Türk Eğitim Sisteminde Denetim
Türk Eğitim Sisteminde, Denetimin Öğretmenler Üzerinde Kaygı Uyandırmasının Sebepleri Nelerdir?
Bu durumun ilk sebebi, hocaların sınıfta düzeni ve disiplini sağlayamamasıdır. Öğrenciler hocayı mülayim ve sakin bulduklarında devamlı konuşma eğilimi gösteriyorlar.
Bazense öğretmenler, öğrencilere konuları öğretemedikleri için, müfettişin başarısız öğrencilere soru sormasından endişeleniyorlar. Çünkü sınıflar çok kalabalık oluyor ve her bir öğrenciyle bire bir ilgilenme fırsatı olmuyor. Zaman zamansa çekingen öğrenciler anlayamadıkları konularda soru sormaya cesaret edemiyorlar.
Gelişmiş illerdeki öğretmenlerin milli eğitim kitaplarından değil, başka kitaplardan ders işlemeleri de kaygıya neden oluyor. Çünkü milli eğitim kitapları yetersiz kalabiliyor. Bazense öğretmenler öğretim programını yetiştiremiyorlar. Programı takip edemiyorlar.
Öğrencilerin okul kurallarına uygun giyinmemesi ve okulun pis, bakımsız olması da okul yöneticilerini ve öğretmenleri, müfettiş geldiği zaman endişelendiriyor. Okullar bazen maddi imkanların yetersiz olması nedeniyle bakımsız olabiliyor. Veya bazen maddi imkanlar yerinde kullanılmıyor.
Dershaneler sigortasız personel çalıştırıyorlar. Öğretmenleri değil de, henüz diploma almamış öğrencileri düşük ücretle çalıştırıyorlar. Müfettiş geldiği zaman bu öğrencileri o anlık dershaneden gönderiyorlar.
Müfettişlerin hissi davranması da öğretmenler üzerinde kaygı oluşturuyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.