "çok uzağında olup,halen 1 Eylül Barış Günü etkinliklerine yer verilmektedir.
Bu geçen /biten bir tarihtir.
"Dünyalı" olmak biraz da bu değişimleri fark etmek demektir bence.Eski tarihlere sıkışıp kalmak hiç değil!
Dilerim yarın yani 1 Eylülde değil de;Barış Çanı 21 Eylülde çalar ülkemizde de.
Unutulmasın ki "barış" ,Hakkari-Kaval Köyünden bir "amcanın" dediği gibi (Sadullah Duman) derin,sihirli ve anlamlı bir sözcüktür de:
-Unutma evlat,barış en güzel ülkedir!
2-Barış çanı çarşamba günü çalacak!
Bu konuyu hem burada çok yazdım hem de gündelik hayatta çok anlattım.
Zaman tünelinde "kalmayalım" dedim.
Lakin yine de 1 Eylül "Barış Günü "olarak iki ülkede bu yıl da kutlanmaya devam edildi.
Biri Türkiye,diğeri de KKTC.
Oysa bu tarih terk edileli yıllar oldu.
Zamanın ruhunu yalamak ve biraz da dünyalı olmak,bu değişen duruma göre hal almaktır.Eski alışkanlıkları "mekanik" olarak tekrar etmek değildir.
Bu yıl 21 Eylül Çarşamba günü kutlanacak "Dünya Barış Günü."
Halen 1 Eylülde ısrarın bir anlamı var mıdır ki?
Bu Stalin’in dünyaya attığı "kazık" günüdür .Ondan BM bu tarihi bıraktı ve Barış Günü önce eylülün 3.haftasına,sonra da 21 Eylüle alındı.
Bunu artık fark etmenin zamanı geldi de geçti bile.
Unutmayalım ki "Farkındalık,insanların işidir,insanımsıların(robot) değildir" der NLP uzmanı Nil Gün.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.