- 3017 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bugün Benim Doğum Günüm
Filme hep dışarıdan bakmak... İçinde olmamak, yaşayamamak...
Hayat bir film karesi değil. Hani o gördüğümüz romantik komedi sahneleri de yok.Bu arada bu iyi kızlar hep yalnız kalıyor. Mutluluk kendi ayağıyla asla gelmiyor, nerede hareket varsa orada gerçekten bereket var. Çok sevince ve sadık kalınca sadık olmuyorsunuz, elde bir gözüyle bakılıyor bu yüzden bakılmıyor. Yarın bugün değil, işini yarına bırakma yani, yarın neler olacağını bilemezsin. Çok acıklı şeyler dinlemeyin lütfen, hayat bakış acımızdan ibaret. Kendini sevmek bencillik değildir, bir savunma aslında herkese karşı herkesin yapması gereken bir alışkanlık. İnsan kendiyle mutluysa mutlu olması zor değildir, vicdanınızı kirletecek şeyler yapmayın. Allah’ın hesap gününü unutmayın bir de. Suskunların sesini bir O duyar çünkü. insanlardan bir şey beklemek insanı sadece yorar, git kendin yap. Hayata karşı sloganın olsun ve asla vaz geçmeyeceğin tek bir prensip seni disiplin edecektir çok alanda. Zihnini açmaya bak, yeni ufuklar maceralara göz dik. Hayat evde oturarak yaşanmıyor. Şunu da yapmak istiyorum diyorsan bekleme yap. Her şeyden ders çıkarmaya bak, bakış açın ne kadar genişlerse çekeceğin acılar, yorgunluklar o kadar hafifleyecek. Bazı şeyleri tadında bırakmasını öğren, o elindekni yavaşça yere bırak. Acıtma. Kanama. Hayat bir macera, eksik bir macera. Beklentiler muhtemel olmayacak, yorulcaksın boşa, beklentileri minimuma indir. Üşenme yap. Gün gelecek kafandakilerin çoğu gerçek olacak, özel hayatla özdeşmese de. Kişisel dersler al. AJANDA TAŞI YANINDA, HEDEFLERİNİ İSTEKLERİNİ YAPMAN GEREKENLERİ NOT TUT. Olay hayata bakış açın. Çikolatın kabı da önemli, düşüncede olduğu gibi. Herkese eyvallah ete, fazlalıkları at. Başkalarını değiştirmeye çalışacağına kendi zihin yapını yeniden programla. Malesef çok sevilmek istiyorsan çok sev diyemiyorum, ne dendiğini de bilmiyorum. Acele etme. Hayallerin olsun elinde. Hayal et ve gerçekleştir. Espiriden kaçma. Kendini eğlendirmek için başkalarını da eğlendirebilirsin. Duygularla oynama, hesap sorulmazsa elbet hesap sorulcak. Zarar verecek şeylerden uzak dur, şekerden sigaradan uzak dur. Çikolata iyidir, bitter metabolizmayı çalıştırır. Dengeli zihin yapısı için uyku ve beslenme alışkanlıkları önemli. Sabah akşam sirkeli ballı su içersen ileride meyvesini alacaksın. Bakımını unutma gelecek için. Makyaj sadece şimdiyi kurtarıyor, karşıyı kandırmış oluyorsun. Bakımla yaparsan problem kalmaz. Hayata gülerek bakmayı unutma. Sohbeinden sıkılmayacağın sana değer katacak insnalarla arkadaşlık yap, bir kişi bile olsa yeter. Yabancılarla konuşmaktan çekinme, gazozuna ilaç katmayacaklar. Tanımadıklarına selam vermek mutlu olma nedenin olabilir, anlatacağın deneyimler bırak kendine. Yazmak güzeldir. uZUN YAŞAMAK YERİNE ÇOK YAŞAMAK DAHA GÜZELDİR. bu dolu dolu yaşamak anlamına geliyor. Stratejiler geliştir. Tek başına oturacağın yalnız senin bileceğin bir yerin olsun. Ağladığında güldüğünde sana ait izler kalacak yer. Yeni şeyler keşfet, fark et, hisset. Hissetmeyi bırakma. Nezaket çok önemli...
YORUMLAR
Değerli yazar
Bir emekli öğretmen olarak şu yazdıklarınızın en azından bir kısmını bir davranış biçimi olarak öğrencilerime benimsetmek ve kavratmak uğruna neredeyse bir ömür tükettim. Ama bu yazıyı okumam sadece iki dakikamı aldı.
Demem o ki '' Et ! Yap !'' Türünden önermeleri hayata geçirmek hiç de kolay olmuyor. Bu hızda olmuyor en azından.
Yine de en azından uzun yaşamak yerine çok yaşamayı tercih etmek ve ettirebilmek sanırım herşeyin özeti olmalı.
Selam ve saygılar.