- 552 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EBRU ÇALIŞMASI YAPTIK
EBRU ÇALIŞMASI YAPTIK
Öğretmenimiz Cuma günü bir sanat derneğine gezi düzenleyeceğimizi söyledi. Ebru sanatının ne olduğunu açıkladı, örnek çalışmalar gösterdi.
Ebru sanatı hakkında daha geniş bilgi edineceğimizi, örnek çalışmaları izleyeceğimizi belirtti. Bu sözleri bizi meraklandırmaya yetti.
Hepimizden denekteki görevlilere ve sanatçılara sormak için sorular hazırlamamızı istedi. Böylece bize sorumluluk da yüklemiş oldu.
Yapılan ebru çalışmalarını getirerek çerçeveletip okulun uygun yerlerine asacağımızı söyledi.
Büyük bir heyecanla Cuma gününün gelmesini beklemeye başladık. Duvarlarımızı ve hayallerimizi süsleyecek ebru sanatını yakından tanıyacaktık. Bundan daha güzel ne olabilir ki…
Nihayet beklenen gün geldi. Okulumuzun iki sokak ilerisindeki sanat derneğine yürüyerek gittik. Dar bir merdivenden ikinci kata çıktık.
Bizi üç tane yetkili merdivenlerin başında güler yüzle karşıladı. Kolonya ve çikolata ikram ettiler.
Daha sonra ebru sanatçısı olan bayanla çalışma odasına geçtik. Büyükçe bir masanın etrafında toplandık.
Sanatçı ebru çalışmasının nasıl yapıldığı hakkında biraz bilgi verdi. Sonra örnek çalışmalar yapmaya başladı.
Büyük bir hayranlıkla izledik birbirinden güzel çalışmaları. Çalışmalardan birini bize yaptırdı. Dilediğimiz renkleri kullanarak teknedeki suya boyaları damlattık.
Sanatçı kağıdı tekneye serdi ve kaldırdı. Bu güzel ebru çalışmasını bizim yaptığımıza biz bile inanamadık. Sanatçı sorduğumuz bütün soruları yanıtladı. Kısa kısa notlar tuttuk.
Yapılan ebru çalışmalarını sınıf annesi çerçeveletmiş olarak Pazartesi sınıfa getirdi. Dördü de birbirinden güzel oluştu. Ama içlerinden biri daha güzeldi.
Bizim yaptığımız çalışmayı sınıfımıza, diğer üç çalışmayı sınıfımızın bulunduğu koridora astık.
Laf aramızda yapılan ebru çalışmalarını tüm öğretmen ve öğrenciler hayranlıkla izlediler. Kıskandılar mı, ebru sanatı ilgilerini mi çekti bilmiyorum: Tüm sınıflar sanat derneğine gezi yaptılar.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.