- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NAMLUNUN UCUNDAKİ BEN- KISIM -1 Bölüm-20
NAMLUNUN UCUNDAKİ BEN- KISIM -1 Bölüm-20
İki gün sonra Rıfat elinde bir bavulla Asayiş Şubeden içeri girdi. Bana bakarak pis, pis sırıtıyordu. Doğru amirimin odasına daldı.
Rıfat_ Amirim düstursuz girdim kusuruma bakma. Selma pardon Büşra Baş komiserim gelir misiniz?
Ben daha çağırmasını beklemeden arkasından hemen odaya girdim.
Rıfat_ Duydum ki sokaklardaki şöhretine gölge düşmüş. Pek ortalıklarda görünmüyorsun? Şu bavulu al içindekileri giy çıkıyoruz.
Sedat Amir_ Ne oluyor Rıfat?
Rıfat_ Tiyatro perdelerini açıyor Amirim.
Heval’ede hep uzaktan bakmak düşüyor. Amirim bakışlarıyla soyunma odasını işaret etti. İzin çıkmıştı Hemen bavulu alıp soyunma odasına geçtim. Bavulu açıp kıyafetleri gözden geçirdim. Rıfat bayağı zevk sahibi imiş. Üstelik hepsi de bedenime uygundu. Üzerimi değiştirdim ve yanlarına gittim.
Rıfat_ Tam istediğim gibi oldu Amirim. Baş komiserimle bir iki yere uğrayacağız. Zaten kendisi bu konularda tecrübeli öyle değil mi Selma?
Büşra Baş komiser_ Evet öyledir, hadi nereye gideceksek gidelim.
Rıfat_ Gittiğimiz yerlerde hiçbir şeye karışmayacaksınız. Benim sizin gözlemlerinize ihtiyacım var.
Büşra Baş komiser_ Nereye gidiyoruz?
Rıfat_ Galata’da bazı yerlere uğrayıp malumat toplayacağız.
Rıfat’ın altında Altmış dört Deseto
vardı. Ama zehir gibi bir arabaydı.
Rıfat_ Sanırım arabayı sen kullanmak istersin? Ben sana yolu tarif ederim.
Yola koyulduk hakikaten Rıfat’ın dediği gibi bu arabayı kullanmak büyük bir zevkti.
Tarif ettiği yol güzergâhını takip ederek kulenin yakınlarında dar bir sokağa girip köhne ahşap bir binanın altında bulunan kahvenin önünde durduk.
Rıfat_ Hadi inelim Selma dediğim gibi hiçbir şeye karışmayacaksın. Anlaştık mı?
Büşra_ Anlaştık Rıfat ama başını derde sokarsan söylediklerini unuturum.
Kahvehaneden içeri girdik. Tezgâha doğru yaklaşırken arkalardan tok ama güven verici bir ses duyuldu. ‘’ Kimi görüyorum yoksa gözlerim bana oyun mu oynuyor?
Rıfat_ Hala gözlerin bir tilkinin gözleri kadar keskin dostum. Gördüğün gibi benim. Kayserili Rıfat.
Kör Salih_ Kardeşim benim nerelerdesin? Senin için mahpusa düştü deniyor.
Kayserili Rıfat_ Sen dedikoduları boş ver kardeşim.
Kör Salih_ gel sana bir sarılayım özlemişim seni ya. Yanındaki hanımı tanıştırmayacak mısın?
Kayserili_ Bak kız tatile çıkınca millet seni unutmuş. Tanıştırayım bari. Selma Güreli bu isim sana bir şey hatırlatıyor mu? Tabi benim yanımda çömez kalıyor.
Kör Salih_ Demek o efsane kadın sizsiniz? Sizinle tanışmak bana şeref verir hanımefendi. Hemen size demli bir çay vereyim. Taze, taze.
Kör Salih tezgâhın arkasına geçerken ben Rıfat’a ateş saçan gözlerle bakmaya başladım. ‘’ Çıkınca sorarım sana çömezi şimdilik anın zevkini yaşa.’’ Kör Salih yanımıza gelerek çayları getirdi ve bir sandalye çekerek oturdu.
Kör Salih_ Anlat bakalım boşuna gelmezsin buraya?
Kayserili Rıfat_ Kalmuk adını duydun mu?
Kör Salih_ Duydum duymasına ama o zaten senin adamın değil mi?
Kayserili_ Adamımdı, ama şimdi değil. Bana lazım. Ha arkadaşımın yüzünü beynine kazı. Ne zaman kapını çalarsa soracağı sorulara kıvırmadan cevap ver. Adı Selma unutma adı Selma.
Kör Salih_ Senin adamın benim adamım demektir hiç merak etme.
Selma_ Çay için teşekkürler Kör Salih.
Kayserili_ Sarsak Rıza’yı nerede bulabilirim?
Kör Salih_ Bekle birkaç yeri arayayım.
Uzun birkaç konuşma yaptıktan sonra yanımıza geldi. Elinde kirli paslı bir bilezik vardı.
Kör Salih_ Bu bileziği koluna tak Selma sana her kapıyı açacak. Hani çıktığımız bir meyhane vardı ya bu yolun sonunda orada sizi bekliyor.
Kör Salih’in kahvesinden çıkıp yolun sonundaki meyhaneye kadar yürüdük.
Kayserili_ Biliyorum alındın ama öyle davranmak zorundaydım. Bunlar güçten anlarlar. Gerisi fasa fiso.
Meyhaneden içeri girdik izbe bir yerde masalardan birinde oturan sakallı bir adam bize seslenerek el salladı. ‘’ Kayserili bu tarafa gel’’ Sakallı adamın yanına gidip birer sandalye çekip oturduk.
Sarsak Rıza_ Nerelerdesin be Kayserili özlettin kendini. Pardon hoş geldiniz hanımefendi.
Selma_ Hoş bulduk Sarsak Rıza masana geldik bize bir şey ısmarlamayacak mısın?
Sarsak Rıza_ Garson buraya bak. Masayı donat misafirlerimiz var. Ne içersiniz Selma Hanım?
Selma_ Adımı söylememiştim ama olsun rakı sek olsun.
Kör Rıza_ Bir şey duyuldu mu burada çabuk yayılır Selma hanım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.