- 575 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BALAT’TA KEYİFLİ BİR GECE / KÜÇÜK MUSTAFAPAŞA HAMAMI
BALAT’TA KEYİFLİ BİR GECE
KÜÇÜK MUSTAFAPAŞA HAMAMI
Konuya tam olarak girmeden önce Fatih Küçükmustafapaşa hamamı hakkında kısa bir bilgi vermek istedim
Fatih Küçükmustafapaşa hamamı Restorasyonu
256 pafta, 2210 ada, 23 parselde bulunan 1453 yılında inşa edilen Küçükmustafapaşa hamamı, Yeni sahipleri tarafından turistik tesis yapılmak üzere restorasyona alındı.
Bu çalışmayı Koruma kurulları ve arkeoloji müdürlüğü denetiminde yapılıyor
Bu bilgileri 23.10.2013 tarihinde Kültür Bakanlığı, Kültür varlıkları ve Müzeler genel müdürlüğüne gönderdik
Yapılan araştırmada projeye aykırı bir durum olmadığı, Restorasyonun planlandığı gibi devam ettiği bilgisi tarafımıza verildi.
TARİHİ KÜÇÜK MUSTAFAPAŞA HAMAMI ENVANTER KAYDI
Kenstel Mimari Anıt Fişi Envanter Detayı
Env. No:....FAT004
Adı:............KÜÇÜK MUSTAFA PAŞA HAMAMI
Türü:...........Hamam
Kültür Dönemi:.Osmanlı (Mustafa Paşa, II. Bayezid’in vezirlerinden.)
Yapım Tarihi:.....1477
Yakın Tarihli Onarım: Hayır
Taşıyıcı Sistem:Yığma-Tuğla-Taş
Örtü Türü: Eğrisel -Kubbe
Plan Özellikleri:BİRİ ERKEKLERE, DİĞERİ KADINLARA HİZMET VEREN ÇİFTE HAMAM, YAKLAŞIK 1.900 M2’LİK BİR ALANA OTURMAKTADIR. HAMAMIN HER İKİ BÖLÜMÜNDE, GELENEKSEL PLAN ŞEMASINA UYGUN OLARAK, SOĞUKLUK-ILIKLIK-SICAKLIK BÖLÜMLERİ BİRBİRİNİ İZLEMEKTEDİR.
Etkinlik hamamın erkekler bölümünde yapıldı. Yola çıkarken ne ile karşılaşacağımı bilemediğim için hiçbir tahminde bulunamıyordum. Bahçeye tek giriş bulunmaktadır ve kare şeklindedir. Hamama ise labirent gibi bir yoldan giriliyor. Burada bana gösterilen özel ilgiden dolayı ruhum okşandı dersem yalan olmaz. Bu yolda bana refakat eden Yonca Hanıma teşekkür etmeyi bir borç bilirim.
Gösteriye gelince, Bedensel özürlüleri yaşadıkları zorlukları anlatan kartografisi çok sert olan bir oyun seyrettik. Daha evvel yapılan uyarıları dikkate almamakla büyük hata yaptığımı anladım. Oyun esnasında seyirciler nefes dahi almaktan çekiniyordu. Oyun denizden kumsalı döğen dalgaların sesi ve gök gürültüleri arasında başladı. Dört kadın ve üç erkeğin rol aldığı oyun, oyuncuların rollerin hâkimiyetlerinden dolayı nefessiz seyrediliyor. Oyunun ana teması seyircilerin olayı nasıl algılıyorsa gerçek oradadır. Bu yüzden iki ayrı görüşe daha yer vereceğim.
Yeğenim Burcu’nun oyun hakkındaki görüşü.
Aslında hepimiz bir yağmur damlası gibi geliyoruz hayata. Kimimiz denize düşeriz, kimimiz bir yol kenarına ama özümüzde her birimiz birer damlayız. Yani insani farklılıklarımız olsa da hepimiz aynıyız. Engeller görünürde olsun kalplerde engel olmazsa hayat her şeye rağmen yaşamaya değer. Mükemmel bir tasvirle engelsiz yaşam çok güzel anlatılmış. Oyun olması gerektiği kadar keskin ve sert. Hayat kararsızlığı ve belirsizliği sevmez. İnsanoğlu engelli diyor asıl insanoğlu engel sissiniz.
Burcu Koçak
’’ yediğim tokattan sonra bir süre kendime gelemedim.’’.. Engelsiz engellileri izlemek yüreğime dokundu. Potansiyel engelliler olarak korkularınızdan arınıp yarınlara daha cesaretle bakabilmeyi öğretti.
Aysel koçak
Kendi engellerimiz içinde umutsuzca savaşmak, farklı bedenlerde dans ya da siz nasıl algılıyorsanız. Yediğimiz tokat o kadar sertti ki O anlarda tek düşündüğüm oyunculardan biri olan kızımın hakikatte engelli de ben mi anlayamadım düşüncesi beynime çivi gibi çakıldı. Burada görünüşte engelli ve engelsiz olan tüm oyuncuları yürekten kutluyorum.
Tuğrul Ahmet Pekel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.